تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1
قسمت اول (شمال ایران)

جاذبه های گردشگری ناشناخته در چهار سوی ایران

  • کد خبر : 46782
  • 09 اردیبهشت 1403 - 14:20
جاذبه های گردشگری ناشناخته در چهار سوی ایران
شمال ایران گستره وسیعی از غرب تا شرق را در بر می‌گیرد. این منطقه وسیع به دلیل همجواری با دریای خزر و نزدیکی با کوه در تمام بخش‌ها دارای جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد و دیدنی است. در ادامه قصد داریم این جاذبه های گردشگری ناشناخته را به شما معرفی کنیم.

«صبح من» با گردشگری: کشور ایران سرشار از جاذبه‌های گردشگری است. بعضی از این جاذبه‌ها مانند میدان نقش جهان اصفهان و یا تخت جمشید بسیار معروف هستند و همه گردشگران ایرانی و حتی بسیاری از مسافران خارجی آنها را می‌شناسند. اما تمام جاذبه‌های گردشگری ایران در اماکن تاریخی شناخته شده خلاصه نمی‌شوند. بسیاری از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی در ایران وجود دارند که حتی ایرانیان نیز آنها را نمی‌شناسند. در ادامه قصد داریم این جاذبه های گردشگری ناشناخته در ایران را به شما معرفی کنیم.

جاذبه های گردشگری ناشناخته در شمال ایران     

به گزارش مجله خبری صبح من، شمال ایران گستره وسیعی از غرب تا شرق را در بر می‌گیرد. در واقع روی نقشه جغرافیایی از گوش‌های گربه در سمت غرب تا قسمت بالایی بدن آن در سمت شرق، شمال ایران را تشکیل می‌دهند. این منطقه وسیع به دلیل همجواری با دریای خزر و نزدیکی با کوه در تمام بخش‌ها دارای جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد و دیدنی است.

جاذبه های طبیعی

از جاذبه های گردشگری طبیعی ناشناخته در شمال ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنگل دالخانی:

این جنگل زیبا و بی‌نظیر در کوهستان‌های نزدیک شهر رامسر واقع شده است. این جنگل بی‌نظیر دارای دالان‌های سرسبز جاده‌ای است که گردشگران در مسیر رسیدن به آن از آنها گذر می‌کنند. جنگل دالخانی به دلیل این که در منطقه کوهستانی قرار دارد، در بسیاری از مواقع سال هوایی مه‌آلود دارد و بسیار زیبا و دیدنی است.

دریاچه ممرز:

این دریاچه بکر با پوشش گیاهی زیبا و تنوع زیست جانوری، در نزدیکی نوشهر قرار دارد. شاید کمتر کسی این دریاچه باتلاقی مرموز با تنه درختان شکسته در درون دریاچه را بشناسد. هر چند فضای این دریاچه به اندازه‌ای مرموز است که به آن دریاچه ارواح می‌گویند، اما پوشش گیاهی زیبای اطراف آن و ترکیب مناظر کوهستانی و جنگلی، دریاچه ممرز را به یکی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی در شمال ایران تبدیل کرده که چندان شناخته شده نیست.

روستای فیلبند:

این روستا از توابع شهر بابل در مرکز استان مازندران است. روستای فیلبند واقع در منطقه‌ای کوهستانی است که هر چند به اندازه جنگل ابر معروف نیست اما به همان اندازه دیدنی است. این روستا که در اکثر مواقع خانه‌های روستایی و کلبه‌های آن در میان ابرهای سفید احاطه شده است، جایی مناسب برای یک بازدید عالی است.

دریاچه چورت:

دریاچه چورت واقع در ارتفاعات شهرستان نکا، یک دریاچه دیدنی است. این دریاچه که مانند ممرز دارای تنه‌های درختان در درون آب است، یکی از دیدنی‌های کمتر شناخته شده شمال است که برای دیدن آن باید ساعاتی در میان کوه رانندگی کرد.

آبشار لوه:

این آبشار در استان گلستان قرار دارد و یکی از زیباترین و در عین حال ناشناخته‌ترین جاذبه‌های گردشگری این استان است. این آبشار در طبیعت بکر و در میان جنگلی پردار و درخت قرار دارد. صخره‌های سنگی خزه بسته اطراف آبشار لوه آن را به مکانی دیدنی تبدیل کرده است.

جاذبه های تاریخی

گورستان سفید چاه بهشهر

یکی از جاذبه‌های تاریخی ناشناخته در شمال ایران  قبرستان سفید چاه در بهشهر استان مازندران است. اصولا گورستان‌ها کمتر به عنوان جاذبه‌های گردشگری مورد توجه قرار می‎گیرند و از این روست که کمتر شناخته شده‌اند. از این رو گورستان سفید چاه بهشهر یکی از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته و در عین حال عجیب ایران نیز به شمار می‎آید زیرا سنگ قبرهای آن به صورت عمودی بالای قبرها قرار دارند. سنگ‌های عمودی این قبرستان که متعلق به دوره تیموریان و  حدود ۷۰۰ سال پیش است، دارای حکاکی‌هایی عجیب هستند.

گورستان خالد نبی گلستان

دیگر جاذبه تاریخی کمتر شناخته شده در شمال ایران باز هم یک گورستان است. گورستان خالد نبی واقع در بخش ترکمن نشین استان گلستان، قبرستانی است که سنگ‌های قبر در آن به شکل ایستاده هستند. این قبرستان بیش از هزار سال قدمت دارد و سنگ‌ قبرهای آن دارای طرح‌های خاص و عجیبی هستند.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=46782

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.