تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
2

اعتراضات دانشجویان آمریکا و حمایت دانشگاه امیرکبیر

  • کد خبر : 46630
  • 08 اردیبهشت 1403 - 13:20
اعتراضات دانشجویان آمریکا و حمایت دانشگاه امیرکبیر
در این روزها که اعتراضات دانشجویان در آمریکا سرتیتر اخبار جهانی قرار گرفته است سکوت بعضی از اصناف و شخصیت‌ها باعث تعجب است. دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد. بیانیه به این شرح است:

«صبح من» با سیاست بین‌الملل: در این روزها که اعتراضات دانشجویان در آمریکا سرتیتر اخبار جهانی قرار گرفته است سکوت بعضی از اصناف و شخصیت‌ها باعث تعجب است. همان اصناف یا شخصیت‌هایی که در اغتشاشات ایران با شعار زن زندگی آزادی هر چه توانستند بر هیزم اغتشاشات افزودند و ندای تجزیه ایران سر می‌دادند.

آری حقا که این آیه را بیشتر از پیش می‌فهیمیم که وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ (آیه ۵۴ سوره آل عمران) «و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.».

به گزارش مجله خبری «صبح من»، دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روز‌های اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.

تصاویری که به روشنی مؤید رفتار‌های متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشور‌ها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=46630

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.