تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

چگونه کلیه‌های خود را سالم نگه داریم؟

  • کد خبر : 45411
  • 30 فروردین 1403 - 11:00
چگونه کلیه‌های خود را سالم نگه داریم؟
کلیه‌ها یک اندام حیاتی برای بقا هستند. نقش کلیه‌ها در تصفیه‌ی سموم از خون و نیز کنترل فشار خون بسیار حیاتی است. با توجه به اهمیت این عضو برای سلامتی، بهتر است بدانیم چگونه کلیه‌های خود را سالم نگه داریم.

«صبح من» با سلامت: کلیه‌ها یک اندام حیاتی برای بقا هستند. نقش کلیه‌ها در تصفیه‌ی سموم از خون و نیز کنترل فشار خون بسیار حیاتی است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، با توجه به اهمیت این عضو برای سلامتی، بهتر است بدانیم چگونه کلیه‌های خود را سالم نگه داریم.

در ادامه، نکاتی را برای حفظ سلامت کلیه‌ها قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

کارشناسان توصیه می‌کنند که مطمئن شوید که هر روز مقدار مناسبی از مایعات می‌نوشید. نوشیدن آب، بهترین راه برای هیدراته نگه داشتن کلیه‌هاست، اما نوشیدن هر مایع دیگری مانند چای یا آبمیوه نیز اشکالی ندارد.

باید سعی کنید دست کم هشت لیوان مایعات در روز بنوشید.

متخصصان توضیح می‌دهند که افزودن نمک به غذا باعث افزایش فشار خون می‌شود و اگر برای مدت طولانی از فشار خون بالا رنج می‌برید، می‌تواند منجر به مشکلات کلیوی شود.

حتما روزانه کمتر از یک قاشق چایخوری نمک بخورید.

وقتی مستقیماً آن را به غذا اضافه می‌کنید یا وقتی آن را به پخت و پز اضافه می‌کنید، به راحتی می‌توانید میزان نمک مصرفی خود را بدانید، اما باید به غذاهایی که روزانه مصرف می‌شوند و حاوی نمک زیادی هستند، مانند همبرگر، توجه کنید. سوسیس، پنیر، ماهی دودی و چیپس سیب زمینی. غذاهای آماده و سس‌های بسته بندی شده و همچنین عصاره‌های آماده‌ی گوشت می‌توانند بسیار شور باشند.

سیگار برای کلیه‌ها مضر است زیرا رگ‌های خونی کلیه‌ها را مسدود می‌کند و همچنین فشار خون را افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است سیگار را ترک کنید.

لزومی ندارد که تمرین شما در باشگاه باشد، مطمئن شوید که قلب شما هر روز با راه رفتن تند یا بالا رفتن از پله‌ها دچار افزایش تپش می‌شود. این تمرین می‌تواند با حفظ وزن مناسب به کلیه‌های شما کمک کند.

در پایان باید گفت، کسانی که در خانواده خود از دیابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبی یا بیماری‌های کلیوی رنج می‌برند، باید به طور منظم آزمایش های پزشکی لازم را انجام دهند. افراد دیگر نیز اگر دچار علایمی مانند خستگی زیاد، تاری دید، از دست دادن اشتها و حالت تهوع هستند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=45411

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.