تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

با خواص بی‌نظیر چای سبز آشنا شوید

  • کد خبر : 44593
  • 28 فروردین 1403 - 11:00
با خواص بی‌نظیر چای سبز آشنا شوید
چای سبز بعد از آب، دومین نوشیدنی پرمصرف جهان است! شاید شنیده باشید که چای سبز، مفید است و این یک واقعیت است، چرا که این نوع چای دارای بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر ترکیبات مفید است.

«صبح من» با تغذیه: چای سبز بعد از آب، دومین نوشیدنی پرمصرف جهان است! شاید شنیده باشید که چای سبز، پرخاصیت است و این یک واقعیت است، چرا که این نوع چای دارای بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر ترکیبات مفید است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در زمان‌های گذشته چای سبز به صورت گسترده‌ای به عنوان یک نوشیدنی درمانی در ژاپن، چین و هند مورد استفاده قرار می‌گرفت. در عصر حاضر، محققان، چای سبز را با تلاش بیشتری مورد مطالعه قرار داده و نشان داده‌اند که چای سبز دارای خواص زیر است:

  • چای سبز دارای موادی است که آن را آنتی‌اکسیدان می‌نامیم. این مواد قادرند سلول‌ها را از آسیب محافظت کنند و سلامت بدن را ارتقا دهند.
  • یکی از آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز، کاتچین است که به کاهش وزن کمک می‌کند. یک مطالعه نشان داد که کسانی که روزانه ۴ فنجان چای سبز می‌نوشند، کمتر در معرض تجمع چربی در اطراف شکم هستند، اما محققان هنوز به طور کامل با نتایج موافق نیستند.
    چای سبز میزان کلسترول را کاهش می‌دهد. یک مطالعه نشان می‎دهد، افرادی که چای سبز می‌نوشند (چه با نوشیدن آن به عنوان چای یا مصرف آن به صورت کپسول). سطح کلسترول مضر (LDL) آنها به وضوح کاهش یافت.
  • چای سبز حافظه و تمرکز را تقویت می‌کند. چای سبز حاوی ترکیباتی مانند کافئین و تیانین است که به بهبود حافظه و افزایش توانایی تمرکز کمک می‌کند. برخی از محققان همچنین معتقدند، نوشیدن چای سبز احتمال بروز مشکلات حافظه و شناختی را با افزایش سن کاهش می‌دهد. حتی برخی از مطالعات وعده استفاده از چای سبز برای درمان زوال عقل در آینده را می‌دهند.
  • چای سبز ممکن است از بدن در برابر سرطان محافظت کند. برخی از مطالعات، نوشیدن چای سبز را با بروز کمتر برخی از انواع سرطان‌ها مانند سرطان ریه و سرطان تخمدان مرتبط دانسته‌اند، اما این موضوع هنوز به مطالعات بیشتری نیاز دارد.
  • چای سبز، سلامت قلب و مغز را حفظ می‌کند. در مطالعه‌ای که طی ۱۱ سال در ژاپن انجام شد، نشان داده شده است که نوشیدن ۵ فنجان چای سبز در روز میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد و در مطالعه‌ای دیگر نشان داده شد که نوشیدن ۴ فنجان چای سبز در روز احتمال سکته مغزی را کاهش می‌دهد.
  • چای سبز برای پوست مفید است. شاید از یک محصول مراقبت از پوست که حاوی چای سبز است استفاده کرده اید آیا تفاوتی احساس کردید؟ اعتقاد بر این است که گنجاندن چای سبز در این محصولات باعث تأثیرگذاری بیشتر آنها می‌شود.
ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=44593

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.