تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
3

تعویض گوشی یا تعویض باتری از کار افتاده؟

  • کد خبر : 44138
  • 20 فروردین 1403 - 14:20
تعویض گوشی یا تعویض باتری از کار افتاده؟
در اکثر مواقع باتری های اصلی گوشی عمر طولانی دارند و حداقل به مدت یکسال پاسخگوی امور روزمره کاربر هستند اما اگر استفاده شما از گوشی بیش از حد باشد و بصورت مداوم با آن بازی های سنگین انجام دهید و اصول مراقبت و شارژ آن را رعایت نکنید طبیعتا باتری به شما عمر کمتری را ارائه می دهد.

«صبح من» با فناوری: یکی از قطعات مهم هر وسیله الکترونیکی باتری آن است و همانطور که می دانید باتری گوشی یک قطعه مصرفی است و می بایست بعد از مدتی استفاده ، بسته به نحوه و میزان استفاده شما تعویض شود. در این مقاله قصد داریم در مورد نکات مهم تعویض باتری گوشی صحبت کنیم.

مدت زمان و عمر مفید باتری گوشی چقدر است؟

به گزارش مجله خبری صبح من، در اکثر مواقع باتری های فابریک گوشی عمر طولانی دارند و حداقل به مدت یکسال پاسخگوی امور روزمره کاربر هستند اما اگر استفاده شما از گوشی بیش از حد باشد و بصورت مداوم با آن بازی های سنگین انجام دهید و اصول مراقبت و شارژ آن را رعایت نکنید طبیعتا باتری به شما عمر کمتری را ارائه می دهد. مخصوصا اگر قبلا باتری گوشی خود را تعویض کرده باشید باید بدانید که ممکن است کارایی باتری قبلی و عمر طولانی نداشته باشد که دلیل آن را در ادامه مقاله توضیح می دهیم.

 چطور متوجه شویم که زمان تعویض باتری گوشی فرا رسیده است؟

هیچ دستگاه خاصی وجود ندارد که سلامت باتری گوشی شما را بصورت کامل تست کند و تنها راه تست کامل آن توسط خود کاربر است . با استفاده کردن از گوشی و اینکه چه مدت زمان به شما شارژ می دهد و با مقایسه شارژدهی آن نسبت به قبل می توانید از میزان سلامت آن مطلع شوید. البته در گوشی های برند اپل این میزان سلامت باتری در تنظیمات گوشی درج شده است که آن هم ممکن است اگر گوشی دست دوم خریداری کرده اید دستکاری شده باشد. البته یک روش هم وجود دارد که می توان با استفاده از مولتی متر،خراب بودن باتری را تشخیص داد که به این صورت که اگر باتری هیچ ولتاژی نداشت می توان فهمید که باتری بصورت کامل خراب شده است ولی این روش بر روی همه موارد خرابی پاسخگو نیست و فقط برای تشخیص خرابی کامل باتری جوابگو است.

بیشتر بخوانید: چگونه از سلامت باتری گوشی خود مطمئن شویم؟

پس می توان نتیجه گرفت که تنها با کارکرد خود کاربر با گوشی موبایل ومیزات ساعت شارژدهی می توان به میزان دقیق سلامت باتری پی برد.

اگر باتری گوشی خراب شد باتری را تعویض کنیم یا به فکر خرید گوشی جدید باشیم؟

از پرسش های زیادی که کاربران می پرسند دقیقا همین موضوع است که آیا بعد از تعویض باتری گوشی کیفیت مثل قبل می شود و ارزش  دارد که برای تعمیر گوشی هزینه کنیم؟ در پاسخ به این سوالات باید بدانید که بله ارزش دارد به شرط آنکه باتری فابریک و ۱۰۰درصد اورجینال تهیه کنید نه باتری هایی که فقط اسم اورجینال بازاری یا تقویت شده دارند!

البته همانطور که می دانید پیدا کردن قطعه اصلی در بازار الان با توجه به فراوانی زیاد قطعات کپی بسیار مشکل است. پس چاره چیست؟

اول اینکه به دنبال باتری شرکتی باشید یعنی اینکه باتری توسط خود شرکت تولید کننده گوشی عرضه شده باشد. اگر به تعمیرگاه موبایل مراجعه می کنید عنوان کنید که فقط باتری شرکتی می خواهید و برای صحت آن ضمانت و فاکتور بگیرید.

یا اگر باتری شرکتی گوشی شما هنوز در بازار قطعات وجود ندارد باید به دنبال باتری روکاری و استوک باشید که کیفیت آن کاملا با باتری شما یکسان است. باتری استوک نه به آن معنا که باتری گوشی کهنه باشد بلکه در برخی موارد گوشی های نو و کم استفاده شده به دلیل مشکلات جزئی و خرابی های غیرقابل تعمیر  توسط تعمیرکاران خریداری و اوراق می شود و قطعات آن برای تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرند.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=44138

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.