تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
0

به سیخ کشیدن کباب در خانه

  • کد خبر : 43510
  • 18 فروردین 1403 - 15:40
به سیخ کشیدن کباب در خانه
اکثر ما تلاش کرده‌ایم تا کباب کوبیده خانگی درست کنیم. به سیخ کشیدن کباب در خانه باید اصولی داشته باشد تا همان چیزی شود که انتظار داریم. بنابراین در این مطلب تلاش کرده‎‌ایم تمام نکاتی که برای کباب زدن لازم است را آموزش دهیم.

«صبح من» با تغذیه و آشپزی: اکثر ما در زندگی حداقل یک بار تلاش کرده‌ایم تا کباب کوبیده خانگی درست کنیم. اما در بیشتر مواقع نمی‌توانیم کبابی که مد نظرمان است را تهیه کنیم. به سیخ کشیدن کباب در خانه با نکاتی همراه است تا همان چیزی باشد که در انتظار ما است.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، گاهی پیش می‌آید کباب بر روی آتیش بریزد یا خیلی سفت شود. بنابراین در این مطلب تلاش کردیم تمام نکاتی که برای کباب زدن لازم است را آموزش دهیم.

نکات مهم درباره مایه کباب

بهترین گوشت برای تهیه کباب کوبیده، سردست و گردن به همراه مقداری دنبه است. باید با هم چرخ شوند تا کباب چرب و خوشمزه ای درست شود.

اضافه کردن مقداری گوشت مرغ چرخ شده یکی از راه‌های رفع چسبندگی مواد کباب است. گوشت مرغ چسبندگی بالایی دارد.

سیخ کشیدن کباب

گوشتی را که تهیه کردید نباید بشویید. با شستن گوشت چسبندگی آن از دست می‌رود و هنگام سیخ زدن و کباب شدن می‌ریزید.

نکاتی درباره سیخ کباب

قبل از اینکه مواد کباب را روی سیخ بکشید بهتر است سیخ ها را از قبل چند دقیقه ای داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شوند.

سیخ های کباب در هنگام استفاده حتما باید تمیز و خشک باشند.

پیاز را چگونه به مواد اضافه کنیم؟

باید پیازها را رنده کنید و آب آن را کامل بگیرید. فقط تفاله پیاز را به گوشت اضافه کنید. این کار سبب شل شدن مواد و ریختن آن از روی سیخ نمی‌شود.

اضافه کردن جوش شیرین به مواد

استفاده از جوش شیرین برای کباب باعث از بین رفتن آهن گوشت می‌شود. برای استفاده مکرر اصلا توصیه نمی‌شود. اگر هر از گاهی هوس کباب کوبیده خانگی کرده باشید برای یکدست و زیبا کردن کباب‌ها و چسبندگی بیشتر، می‌توانید از مقدار خیلی کمی جوش شیرین استفاده کنید.

چه کنیم تا کباب از سیخ نیفتد

برای حالت چسبندگی بیشتر گوشت‌ها و برای اینکه از روی سیخ نریزند آن‌ها را کاملا ورز دهید. بعد از حدود ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا مغز گوشت کاملا سرد شود. حتی بعد از اینکه کباب‌ها را به سیخ گرفتید مجددا آن‌ها را یک ساعت دیگر داخل یخچال یا فریزر قرار دهید تا سرد شوند و خودشان را بگیرند.

از بالا و پایین دو طرف گوشت‌های به سیخ کشیده شده را با دست خوب فشار دهید تا به سیخ بچسبند.

سیخ کشیدن کباب

میزان حرارت برای پخت کباب

حرارت اولیه آتش منقل گازی و یا ذغالی هنگامی که کباب ها را روی آن قرار می‌دهند باید خیلی زیاد باشد. باید با قدرت روی آتش زغال باد بزنید. سیخ‌ها را باید تند تند پشت و رو کنید تا یک طرف آن بیشتر روی آتش نباشد. وقتی گوشت‌ها خودشان را گرفتند، حرارت را کم کنید یا باد زدن را به آرامی انجام دهید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=43510

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.