تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
12

(تصاویر) وسایل ارتباطی، از گذشته تا کنون

  • کد خبر : 43866
  • 18 فروردین 1403 - 11:00
(تصاویر) وسایل ارتباطی، از گذشته تا کنون
پس از ظهور وسایل ارتباطی مدرن، مردم استفاده از وسایل ارتباطی قدیمی را کنار گذاشتند اما این توسعه، همچنان ادامه خواهد داشت چراکه جهان توسعه می‌یابد. در ادامه، به معرفی مختصر وسایل ارتباطی از گذشته تاکنون پرداخته‌ایم.

«صبح من» با فناوری: برقراری ارتباط از زمان‌های قدیم جزء ضروری زندگی بشر بوده است. ارتباطات در گذشته بر پایه‌ی مبادله‌ی کلمات، سیگنال‌ها یا اطلاعات با دیگران متکی بود. با گذشت زمان، روش‌های ارتباطی مدرن به وجود آمدند که باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان برای برقراری ارتباط با دیگران شد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در ادامه به معرفی وسایل ارتباطی قدیمی و مدرن خواهیم پرداخت:

نقاشی‌های غار یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ارتباطی است. بسیاری از رخدادهای مهم بر روی نقاشی‌های یافت شده بر روی دیوار و سقف غارها ثبت شده است.

جالب است بدانید، در برخی از کشورهای جهان مانند فرانسه، سولاوسی جنوبی، اندونزی و رومانی نقاشی‌های غار زیادی وجود دارد.

این نمادها برای انتقال پیام بین افراد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. نمادهای گرافیکی بر روی نقاشی‌های سنگی کشیده می‌شدند. از این نمادها همچنین برای انتقال ایده‌ها یا مفاهیم خاص به دیگران استفاده می‌شد.

این سیگنال‌ها برای برقراری ارتباط بین مردم در چین استفاده می‌شد. جالب است بدانید، پولیبیوس از این وسیله برای یادگیری الفبا استفاده می‌کرد.

کبوترهای خانگی به دلیل توانایی خود در پیمودن مسافت‌های طولانی و بازگشت دوباره به مکان خود مشهور هستند. مردم پیام‌های کوچکی را روی گردن و پاهای کبوترها می‌گذاشتند تا برای دیگران ارسال کنند. پاسخ پیام‌ها نوشته می‌شود و کبوترها دوباره به همان مکان بازگردانده می‌شوند.

سیستم پستی در حقیقت استفاده از پیک برای ارسال پیام از یک شخص به فرد دیگر در یک بازه زمانی خاص است. برخی از کشورها مانند هند، روم، چین و ایران با این سیستم‌ها معروف شدند.

با وجود ظهور وسایل ارتباطی مدرن، روزنامه‌ها همچنان برای انتقال اطلاعات به دیگران استفاده می‌شوند. مشخصه این اطلاعات تنوع آن است به گونه‌ای که مطابق با سلیقه عمومی باشد.

رادیو یکی دیگر از وسایل ارتباطی قدیمی برای انتقال اخبار و سرگرمی مردم است. تلفن‌های همراه و سیستم‌های خودرو همچنان به آنها مجهز هستند تا مردم از شنیدن اطلاعات رادیویی از طریق آنها لذت ببرند.

تلگراف نخستین سیستم ارتباطی الکتریکی برای ارسال پیامک و سپس انتظار برای پاسخ بود. در طول زمان از تلگرام برای ارسال پیام‌های متنی سریعتر از پیام‌های نوشتاری استفاده می‌شد.

اولین تلفن توسط الکساندر گراهام بل در سال ۱۸۷۶ اختراع شد. این دستگاه‌ها صدای انسان را از طریق سیم به سیگنال تبدیل می‌کنند.

خدمات تلفن ثابت در قرن بیستم به وجود آمد تا مردم بتوانند ساعت‌ها در فواصل طولانی صحبت کنند. امروزه این گوشی‌ها ابعاد کوچکی پیدا کرده‌اند تا بتوانند آن‌ها را در هر جایی با خود حمل کنند.

تلویزیون همچنان منبع سرگرمی و وسیله‌ای غیرمستقیم برای ارتباط با مخاطب است. این دستگاه‌ها پس از جنگ جهانی دوم تصاویر سیاه و سفید را به نمایش می‌گذاشتند و بعدها رنگ‌ها به صفحه‌ی نمایش اضافه شدند.

دنیای اینترنت دنیا را مانند یک دهکده کوچک ساخته است و شبکه جهانی وب در سال ۱۹۹۰ توسط تیم برنرز لی اختراع شد. ارتباطات بی سیم از طریق Wi-Fi در سال ۱۹۹۱ ظاهر شد و مردم اکنون در زندگی، کار و تحصیل خود به اینترنت وابسته هستند.

ایمیل یکی از مدرن‌ترین روش‌های ارتباطی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نخستین ایمیل توسط «جان ویتال» در سال ۱۹۷۵ ایجاد شد. پس از آن، بسیاری از پلتفرم‌های ایمیل برای ذخیره سوابق و فایل‌ها ایجاد شدند.

نخستین پیامک توسط مهندس «نیل پاپورث» در سال ۱۹۹۲ ارسال شد. امروزه این پیام‌ها توسط افراد از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان آنلاین برای دیگران ارسال شده است.

افراد رویدادهای زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. آنها می‌توانند عکس‌ها و ویدیوها را با دیگران به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند.

  • وسایل ارتباطی مدرن در انتقال و انتقال اطلاعات، سریعتر و ایمن‌تر هستند.
  • سهولت به اشتراک‌گذاری اطلاعات از این طریق.
  • در عرض چند دقیقه می‌توانید تمام اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت دریافت کنید.
  • در هزینه و زمان، صرفه‌جویی می‌شود.

در پایان باید گفت، ما نمی‌توانیم یک واقعیت مهم را نادیده بگیریم و آن این است که برقراری ارتباط با دیگران در زندگی ما ضروری است. پس از ظهور وسایل ارتباطی مدرن، مردم استفاده از وسایل ارتباطی قدیمی را کنار گذاشتند اما این توسعه، همچنان ادامه خواهد داشت چراکه جهان توسعه می‌یابد.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=43866

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.