تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
5
قسمت نهم

شناخت و طرز دوخت انواع یقه لباس (یقه ملوانی)

  • کد خبر : 42540
  • 05 فروردین 1403 - 13:40
شناخت و طرز دوخت انواع یقه لباس (یقه ملوانی)
برای ترکیب با لباس‌های رسمی و نیمه رسمی‌ اندکی مدل این یقه تغییر پیدا کرده و حالت گردتری به خود گرفته است. یقه ملوانی از انواع یقه لباس زنانه بوده که بسیار محبوب است. در ادامه آموزش 5 مدل یقه ملوانی را برای شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

«صبح من» با خیاطی: در ادامه آموزش های خیاطی در این مقاله به آموزش یقه ملوانی خواهیم پرداخت. درست همانطور که از نام آن پیداست یقه ملوانی برگرفته از لباس نیروی دریایی ایالات متحده است. نیروی دریایی از ترکیب رنگ سفید و آبی استفاده کرده و پشت آن راه راه است. به دلیل پایبندی به اصل این مدل، اغلب در طراحی‌ این یقه از دو رنگ متضاد استفاده می‌کنند تا جلوه بیشتری داشته باشد.

به گزارش مجله خبری صبح من، برای ترکیب با لباس‌های رسمی و نیمه رسمی‌ اندکی مدل این یقه تغییر پیدا کرده و حالت گردتری به خود گرفته است. یقه ملوانی از انواع یقه لباس زنانه بوده که بسیار محبوب است. در ادامه آموزش ۵ مدل یقه ملوانی را برای شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

۱- آموزش الگوی یقه ملوانی ساده

  • برای این یقه الگوی اصلی بالاتنه را رسم کرده، بعد گودی یقه را از سرشانه یک سانتی‌ متر خالی می کنیم.
  • از قسمت جلو هم اگر بلوز یا مانتو جلوباز باشد از روی خط روی‌ هم گرد و اگر جلو بسته باشد از روی دولای بسته به‌ اندازه ده تا پانزده سانتی‌ متر پایین آمده و این دو نقطه را به‌ هم وصل می‌کنیم.
  • در پشت یقه هم یک سانتی‌ متر باید گودی خالی شود.
  • برای پشت یقه از خط کارور پشت تا خط سینه می‌ توانیم به‌ دلخواه یقه را پهن کنیم.
  • از شکستگی حلقه آستین یک خط به خط شکستگی جلو رسم می‌ کنیم که می‌شود ملوانی ساده که برای برش یقه این قسمت باید رولت شود.

۲- آموزش الگوی یقه ملوانی برش‌دار

اگر بخواهیم قسمت جلوی یقه ملوانی برش داشته باشد از نقطه شکستگی حلقه روی خط کارور یک خط مستقیم می‌ کشیم تا وسط کارور و خط سینه قسمت جلو و از این نقطه وصل می‌کنیم به انتهای خط شکستگی جلو.

۳- آموزش الگوی یقه ملوانی آمریکایی

اگر بخواهیم شکل یقه آمریکایی باشد؛ از این نقطه سه سانتی‌متر بالا رفته به‌صورت هلال به نقطه انتهای شکستگی یقه وصل می‌کنیم. یقه آمریکایی پهن البته برای مانتو به این اندازه پایین می‌آییم برای بلوز از گودی یقه سیزده یا چهارده سانتی‌متر پایین می‌آییم.

۴- آموزش الگوی یقه ملوانی انگلیسی

اگر بخواهیم این قسمت یقه انگلیسی باشد؛ از این نقطه تقاطع سه سانتی‌ متر به‌ طرف بالا و سه سانتی‌ متر به‌ طرف پایین رفته و این دو نقطه را به‌هم وصل کرده و برش می‌ دهیم.

۵- آموزش الگوی یقه ملوانی آرشال

اگر بخواهیم به شکل یقه آرشال باشد؛ از سرشانه به‌صورت هلال به خط شکستگی وصل می‌ کنیم و قسمت هاشور زده در روی الگو بریده می‌ شود.

گردآوری و تنظیم: مجله خبری صبح من

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=42540

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.