تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

آشنایی با جالب ترین و هیجان انگیزترین آسانسورهای جهان

  • کد خبر : 41241
  • 22 اسفند 1402 - 15:40
آشنایی با جالب ترین و هیجان انگیزترین آسانسورهای جهان
آسانسورهای نوین در اوایل دهه 1800 ابداع شدند و در سال 1853 کارخانه دار آمریکایی الیشا گریوز «Elisha Graves Otis» منظره تماشایی را در نمایشگاه کریستال پالاس به نمایش گذاشت؛ یک آسانسور با خصوصیت ایمنی که اگر طناب پاره می‌شد مانع سقوط کابین می‌شد، مشکلی که در آن زمان متعارف بود.

«صبح من» با گردشگری: برخی از آسانسورهای جهان فضای بسیار جالب در اطراف خود دارند و با سوار شدن بر آنها به بحبوحه هیجان خواهید رسید. آسانسور‌ خیلی پیش از آن که فکرش را بکنید وجود داشته است. در سال ۲۳۶ پیش از میلاد ارشمیدس, ریاضیدان یونانی یک آسانسور ابتدایی با بهره گیری از یک طناب و یک قرقره طراحی کرد.

رومیان با بهره گیری از یک دستگاه کشش و وزنه‌های تعادل, گلادیاتور‌ها و حیوانات را تا میدان نبرد بالا می‌کشیدند. حمل و نقل کالا, انسان و دام و نیز مسائل امنیتی از اصلی ترین دلایل نیاز به این بالابرها بود. لوئی پانزدهم چندین نوآوری شامل صندلی پرنده برای معشوقه اش و میز پرنده برای غذاخوری شخصی داشت.

به گزارش مجله خبری صبح من، آسانسورهای نوین در اوایل دهه ۱۸۰۰ ابداع شدند و در سال ۱۸۵۳ کارخانه دار آمریکایی الیشا گریوز «Elisha Graves Otis» منظره تماشایی را در نمایشگاه کریستال پالاس به نمایش گذاشت؛ یک آسانسور با خصوصیت ایمنی که اگر طناب پاره می‌شد مانع سقوط کابین می‌شد، مشکلی که در آن زمان متعارف بود.

چهار سال بعد نخستین آسانسور مسافری در فروشگاهی در نیویورک سیتی مورد بهره گیری قرار گرفت. برای مشاهده برخی از چشمگیرترین و هیجان انگیزترین آسانسورهای نوین در سراسر جهان، ادامه مقاله را از دست ندهید.

 آکوا دام «AquaDom» در برلین، آلمان

آکوا دام یک آکواریوم شیشه‌ای اکریلیک خیره کننده است که یک آسانسور شفاف در داخلش دارد. این آسانسور در هتل رادیسون بلو در برلین قرار دارد. آکوا دام در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و حدود ۱۲٫ ۸ میلیون یورو «۶۱۴۴۰۰۰۰۰۰۰ تومان» خرج برده و حدود ۲۵ متر بلندی دارد. این مجتمع شامل هتل, ادارات, رستوران‌ها و مرکز حیات دریایی میباشد. روزانه ۳ یا ۴ غواص آکواریوم را تمیز می کنند و به ماهی‌ها غذا میدهند.

آسانسور بایلونگ «Bailong» در چین

آسانسور بایلونگ یا صد اژد‌ها در ناحیه ژانگجیاجی قرار داشته و ۳۲. ۵ متر بلندی دارد. سال پیش بعنوان بلندترین آسانسور فضای باز جهان شناخته شد. سازه این آسانسور از اکتبر ۱۹۹۹ آغاز شد و سه سال بعد مردم می‌توانستند آن را امتحان کنند. برخی افراد درمورد تاثیر محیطی آن نگرانند, زیرا این منطقه میراث جهانی است.

آسانسور همتشواند «Hammetschwand» در سوئیس

این آسانسور بلندترین آسانسور فضای باز اروپا در سوئیس است که در کنار دریاچه لوسرن قرار دارد. اگر ترس از بلندی داشته باشید از مشاهده این آسانسور اجتناب می کنید, اما توصیه میکنیم حتماً آن را امتحان کنید. بلندی این اسانسور ۱۱۳۲ متر از سطح دریاست. این آسانسور در سال ۱۹۰۵ توسط هتل نزدیک آن ساخته و در جنگ‌های جهانی باقی مانده است.

آسانسور اسکای ویو «SkyView» در استکهلم، سوئد

اگر به استکهلم سفر کردید حتماً از اریکسون گلوب «Ericsson Globe», بزرگ ترین ساختمان کروی جهان دیدن کنید. برای رسیدن به بالای این ساختمان باید از آسانسور اسکای ویو استفاده کنید. بالاترین نقطه آن حدود ۱۳۰ متر از سطح دریاست. شما می توانید در آنجا منظره پانورامایی از شهر را مشاهده نمایید.

طاق گیت وی «Gateway Arch» در سنت لوئیس، میسوری

شما این علامت سرشناس شهری را بارها در تصویر‌ها دیده اید, اما باید شخصا از آن دیدن کنید. طاق فولاد ضد زنگ سنت لوئس ۱۶۱ متر بلندی دارد و بلند ترین طاق جهان است. این ساختمان در اصل توسط معمار آمریکایی – فنلاندی ایرو سارینن «Eero Saarinen» در سال ۱۹۴۷ طراحی شد و فرآوری آن در سال ۱۹۶۵ تکمیل و در سال ۱۹۶۷ به روی عموم باز شد. سه راه برای بالا رفتن از این طاق وجود دارد; پله‌های اضطراری, آسانسور ۱۱۳ متری و تراموا.

آسانسور برج ایفل در پاریس، فرانسه‌

نمیتوان این برج سرشناس را فراموش کرد. سه آسانسور در ستون‌های شمال, شرق و غرب آن قرار دارند, اما برای صعود به بالا باید آسانسور‌ها را در طبقه دوم عوض کنید. هم چنین می توانید از پله با منظره‌ای منحصربفرد بهره گیری کنید.

آسانسور لوور «Louvre» در پاریس، فرانسه

هنگام سفر به پاریس باید حتماً از هرم سرشناس معمار «آی. ام. پی» در لوور دیدن کنید. یک دسترسی فوق العاده در داخل برای راحتی شما وجود دارد. این آسانسور به طور هوشمندانه‌ای با پله‌های مارپیچی ترکیب می شود.

آسانسور لاسردا «Lacerda» در سالوادور، برزیل

با این آسانسور تنها در ۲۰ ثانیه میتوانید از بخش قدیمی شهر سالوادور به بخش اخیر آن برسید. این آسانسور شاهکار آرت دکو و معروفترین علامت شهری سالوادور است.

آسانسور سانتا ژوستا «Santa Justa» در لیسبون، پرتغال

شما این اثر فولادی و قوس‌های نئوگوتیک این آسانسور را حین تماشای مناظر اطراف تحسین خواهید کرد. این آسانسور خوش تولید و جذاب برای انتقال مسافران از منطقه «بایشا» «Baixa» به بالای ویرانه‌های کلیسای «کارمو» «Carmo» است.

آسانسور موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت، کشور آلمان

اگر تصمیم دارید از موزه مرسدس بنز دیدن کنید، مطمئن شوید که زمان زیادی را برای آن کنار گذاشته اید. شمار زیادی از بازدیدکنندگان میگویند که تمام روز را در آنجا گذرانده اند. برای شروع با آسانسور تا طبقه هشتم بروید و از آنجا راه بروید. بازدیدکنندگان باید دست کم ۱.۵ کیلومتر تا ۵ کیلومتر داخل موزه راه بروند.

برج آسمان «Sky Tower» در اوکلند، نیوزیلند

شما در تنها ۴۰ ثانیه میتوانید به رصدخانه اوکلند در نیوزیلند برسید جایی که ۱۸۵.۵ متر بلندی دارد و منظره ۳۶۰ درجه از شهر را میتوانید تماشا کنید.

تایپه ۱۰۱ در تایوان

تایپه ۱۰۱ تا سال ۲۰۰۴ بلندترین آسمان خراش جهان بود سپس دبی با برج ولیعهد از آن پیشی گرفت. بااین حال این ساختمان هنوز چشمگیر است. تنها در ۳۷ ثانیه میتوانید به طبقه هشتاد و نهم برسید جایی که ۳۰۰ متر بالاتر از سطح زمین خواهید بود. همۀ چیز از آن جا مانند ستاره‌ها ریز به نظر می رسد.

مرکز راکتفلر «Rockefeller» در نیویورک

این مرکز پرطرفدار هیچ وقت قدیمی نمی شود. راکتفلر که در منهتن قرار دارد، یکی از مکان هایی است که کاربران اینستاگرام و عکاسان باید ببینند. شما تنها در ۴۲ ثانیه میتوانید به طبقه هفتادم آن برسید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=41241

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.