تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
1

دلیل کم یا زیاد شدن ناگهانی صدای گوشی همراه

  • کد خبر : 39796
  • 19 اسفند 1402 - 14:20
دلیل کم یا زیاد شدن ناگهانی صدای گوشی همراه
کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی یکی از مشکلات رایج تلفن همراه مخصوصا گوشی های هوشمند است. دلایل مختلفی برای بروز این اتفاق وجود دارند اما همه آنها نگران کننده نیستند. در این مطلب قصد داریم به بررسی علت تغییر خودکار صدا در گوشی و راهکارهای برطرف کردن آن بپردازیم.

«صبح من» با فناوری: ممکن است برای شما هم پیش آمده که در حال گوش دادن به موسیقی با استفاده از تلفن همراه، ناگهان صدای گوشی به صورت خودکار کم یا زیاد میشود. یا اینکه هنگام تماس گرفتن و مکالمه با کاهش صدای خودبخودی مواجه می شوید.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی یکی از مشکلات رایج تلفن همراه مخصوصا گوشی های هوشمند است. دلایل مختلفی برای بروز این اتفاق وجود دارند اما همه آنها نگران کننده نیستند. در این مطلب قصد داریم به بررسی علت تغییر خودکار صدا در گوشی و راهکارهای برطرف کردن آن بپردازیم.

مشکلات نرم افزاری

بروز مشکل در اسپیکر گوشی امری شایع محسوب میشود و در بیشتر مواقع به خاطر باگ نرم افزاری و عملکردی رخ میدهد. در صورت بروز مشکل نرم افزاری، عیب یابی و رفع آن ساده بوده و حتی خودتان میتوانید با چند روش کاربردی کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی را برطرف کنید.

همانطور که میدانید برگرداندن تنظیمات گوشی به حالت پیشفرض کارخانه ساده ترین راه برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات نرم افزاری محسوب میشود. با این کار ممکن است مشکل تغییر صدای خودکار گوشی شما نیز از بین برود اما حواستان باشد که فعال کردن تنظیمات کارخانه باعث پاک شدن تمام اطلاعات روی گوشی میشود. پس پیشنهاد میکنیم ابتدا روش های دیگر را مد نظر بگیرید و در نهایت اگر مشکل برطرف نشد به سراغ تغییر حالت تنظیمات به پیشفرض کارخانه بروید.

بسیاری از ما برای گوش دادن به موسیقی یا برقراری مکالمه با دوستان، از لوازم جانبی مختلفی مانند هدست یا هندزفری بلوتوث استفاده میکنیم. در برخی از مواقع به دلیل عدم همگام سازی مناسب گوشی با این لوازم، مشکلاتی در صدای خروجی ایجاد میشود.

ممکن است کیفیت و شدت صدا بسیار پایین باشد و یا صدا به صورت خودکار کم و زیاد شود. در این صورت اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی وضعیت اتصال هدست یا هندزفری بلوتوث به تلن همراه است. احتمال دارد همگام سازی اولیه به درستی صورت نگرفته باشد. برای درست کردن این مشکل اتصال را قطع کرده و مجددا گوشی را با هدست یا هندزفری همگام سازی کنید.

از دیگر دلایل نرم افزاری کم و زیاد شدن خودکار گوشی تغییرات ایجاد شده در تنظیمات میباشد. شاید به صورت سهوی تنظیمات بلندگو یا همان اسپیکر گوشی خود را دستکاری کرده باشید. در قدم اول به تنظیمات گوشی و بخش Sound بروید و در آنجا تنظیمات را به پیشفرض کارخانه یا به حالت دلخواه برگردانید.

شاید پس از مواجه شدن با مشکل کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی روش های مختلفی را برای عیب یابی نرم افزاری و رفع آن به کار بگیرید اما به نتیجه ای نرسید. شاید تعجب کنید اگر بدانید که برخی از نرم افزارها میتوانند در عملکرد نرم افزاری گوشی اختلال ایجاد کرده و بر روی بخشهای مختلف تاثیر بگذارند.

اگر گوشی شما جزو نسخه های قدیمی باشد ممکن است به خاطر نصب یک برنامه جدید سیستم عامل آن به اصطلاح هنگ کند و یا نتواند به درستی عمل کرده و باعث زیاد یا کم شدن خودکار صدای اسپیکر شود. در این مواقع باید به سراغ نرم افزارهای جدید که نصب کرده اید بروید و یکی یکی آنها را پاک یا همان حذف نصب کنید تا متوجه شوید که مشکل ایجاد شده از طرف کدام اپلیکیشن است.

برای مثال برخی از اپلیکیشن ها مانند برنامه های پخش موسیقی و ویدیو یا نرم افزارهای اکولایزر مقصرین اصلی این قضیه به شمار میروند. این نرم افزارها حتی در صورت فعال بودن در پس زمینه، در تنظیم صدا از خود گوشی پیشی میگیرند و آن را دستکاری میکنند. در نتیجه امکان دارد بر اثر تنظیم نادرست صدای گوشی شما در مواقعی به صورت خودکار تغییر کند.

مشکلات سخت افزاری

اگر پس از بررسی وضعیت نرم افزاری گوشی خود نتوانستید مشکل کم و زیاد شدن خودکار آن را برطرف کنید، ایراد کار جای دیگری است. مشکلات سخت افزاری مختلفی میتوانند باعث بروز تغییر صدای خودکار تلفن همراه هوشمند شوند. برخی از آنها به سادگی تشخیص داده شده و رفع میشوند، اما برخی دیگر نیاز به بررسی های دقیق تر از سوی کارشناسان و تعمیر توسط تکنسین های مجرب و حرفه ای دارند.

در صورت بروز مشکلات سخت افزاری به تعمیرکاران مجاز مراجعه کنید. زیرا قیمت تلفن همراه در سالهای اخیر افزایش یافته و در صورت اشتباه در امر تعمیر ممکن است متحمل ضررهای مالی شوید.

کلید تنظیم صدا در گوشی ها به دو صورت کلید یکسره دوطرفه و یا دو کلید مجزا طراحی شده است که جهت کم و زیاد کردن صدا مورد استفاده قرار میگیرند. خراب شدن این کلید را میتوان رایج ترین علت سخت افزاری تغییر ناگهانی و خدکار صدای گوشی دانست.

برای اطمینان از عیب در این بخش از گوشی ابتدا تنظیمات داخلی و نرم افزاری را بررسی کنید و در صورت نبود ایراد در این قسمت، باید گوشی را به تعمیرگاه تخصصی تلفن همراه ببرید تا کلید های ولوم تعمیر یا تعویض شوند.

البته ممکن است که به خاطر ورود گرد و غبار به لابلای این کلیدها عملکرد آنها مختل شده باشد. در این صورت نیز میتوانید تا حدی با استفاده از روش های مناسب قسمت کلید ولوم را از آلودگی ها و گرد و غبار پاکسازی کنید. شاید با این راهکار ساده بتوانید مشکل تغییر صدای خودکار را از بین ببرید.

یکی از اثرات مهم خیس شدن گوشی و نفوذ رطوبت به آن، بروز مشکل در بخش صدا است. شاید به خاطر آب خوردگی اسپیکر خراب شده یا دکمه های ولوم دچار مشکل شوند. این امکان نیز وجود دارد که دیگر بخش های مرتبط با صدا که بر روی برد اصلی قرار دارند به خاطر نفوذ رطوبت باعث به وجود آمدن اختلالی همچون کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی شوند. اگر گوشی شما خیس شد و پس از انجام اقدامات اولیه بازهم این مشکل را داشتید، باید به تعمیرکاران حرفه ای و متخصص مراجعه کنید.

موارد مختلفی را به عنوان علت کم و زیاد شدن خودکار صدای گوشی دانست. مهمترین کار، عیب یابی صحیح و استفاده از راهکار مناسب برای برطرف کردن این مشکل میباشد. توصیه میکنیم در صورت مواجه شدن با تغییر صدای خودبخودی تلفن همراه، برای اطمینان خاطر از تعمیر آن و عدم بروز مشکلات دیگر ناشی از نداشتن تخصص در تعمیر، به مراکز مجاز تعمیر گوشی در تهران و کارشناسان مجرب مراجعه کنید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=39796

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.