تاریخ : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
0

قدیمی‌ترین معبد در ژاپن

  • کد خبر : 39813
  • 09 اسفند 1402 - 13:40
قدیمی‌ترین معبد در ژاپن
معبد سنسوجی که به نام آساکوسا کانون نیز شناخته می‌شود، در قلب منطقه آساکوسا شهر توکیو قرار دارد و قدیمی‌ترین بنای مذهبی شهر و یکی از محبوب‌ترین معابد ژاپن می باشد. سنسوجی با حدود ۲۰ میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین معبد ژاپن و پربازدیدترین مکان معنوی در جهان می باشد.

«صبح من» با دانستنی ها: معبد سنسوجی که به نام آساکوسا کانون نیز شناخته می‌شود، در قلب منطقه آساکوسا شهر توکیو قرار دارد و قدیمی‌ترین بنای مذهبی شهر و یکی از محبوب‌ترین معابد ژاپن می باشد. سنسوجی با حدود ۲۰ میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین معبد ژاپن و پربازدیدترین مکان معنوی در جهان می باشد.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، معبد سنسوجی به کانون الهه رحمت اختصاص دارد و دارای مجموعه وسیعی از جمله ساختمان اصلی معبد و یک بتکده ۵ طبقه و همچنین یک خیابان با مراکز خرید به نام ناکامیسه-دوری است.

تاریخچه معبد سنسوجی

تاریخچه معبد سنسوجی به سال ۶۲۸ پس از میلاد بازمی‌گردد، زمانی که طبق افسانه ها، دو برادر هنگام ماهیگیری مجسمه طلایی کانون را در رودخانه سومیدا پیدا کردند. اگرچه آنها مجسمه را دوباره داخل آب انداختند، اما مجسمه کانون به طور جادویی به سمت آنها بازگشت.

به دلیل این رویداد الهی، رئیس دهکده کوچک آساکوسا در آن زمان، تصمیم گرفت خانه خود را به زیارتگاهی تبدیل کند که بتواند مجسمه را در آن نگهداری کرده و مردم محلی را تشویق به پرستش مجسمه کند. اولین بنای معبد سنسوجی در سال ۶۴۵ میلادی تکمیل شد.

معبد در دهه ۱۶۰۰ توسط توکوگاوا شوگون ایه یاسو، به عنوان یک معبد خانوادگی تعیین شد تا آن را در برابر مهاجمان محافظت کند و به جایگاهی نمادین دست یافت.

یکی از ویژگی‌های کلیدی بنای امروزی معبد سنسوجی، دروازه توری است که به عنوان ورودی معبد داخلی نیشینومیای ایناری عمل می کند که در سال ۱۷۲۷ ساخته شده است.

اگرچه بسیاری از بخش های مجموعه سنسوجی در طول حملات هوایی جنگ جهانی دوم به توکیو ویران شد، اما بعدا معبد به طور کامل بازسازی شد و اکنون به عنوان نمادی از تولد دوباره و صلح در ژاپن در نظر گرفته می شود و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی ژاپن می باشد.

چگونه به سنسوجی برویم؟

دسترسی به معبد سنسوجی از چندین نقطه مختلف توکیو به راحتی امکان پذیر است. فاصله ایستگاه توکیو تا معبد سنسوجی حدود ۱۵ با قطار است. همچنین می‌توانید از خط JR Yamanote تا ایستگاه کاندا و سپس با خط مترو گینزا به ایستگاه آساکوا بروید. از ایستگاه شینجوکو، با خط JR Chuo و خط گینزا می توانید در حدود ۲۰ دقیقه با مترو به معبد برسید. برای رفتن به سنسوجی از ایستگاه آساکوسا، لازم است فقط ۵ دقیقه پیاده روی کنید.

جاذبه های معبد سنسوجی

مسلماً بزرگترین جاذبه سنسوجی، خود مجموعه معبد است که از معروف ترین جاهای دیدنی توکیو می باشد. این مجموعه از دو دروازه اصلی، یک پاگودا ۵ طبقه، سالن اصلی معبد و تعدادی معبد فرعی کوچکتر تشکیل شده است. سایر ویژگی‌های منحصر به فرد مجموعه معبد سنسوجی عبارتند از: خیابان خرید باستانی ناکامیسه، چند باغ زیبا و روکاکودو که قدیمی‌ ترین سازه چوبی در توکیو می باشد.

دروازه بیرونی معبد سنسوجی با عنوان “کامیناریمون”، نه تنها نمادی از منطقه آساکوسا است، بلکه یکی از محبوب‌ترین نقاط برای عکاسی در تمام توکیو است. این دروازه به‌خاطر فانوس غول‌پیکر قرمز رنگ که حدود ۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد، مشهور است. وقتی می خواهید از دروازه بیرونی وارد مجموعه معبد شوید، از زیر این فانوس زیبا عبور خواهید کرد.

دروازه کامیناریمون از هر طرف توسط مجسمه ای محافظت می شود که نشان دهنده دو خدای ژاپنی است: فوجین ساما، خدای باد و رایجین ساما، خدای رعد و برق. آن سوی دروازه، معبد زیبای دنپوین قرار دارد که معمولاً به روی عموم بسته است. گاها در این معبد، نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود که فرصت بازدید را برای علاقه مندان به ارمغان می آورد.

وزومون دروازه اصلی معبد سنسوجی است که قدمت آن به قرن دهم بازمی گردد اما از آن زمان تاکنون، مانند بسیاری از سازه های دیگر در مجموعه معبد، چندین بار بازسازی شده است.

مانند دروازه کامیناریمون، دروازه هوزومون نیز توسط دو مجسمه محافظت می‌شود که گفته می‌شود از دو کشتی‌گیر معروف سومو در دهه ۱۹۶۰، کیتانومی و میوبودانی کیوشی، الگوبرداری شده‌اند. در پشت مجسمه سمت راست، بازدیدکنندگان می‌توانند یک جفت صندل بزرگ حصیری را مشاهده کنند که برای ادای احترام به مجسمه‌ساز نصب شده و هر کدام حدود ۲.۵ تن وزن دارند.

بلافاصله در داخل دروازه، جمعیت زیادی را می‌بینید که در اطراف جوکورو جمع شده‌اند. جوکورو یک دستگاه بخور غول پیکر است که گفته می‌شود اگر در دود جوکورو غسل کنید، زخم های شما شفا پیدا می کند.

درست در پشت جوکورو، سالن اصلی معبد سنسوجی قرار دارد که گفته می‌شود مجسمه کانون در آن قرار دارد که ماهی‌گیران قرن‌ها پیش آن را کشف کرده‌اند. با این حال، گفته می شود که از آنجایی که مجسمه بسیار درخشان بوده است، باید در زیر معبد دفن شده باشد. به همین خاطر امکان بازدید از آن ممکن نیست.

پاگودا ۵ طبقه زیبا درست در کنار سالن اصلی قرار دارد که اکثرا به روی بازدیدکنندگان بسته است. زیرا این پاگودا، یک مکان یادبود مقدس در نظر گرفته می‌شود و فقط در زمان‌های خاصی از سال برای کسانی که نام اعضای خانواده‌شان بر روی لوح‌های داخل پاگودا حک شده است، امکان بازدید از داخل زیارتگاه وجود دارد.

در سمت چپ سالن اصلی، معبد آساکوسا وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای آن و عکاسی لذت ببرند. یکی از فرصت های عکاسی در سالن اصلی، از نمای برج اسکای تری توکیو است که از آن سوی رودخانه، خودنمایی می کند.

خیابان ناکامیسه-دوری یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سوغات ژاپن در شهر توکیو است که در محوطه معبد قرار دارد و تاریخچه آن به دورانی میرسد که شهر توکیو با عنوان ادو شناخته می شد. خیابان ناکامیسه بین دروازه‌های کامیناریمون و هوزومون قرار دارد و شامل تقریبا ۱۰۰ مغازه مختلف است که سوغاتی‌های سنتی ژاپنی، از جمله کیمونو، یوکیویی و تنقلات ژاپنی را می فروشند.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=39813

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.