تاریخ : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
1

چگونه در برقراری یک رابطه‌ی عاطفی، پیامک‌های خود را مدیریت کنیم؟

  • کد خبر : 39572
  • 07 اسفند 1402 - 11:00
چگونه در برقراری یک رابطه‌ی عاطفی، پیامک‌های خود را مدیریت کنیم؟
مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، پیامک یکی از مهم‌ترین دلایلی است که منجر به تعمیق یا پایان یافتن روابط بین افراد می‌شود. اما به راستی این پیامک‌ها تا چه اندازه می‌توانند بر روابط عاطفی ما تأثیرگذار باشند؟

«صبح من» با زندگی: با گسترش تعداد اپلیکیشن‌هایی که افراد از آنها برای ارسال پیامک استفاده می‌کنند، استفاده از تلفن، در مرحله‌ی دوم قرار گرفته است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، پیامک یکی از مهم‌ترین دلایلی است که منجر به تعمیق یا پایان یافتن روابط بین افراد می‌شود. اما به راستی این پیامک‌ها تا چه اندازه می‌توانند بر روابط عاطفی ما تأثیرگذار باشند؟

همان گونه که می‌دانیم، پیام‌های متنی به تنهایی قادر به انتقال معانی مورد نظر ما نیستند. وقتی مفاهیم ذهن هر فرد از طریق حضور در کنار افراد دیگر و یا تماس تلفنی، انتقال یابد درجه بلندی یا پایین بودن صدا، لحن آرام یا متشنج و … به سادگی مشخص می‌شود.

به گفته یک روان‌درمانگر، ارتباط با پیامک ممکن است ناخواسته روابط را به مراحل خطرناکی سوق دهد. شاید ارتباط بصری در گفتگوهای مستقیم، از نظر برخی اهمیت چندانی نداشته باشد اما نبود آن در مکالمات احساسی، می‌تواند منجر به سوءتفاهم شود، به ویژه اگر افراد در مرحله‌ی تعارضات فردی باشند.

بگذارید یک مثال بزنیم: «فکر خوبی است.» این پاسخی بود که یک زن جوان را شوکه کرد، او که به همسرش درباره‌ی شروع ورزش با هدف کاهش وزن توضیح داده بود، با این پاسخ مواجه شده بود. زن جوان احساس کرد که به نظر می‌رسد وزن او، همسرش را آزار می‌دهد. البته هیچ کدام از اینها به ذهن شوهرش خطور نکرده بود و تنها از واکنش او با جمله‌ی دو کلمه‌ای، تعجب کرده بود!

تبادل پیام‌های متنی کوتاه، بدون سیگنال‌های کلامی است و اگر یکی از دو طرف گوشی خود را ترک کند و مستقیماً با دیگری روبرو شود، متوجه می‌شود که ویژگی‌های صورت او اصلاً نشان‌دهنده سوء تفاهم بوده است یا خیر.

در ادامه، به شما خواهیم گفت چه کنید تا پیامکی جذاب در راستای بهبود روابط خود بفرستید:

از ارسال پیام‌های طولانی خودداری کنید: در همه موارد، پیام خود را واضح و مختصر بیان کنید، چرا که ارسال پیام‌های بیش از حد طولانی نشان‌دهنده فردی است که دارای مشکل عدم اعتماد بوده و احساس امنیتی در رابطه ندارد.

از اولین پیام‌ها، شخص را قضاوت نکنید: برخی از افراد از طریق اولین پیام‌ها سعی می‌کنند جذاب به نظر برسند. فریب پیام‌های بدون ملاقات را نخورید تا زمانی که به قضاوت قطعی در مورد شخص برسید.

از پرسیدن سوالات زیاد اجتناب کنید: یک یا دو سوال ممکن است ممکن است طبیعی به نظر برسد، اما سوالات زیاد، مشکوک خواهد بود و به نظر می‌رسد که در حال بررسی است.

در پایان باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که پیامک فقط برای پیام دادن کوتاه مناسب است و باید شامل مطالب کوتاه، پرسیدن شرایط، اعلام ورود یا یک سوال کوتاه برای اطمینان خاطر باشد اما هرگز برای موضوعات عمیق مناسب نیست.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=39572

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.