تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
3

نتیجه در افتادن با پادشاه دریای سرخ

  • کد خبر : 39264
  • 05 اسفند 1402 - 9:20
نتیجه در افتادن با پادشاه دریای سرخ
بزرگترین نبرد دریایی قرن بیست و یکم در منطقه دریای سرخ در حال وقوع است. نبردی که در آن بزرگترین قوای نظامی تاریخ جهان علیه یمن صف آرایی کردند. بنادر اصلی تجاری رژیم صهیونیستی واقع در شهرهای حیفا، اشدود و ایلات می‌باشد و ۹۸% حجم واردات و صادرات این رژیم را از طریق دریاست.

«صبح من» با سیاست بین‌الملل: بزرگترین نبرد دریایی قرن بیست و یکم در منطقه دریای سرخ در حال وقوع است. نبردی که در آن بزرگترین قوای نظامی تاریخ جهان علیه یمن صف آرایی کردند.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، نیروهای مسلح یمن تحت رهبری «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن وارد بزرگترین نبرد دریایی قرن با ارتش آمریکا و ناتو شدند.

جغرافیای اصلی نبرد در «دریای سرخ» است. دریای سرخ یکی از مهم ترین کریدورهای کشتیرانی جهان و سریع‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر بین قاره اروپا و آسیا است.

سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۲۱۳۴۴ کشتی با میانگین ۵۹ کشتی در روز از کانال سوئز عبور کردند که ۱۲% تجارت جهانی را تشکیل دادند.

در همین حال، یمن در پاسخ به نسل کشی ارتش صهیونیستی تصمیم به محاصره دریایی رژیم اسرائیل گرفت.

کشتی‌های دارای مشخصات زیر در بانک اهداف یمن قرار گرفتند:
۱: کشتی‌هایی که پرچم رژیم صهیونیستی دارد.
۲: کشتی‌هایی که مورد استفاده شرکت‌های اسرائیلی است.
۳: کشتی‌هایی که مالکیت آن متعلق به شرکت‌های اسرائیلی است.

در همین چارچوب، تعدادی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی جهان مجبور به تغییر مسیر از «دریای سرخ» به اطراف «دماغه امید نیک» در نقطه انتهایی قاره آفریقا شدند.

این تغییر مسیر می‌تواند تا ۲ هفته به زمان سفر و ۳ تا ۶ هزار مایل دریایی (۵۵۵۶ تا ۱۱۱۱۲ کیلومتر) به مسافت سفر اضافه کند.

اقدام یمن بر این استدلال استوار بود که تکیه اقتصاد رژیم صهیونیستی به کریدورهای دریایی است. بنادر اصلی تجاری رژیم صهیونیستی واقع در شهرهای حیفا، اشدود و ایلات می‌باشد و ۹۸% حجم واردات و صادرات این رژیم را از طریق دریاست.

بیش از ۴۰ کشتی بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های شرکت بریتانیایی امنیت دریایی آمبری «AmbreyAnalytics» در جنوب دریای سرخ هدف عملیات نیرو‌های مسلح یمنی قرار گرفته‌اند.

سامانه شناسایی خودکار (AIS) سیستم شناسایی خودکار برای شناسایی شناورها و علائم ناوبری بر روی کشتی‌هاست. شناورهای دریایی با استفاده از AIS اطلاعات شناسایی، موقعیت و سفر خود را ارسال می‌کنند.

عملیات نیروهای مسلح یمن موجب شده است که عبارت no relationto israel (ارتباطی با اسرائیل نداریم) بیشترین پیام ارسالی از طریق AIS در میان شناورهای حاضر در تنگه باب المندب باشد.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» نیز روز سوم اسفند اعلام کرد که بالغ بر ۱۸۳ فروند موشک و پهپاد علیه اهداف اسرائیلی در اراضی اشغالی شلیک شده و شمار شناورهایی دریایی هدف عملیات ۴۸ کشتی است.

دریای مسلح سرخ!

شناورهای هدف یمن شامل ناوگان کشتی‌های جنگی ارتش آمریکا و انگلیس نیز می‌باشد که از ۱۱ ژانویه در حمایت از رژیم صهیونیستی، حمله به اهدافی در یمن را آغاز کردند.

مضاف بر این، اتحادیه اروپا روز ۳۰ بهمن از آغاز ماموریت دریایی این اتحادیه در دریای سرخ موسوم به آسپیدس (EUNAVFOR ASPIDES) خبر داد. فرانسه، آلمان، ایتالیا و بلژیک از جمله کشورهای عضو در ناوگان اعزامی اروپا هستند.
حوزه عملیاتی آن در امتداد تنگه باب المندب، تنگه هرمز و همچنین آب‌های بین‌المللی دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب، دریای عمان و خلیج‌فارس عنوان شده است.

جانشین فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اذعان کرد که در حال حاضر بزرگترین نبرد دریایی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم در دریای سرخ در جریان است.

نیروهای یمن در جریان این نبرد برای اولین بار از سلاحی جدید علیه نیروهای آمریکایی رونمایی کردند.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن روز سوم اسفند اعلام کرد: «سلاح های زیردریایی وارد عملیات ما در دریا شده است که برای دشمن آزاردهنده است.»

جولیان بارنز (خبرنگار حوزه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا) در نیویورک تایمز نوشت: «شناورهای بدون سرنشین در حال تبدیل شدن به یک سلاح قدرتمند و موثر هستند.»

«میک مولروی» از مقامات سابق پنتاگون و CIA گفت: «شناسایی شناورهای سطحی و زیرسطحی بدون سرنشین از پهپادها و موشک‌های ضد کشتی برای انهدام دشوارتر است.»

«مارک میگز» فرمانده ناو آمریکایی آیزنهاور نیز گفت که شناورهای بدون سرنشین (شهپاد) یمن وحشتناک‌ترین تهدید در دریای سرخ است.

«میگز» فرماندهی ناو هواپیمابر «USS Eisenhower» را برعهده دارد که گروه ضربت اصلی ارتش آمریکا در دریای سرخ است. این گروه ضربت حامل بیش از ۶۰ جنگنده نظیر F/A-۱۸ است و توسط چند ناو نظامی همراهی می‌شود.
این مقام ارشد نظامی آمریکا می‌گوید که این یکی از سناریوهای وحشتناک می‌باشد که با شناوری بدون سرنشین و حامل بمب روبرو باشی که با سرعت بسیار بالا در حال حرکت است.

«سید رضا صدرالحسینی» تحلیلگر و از مطلعین امور جاری منطقه غرب آسیا روز جمعه چهارم اسفند در برنامه زنده تلویزیونی «به افق فلسطین» گفت: «کلیه تئوری‌های دریانوردی [ارتش آمریکا و انگلیس] در باب المندب و دریای سرخ به هم ریخته است. کاملاً مبهوت هستند که چگونه امکان دارد یک مجموعه مقاومت که هشت سال در مقابل یک ائتلاف [نظامی] در جنگ بوده است، امروز این توانایی را دارد که با ناوهای آمریکا دربیافتد. ممکن است در روزهای آینده از زیر آب‌ها اتفاقاتی برای ناوهای آمریکا و انگلیس بیافتد که غیر قابل پیش بینی باشد.»

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن روز سوم اسفند درباره پشتیبانی از مردم غزه گفت: ما نبرد فتح موعود و جهاد مقدس فی سبیل الله را در جایگاهی پاک، قوی و شجاعانه که مورد تحسین اکثر آزادگان جهان است به پیش می بریم.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=39264

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.