تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
2

آموزش ساده و کابردی فر کردن مو با اتو

  • کد خبر : 37519
  • 16 بهمن 1402 - 10:21
آموزش ساده و کابردی فر کردن مو با اتو
شما می‌توانید فقط با استفاده از چند ابزار ساده به همراه اتو مو، حالت موهای خود را تغییر داده و آن‌ها را به شکل دلخواه خود تبدیل کنید. در این مطلب به بررسی روشی ساده برای فر کردن مو، می‌پردازیم تا با استفاده از آن به‌راحتی ظاهر موهای خود را تغییر دهید.

«صبح من» با زیبایی: بسیاری از افراد، به دنبال راهکارهایی هستند که به‌سادگی حالت موهای خود را تغییر داده و تنوعی در ظاهر خود ایجاد کنند. راه‌های مختلفی برای تغییر حالت موها وجود دارد؛ یکی از آن‌ها، فر کردن مو با اتو است که امروزه توسط اشخاص زیادی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روش راحت است و دیگر نیازی به تهیه‌ی جداگانه دستگاه فرکننده مو نیست. شما می‌توانید فقط با استفاده از چند ابزار ساده به همراه اتو مو، حالت موهای خود را تغییر داده و آن‌ها را به شکل دلخواه خود تبدیل کنید.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در این مطلب به بررسی روشی ساده برای فر کردن مو، می‌پردازیم تا با استفاده از آن به‌راحتی ظاهر موهای خود را تغییر دهید.

فر کردن مو با اتو مو، یک روش سریع و آسان برای تغییر ظاهر موها است. با استفاده از یک اتو موی باکیفیت و رعایت نکات کلیدی، می‌توانید در خانه موهای خود را به هر شکلی که دوست دارید فر کنید. علاوه بر اتوی مخصوص مو، وسایل دیگری مثل اسپری محافظ حرارتی و فیکس کننده برای مو، یک شانه دندانه درشت و در نهایت گیره مو، احتیاج خواهید داشت.

در ادامه مراحل فر کردن مو با استفاده از اتو را کامل توضیح می‌دهیم.

ابتدا مطمئن شوید که موهای شما کاملا تمیز است. چون موهای کثیف، به‌خوبی حالت فر خود را حفظ نمی‌کنند؛ پس موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده بشویید. توجه کنید که موهای خیس یا مرطوب، به‌خوبی فر نمی‌شوند؛ در نتیجه آن‌ها را کاملا خشک کنید. اگر ابتدا موهایتان را سشوار می‌کشید، حتما از موس مو استفاده کنید. استفاده از موس مو باعث ایجاد حجم اضافی و جلوگیری از صاف شدن موها می‌شود.

از یک اتو موی باکیفیت، دارای لبه‌های گرد استفاده کنید؛ زیرا برای ایجاد فرهای زیبا و طبیعی مناسب‌تر است. هنگام خرید اتو مو، حتما به سایز صفحه‌ی دستگاه دقت کنید. صفحه‌های پهن، برای ایجاد فرهای درشت و صفحه‌های نازک‌تر، برای ایجاد فرهای ریز، مناسب‌تر هستند. بهتر است از اتو موی مناسب استفاده شود اما در مواقع ضروری، می‌توانید فرآیند فر مو با اتو مسافرتی را نیز امتحان کنید.

دمای اتو مو را با توجه به نوع موهای خود، تنظیم کنید. اگر موهای شما نازک است، دمای زیر ۳۰۰ درجه کافی است. موهای معمولی یا ضخیم را می‌توان با دمای ۳۰۰ تا ۳۸۰ درجه اتو کرد.

اسپری محافظ حرارتی، از آسیب دیدن موهای شما در برابر دمای بالا جلوگیری می‌کند. استفاده از این محصولات، یک لایه‌ی محافظ بین مو و گرمای اتو، ایجاد می‌کند تا موها وز نشوند و نسوزند. حتما قبل از شروع مراحل فر کردن مو، موهایتان را شانه بزنید. شانه زدن موها قبل استفاده از حرارت، از گره خوردن موها جلوگیری می‌کند. اگر موهای پرپشتی دارید، اسپری محافظ حرارتی را روی هر قسمت مو اسپری کنید تا به همه‌ی قسمت‌های مو برسد.

تقسیم موها به بخش‌های کوچک، فر کردن مو را آسان‌تر می‌کند. هر چه موهای شما ضخیم‌تر باشد، بخش‌های بیشتری باید تقسیم کنید تا فرها یکدست شوند. فرآیند فر کردن موها را از پایین پوست سر (ریشه مو)، شروع کنید. یک بخش کوچک از مو را جدا کرده و لای اتوی مو قرار دهید. اتو مو را باید در جایی که می‌خواهید مو فر شود، ۱۸۰ درجه بچرخانید تا فرها شکل خود را حفظ کنند.

دستگاه اتوی مو را روی موهای خود، به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. سپس آن را به‌صورت صاف تا انتهای مو و به‌ سمت پایین بکشید؛ این کار باعث می‌شود تا فرها طبیعی به نظر برسند. موهای فر شده را با گیره مو ثابت کنید تا حلقه فرها شکل خود را حفظ کنند. در نهایت سراغ لایه بعدی بروید و همین مراحل را مجدد انجام دهید.

بعد از فر کردن تمام قسمت‌های مو، لایه‌ی موها را با انگشتان دست یا شانه دندانه درشت، مرتب کنید تا فرهای ایجاد شده طبیعی‌تر به نظر برسند. برای ماندگاری بیشتر فرها، از اسپری موی فیکس کننده و تافت استفاده کنید. توجه داشته باشید که شانه کردن زیاد، باعث باز شدن فرها می‌شود و حالت زیبای خود را از دست می‌دهد. این نکته برای تغییر حالت مو با روش‌های مختلف مثل فرمو بدون اتو هم اهمیت زیادی دارد.

اسپری مو را با فاصله حدود ۳۰ سانتی‌متر از سر گرفته و روی تمام قسمت‌های مو اسپری کنید. اسپری مو، از فرها در برابر رطوبت و عوامل محیطی محافظت می‌کند و ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهد. از محصولات فیکس‌کننده‌ی حالت مو، به مقدار زیاد استفاده نکنید؛ زیرا باعث سفت شدن لایه‌های مو می‌شود و ظاهری نامطلوب و غیرطبیعی ایجاد می‌کند.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=37519

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.