تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
1
قسمت سوم

شناخت و طرز دوخت انواع یقه لباس

  • کد خبر : 36727
  • 08 بهمن 1402 - 15:40
شناخت و طرز دوخت انواع یقه لباس
شاید بتوان گفت که یقه لباس بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر لباس دارد. یقه لباس علاوه بر تاثیری که بر ظاهر لباس دارد، روی اندام و چهره نیز تأثیرگذار است. برای مثال یقه لباس می‌تواند افراد را چاق تر، لاغرتر یا کشیده تر نشان دهد. در مجموعه آموزش های خیاطی در مطلب پیش رو قصد داریم تا با آموزش الگوی یقه قایقی و یقه هفت در خدمت شما باشیم.

«صبح من» با خیاطی: در مجموعه آموزش های خیاطی در مطلب پیش رو قصد داریم تا با آموزش الگوی یقه قایقی و یقه هفت در خدمت شما باشیم.

الگوی یقه قایقی مجلسی

شاید بتوان گفت که یقه لباس بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر لباس دارد. یقه لباس علاوه بر تاثیری که بر ظاهر لباس دارد، روی اندام و چهره نیز تأثیرگذار است. برای مثال یقه لباس می‌تواند افراد را چاق تر، لاغرتر یا کشیده تر نشان دهد.

لباس یقه قایقی می‌تواند در طرح‌های آستین دار، والان دار یا چین دار، کار شده و دکلته باشد. این مدل با گردنبندهای کوتاه زیبایی خاصی دارد و برای خانم‌هایی با گردن کشیده مناسب‌تر است.

آموزش الگوی یقه قایقی

برای رسم الگوی یقه قایقی ابتدا از گودی گردن ۲ سانتی متر پایین می آییم. سپس ۱/۴ سرشانه را از سمت حلقه علامت زده و به هم وصل می کنیم. برای این کار باید خط را به صورت هلال طراحی کنید.

الگوی پشت لباس

از وسط پشت ۱-۲ سانتی متر پایین آمده A و به صورت صاف به ¼ سرشانه وصل می کنیم B و در اینجا ما ۲ لقی داریم. لقی اول ۰.۵ سانتی متر از گوشه سرشانه به نقطه B و یک لقی ۰.۵ سانتی دیگر D از نقطه A  به خط کمر وصل می کنیم.

برای دیدن آموزش الگوی یقه گرد، این مطلب را از دست ندهید.

رسم الگوی یقه هفت

ابتدا پنس سرشانه را به خط پهلو منتقل کنید.

طرح یقه هفت را با بازی دلخواه رسم کنید. دقت کنید که در این مدل، به علت فرم یقه (روی خط اریب رسم می‌شود) باید از پنس یقه استفاده کنید. در وسط یقه جلو، اندازه پهنای پنس را نسبت به بازی و گشادی یقه از ۶/۰ تا ۵/۲ سانتی‌متر رسم کنید و تا راس سینه (نوک پنس) پهلو ادامه دهید. خط یقه را بعد از بستن پنس اصلاح کنید.

سجاف سرشانه را به اندازه ۵ تا ۶ سانتی‌متر علامت بزنید و به موازات طرح یقه تا خط مرکزی، ادامه دهید.

مطابق شکل، سجاف را در خط مرکزی کوتاه کنید. درصورت بازی یقه، از سرشانه، به اندازه ۲/۰ تا ۶/۰ سانتی‌متر، از گوشه گردن پایین بروید و خط سرشانه را مجددا رسم کنید.

در الگوی پشت، مطابق جلو، یقه را از سرشانه باز کنید.

منحنی یقه را از نقطه ۳۷  تا ۲ مجددا رسم کنید.

از گوشه گردن، ۲/۰ تا ۶/۰ سانتی‌متر پایین بروید و خط سرشانه را مجددا رسم کنید.

الگوی سجاف را کپی کنید.

مقدار ۲۵/۰ سانتی متر از سجاف در قسمت سرشانه کم کنید و به گوشه یقه وصل نمایید.

روی الگوهای سجاف، خط مرکزی و راستا را مشخص کنید.

گردآوری و تنظیم: صبح من

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=36727

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.