تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
1

تنها قاضی در لاهه که به نفع اسرائیل رأی داد چه کسی است؟

  • کد خبر : 36761
  • 08 بهمن 1402 - 15:20
تنها قاضی در لاهه که به نفع اسرائیل رأی داد چه کسی است؟
تنها یک قاضی از هیات 17 نفره قضات دادگاه لاهه در تمامی موارد اتهامی علیه اسراییل رای به نفع رژیم تل آویو در پرونده "نسل کشی" در غزه داده است و این موضوع زیر ذره بین رسانه ها و محافل افکار عمومی جهانی قرار گرفته است.

«صبح من» با سیاست بین الملل: تنها یک قاضی اوگاندایی از هیات ۱۷ نفره قضات دادگاه لاهه در تمامی موارد اتهامی علیه اسراییل رای به نفع رژیم تل آویو در پرونده “نسل کشی” در غزه داده است و این موضوع زیر ذره بین رسانه ها و محافل افکار عمومی جهانی قرار گرفته است.

حتی قاضی اسراییلی دیوان لاهه در دو مورد به همراه دیگر قضات دیوان رای به انجام تکالیفی از سوی اسراییل در جهت تامین حقوق مردم غزه داد، اما قاضی اوگاندایی حتی با مکلف کردن اسراییل به تسهیل و تامین مایحتاج اولیه مردم غزه هم مخالفت کرد.

به گزارش مجله خبری صبح من، قاضی ” جولیا سبوتینده” از اوگاندا تنها قاضی از میان هیات قضات ۱۷ نفره دادگاه لاهه بود که به تمامی موارد اتهامی علیه اسراییل رای منفی داده است و این در حالی است که قاضی” آهارون باراک” قاضی اسراییلی عضو دیگر هیات قضات نیز با وجودی که با اکثر موارد پرونده اتهامی علیه اسراییل مخالفت کرده اما او نیز دستکم در ۲ مورد خاص با تصمیمات دیگر قضات دیوان لاهه همراه بوده است.

بسیاری از کاربران فضای مجازی در سراسر جهان آرای قاضی اوگاندایی را در دادگاه لاهه در حالی که همتای اسراییلی او به قدر او با تمامی موارد اتهامی مخالفت نکرده ، مورد توجه قرار داده و حتی شائبه هایی درباره رابطه این قاضی دادگاه لاهه با رژیم تل آویو مطرح کرده اند.

برخی کاربران نیز او را “کاتولیک تر از پاپ” توصیف کرده و نوشته اند: در حالی که قاضی اسراییلی دادگاه لاهه دستکم در یکی دو مورد خاص با دیگر قضات دیوان لاهه همراهی نشان داده اما قاضی اوگاندایی به طور کامل با تمامی قرارهای صادره در رای اولیه قضات دیوان لاهه مخالفت کرده است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=36761

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.