تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
5

چیدمانی متفاوت و خاص با رنگ مرجانی

  • کد خبر : 36644
  • 07 بهمن 1402 - 11:00
چیدمانی متفاوت و خاص با رنگ مرجانی
رنگ مرجانی در رده‌ی رنگ‌های شاد، قرار می‌گیرد که دکوراسیون هر خانه را متمایز می‌کند. این رنگ، احساسی شادی‌بخش و مثبت را به همراه دارد که حس سرزندگی را در بیننده زنده می‌کند.

«صبح من» با چیدمان: رنگ مرجانی معادل رنگ گلبهی است؛ نوعی نارنجی بی روح که دارای طیف روشن تا تیره می‌باشد و در رده‌ی رنگ‌های گرم دسته‌بندی می‌شود.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، رنگ مرجانی در رده‌ی رنگ‌های شاد، قرار می‌گیرد که دکوراسیون هر خانه را متمایز می‌کند. این رنگ، احساسی شادی‌بخش و مثبت را به همراه دارد که حس سرزندگی را در بیننده زنده می‌کند.

رنگ مرجانی از سایه‌های صورتی و نارنجی تشکیل شده است، بنابراین ممکن است بیشتر به صورتی یا نارنجی متمایل شود. این رنگ دارای ظرافتی بی‌انتهاست. رنگ مرجانی یادآور موجودات دریایی است.

گفته می‌شود رنگ مرجانی در گذشته توسط مصریان و رومیان استفاده می‌شده است. چهره‌های باستانی جواهرات مرجانی رنگ می‌پوشیدند، به این امید که در برابر شر و وسوسه مقاومت کنند، زیرا اعتقاد بر این بود که مرجان، آرامش خاطر را به ارمغان می‌آورد.

در سال جاری، رنگ مرجانی در طراحی داخلی، محبوبیت زیادی پیدا کرده و ممکن است به عنوان رنگ اصلی یا مکمل عمل کند و در فضاهای داخلی درخشش داشته باشد.

درست است که می‌توان دیوارهای اتاق خواب را با رنگ مرجانی، رنگ‌آمیزی کرد، اما توصیه می‌شود که رنگ مرجانی را روی لوازم (مثلا روتختی)، یعنی در نسبت‌های کوچک، به کار ببریم.

استفاده از رنگ مرجانی در ورودی خانه، فضا را روشن و جذاب می‌کند و همچنین تاثیر اولیه ماندگاری را بر جای می‌گذارد.

در اتاق نشیمن توصیه می‌شود برای پویایی بیشتر فضا، یک دیوار را با رنگ مرجانی رنگ‌آمیزی کنید و یا کوسن‌هایی با بافت مرجانی یا حتی فرش‌های طرح دار به آن رنگ بخرید.

همانطور که این دکورهای اتاق خواب نوجوان نشان می‌دهد، ترکیب رنگ‌های خنثی و مرجانی جذاب است.

بهترین و ساده‌ترین راه برای درخشیدن رنگ مرجانی آن است که اطراف آن را با رنگ‌های مشابه احاطه کنید، چه رنگ دومی روشن‌تر یا تیره‌تر باشد.

راه دیگر برای درخشش رنگ مرجانی آن است که آن را با رنگ‌های خنثی و خاکستری ترکیب کنید تا چیدمانی بروز داشته باشید. البته اگر صاحب خانه جسور باشد، ترکیب رنگ مرجانی با سبز زمردی یا سبز روشن از دیدگاه بصری بسیار جذاب است.

استفاده از رنگ مرجانی کلاسیک به دهه ۱۹۵۰ برمی‌گردد. در زیر نکات دکوراسیون برای استفاده از رنگ به روشی معاصر و طراوت بخشیدن به فضاهای داخلی آورده شده است:

۱ـ افزودن دوز رنگ به اتاق نشیمنی که رنگ‌های خنثی بر آن غالب است، از طریق یک مبلمان به رنگ مرجانی. به طور کلی، مبلمان رنگارنگ می‌تواند به انرژی بخشیدن به یک فضا کمک کند، بدون اینکه آن را تحت تأثیر قرار دهد.

۲ـ اتاق ناهارخوری می‌تواند دارای دیواری به رنگ مرجانی باشد که مکان را روشن‌تر نشان دهد و یا حتی ممکن است از طریق صندلی‌هایی با روکشی به رنگ مرجانی، این فضا را ایجاد کرد.

۳ـ رنگ آمیزی سقف با رنگ‌های متفاوت، معمول نیست، اما چرا این ایده را در یکی از اتاق‌های داخلی خانه امتحان نکنید؟

۴ـ برای استفاده از رنگ مرجانی حتی می‌توانید به یک دسته گل طبیعی و مرجانی رنگ در گلدانی که در اتاق نشیمن قرار داده شده است بسنده کنید. شایان ذکر است که گل‌آرایی‌های زیبا، رایحه‌ای زیبا پخش می‌کند و فضایی دلپذیر را بیان می‌کند.

۵ـ یکی از گزینه‌های مطمئن برای استفاده از هر رنگ شاد در فضاهای داخلی، به‌ویژه اتاق نشیمن، انتخاب اکسسوری‌های روشن مانند بالش، پتو، عناصر نورپردازی یا حتی یک گیاه گلدار داخلی یا فرش است.

یادآوری این نکته مفید است که ساده‌ترین راه برای استفاده از رنگ‌ها در هر نقطه از خانه، استفاده از قانون ۶۰٫۱۰٫۳۰ است، به این معنی که سایه‌های رنگی را به گونه‌ای مرتب کنید که رنگ اصلی ۶۰ درصد اتاق را و ثانویه ۳۰ درصد اتاق را اشغال کند. و رنگ‌های مکمل ۱۰%. به طور کلی رنگ دیوار زیر رنگ اصلی قرار می‌گیرد.

در پایان باید گفت، چه استفاده از رنگ مرجانی را به عنوان رنگ اصلی در اتاق انتخاب کنید و چه برای ترکیب آن با رنگ اصلی، ایده‌های متعددی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=36644

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.