تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
3

۶ خوراکی معجزه آسا برای داشتن پوستی شاداب

  • کد خبر : 36485
  • 04 بهمن 1402 - 13:40
۶ خوراکی معجزه آسا برای داشتن پوستی شاداب
با توجه به مسئولیت های شغلی، خانوادگی، فرزندان و خانواده، توجه به غذا بسیار مهم است تا پیری ما را فرا نگیرد. در این صورت برای جلوگیری از پیری بهتر است از برخی مواد غذایی استفاده کنید. با مصرف غذاهای غنی از کلاژن می توانید بدن خود را شاداب نگه دارید و برای همیشه جوان بمانید.

«صبح من» با تغذیه: چه مرد و چه زن، پس از ۳۰ سالگی، اندام های بدن شروع به کند شدن می کنند و اثرات پیری به آرامی خود را نشان می دهد. به عنوان نشانه ای از این امر، نه تنها مشکلاتی مانند چین و چروک پوست، تاری دید، درد مفاصل، کم شنوایی، بلکه پس از یک سن، خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند بیماری های قلبی، دیابت، سرطان، پوکی استخوان، کم خونی و… تیروئید افزایش می یابد.

با توجه به مسئولیت های شغلی، خانوادگی، فرزندان و خانواده در این زمان، توجه به غذا بسیار مهم است تا پیری ما را فرا نگیرد. در این صورت برای جلوگیری از پیری بهتر است از برخی مواد غذایی استفاده کنید. با مصرف غذاهای غنی از کلاژن می توانید بدن خود را شاداب نگه دارید و برای همیشه جوان بمانید. برخی از افراد برای جلوگیری از پیری از قرص های مکمل کلاژن استفاده می کنند. برای اجتناب از آن، مصرف غذاهایی که در طبیعت کلاژن تولید می کنند، مهم است.

به گزارش مجله خبری صبح من، با افزایش سن، بدن کلاژن کمتری تولید می کند. در نتیجه ساختار پوست خراب می شود و چین و چروک ایجاد می شود. همچنین غضروف مفصلی ضعیف می شود. کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است که در استخوان ها، ماهیچه ها، پوست و تاندون ها یافت می شود. امروزه، در سن بالای ۵۰ سال، کاهش قابل توجهی در تولید کلاژن طبیعی است. همچنین برخی عوامل دیگر می توانند سطح کلاژن را در بدن کاهش دهند. سطح بالای قند خون، سیگار کشیدن و ایمنی ضعیف نیز می تواند نقش داشته باشد.

رژیم غذایی نقش مهمی در ظاهر و شادابی پوست دارد. خوردن غذاهای غنی از کلاژن یا غذاهایی که تولید کلاژن را افزایش می دهند، پوست شما را سفت، بدون چین و چروک و جوان نگه می دارد.

۱- فلفل دلمه

کپسایسین، یک ترکیب ضد التهابی که در فلفل قرمز یافت می شود، به مبارزه با پیری پوست کمک می کند. همچنین سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، آمینو آمینوها و بسیاری دیگر از مواد معدنی ضروری است که به تقویت سلامت پوست کمک می کند.

۲- سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم به دسته مواد غذایی فوق العاده تعلق دارند زیرا حاوی تمام مواد مغذی ضروری برای رشد و تغذیه کلی بدن ما هستند. بسیاری از مطالعات تایید کرده اند که کلروفیل موجود در آن نقش مهمی در تولید کلاژن دارد.

۳- میوه های خانواده مرکبات

لیمو و سایر مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند که نه تنها به تولید کلاژن به بدن کمک می کند، بلکه سموم را نیز دفع می کند و پوست را به خوبی تغذیه می کند. میوه های سیتریک نیز به مبارزه با التهاب پوست کمک می کنند.

۴- بلوبری (زغال اخته آبی)

ماده غذایی مفید دیگر برای طول عمر بلوبری یا زغال اخته آبی است. این میوه کوچک بنفش مملو از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که مانند یک زره از بدن شما در برابر عفونت محافظت می‌کند و هم چنین خوشمزه و کم کالری است. بلوبری به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌هایی به نام آنتوسیانین‌ها دارای خاصیت ضد پیری قوی است. آنتوسیانین‌ها هم چنین می‌توانند به سالم نگه داشتن سلول‌ها و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها کمک کنند در حالی که در فرآیند‌های ترمیم DNA نیز نقش دارند. انواع بری‌ها از جمله بلوبری به دلیل دارا بودن محتوای ویتامین ث هم چنین می‌توانند آسیب و درد عضلانی را کاهش داده و در عین حال تولید کلاژن و سلامت چشم را تقویت کنند.

فواید این میوه ریز می‌تواند به مغز شما نیز سرایت کند. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهند که بلوبری و توت فرنگی می‌توانند پیر شدن ذهن را تا دو سال و نیم به تاخیر اندازند. در نهایت، بلوبری هم چنین ممکن است سطح کلسترول بد را کاهش دهد و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی به دلیل داشتن فیبر محلول بالای موجود در خود شود.

۵- گوجه فرنگی

زمانی که نوبت به پوست تان می‌رسد یک ماده غذایی غیر محتمل می‌تواند به کاهش علائم پیری کمک کند. خوردن گوجه فرنگی می‌تواند به محافظت از پوست در برابر پیری از درون و به جلوگیری از بروز چین و چروک در بیرون کمک کند.

دلیل این خاصیت آن است که گوجه فرنگی و هم چنین سبزیجاتی مانند اسفناج، فلفل قرمز، هویج و کلم پیچ سرشار از رنگدانه‌های آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن، لوتئین و بتا کاروتن هستند.

۶ -آجیل

یک مشت آجیل بهترین میان وعده انتخابی برای افرادی است که در مناطق آبی زندگی می‌کنند یعنی در پنج منطقه در سراسر جهان که افراد ساکن آنجا به طور منظم تا سن ۱۰۰ سالگی عمر می‌کنند. مواد مغذی آجیلی مانند بادام و گردو همگی سرشار از ویتامین E، پروتئین و اسید‌های چرب امگا ۳ هستند و حاوی مواد معدنی مانند روی می‌باشند که به بازسازی پوست کمک می‌کند. دانه‌های کتان نیز به طور خاص سرشار از آلفالینولنیک اسید نوعی اسید چرب امگا ۳ هستند که می‌تواند به بهبود ظاهر پوست در طول زمان نیز کمک کند.

به غیر از غذا، نور خورشید قطعا برای بدن ضروری است. این یکی خوراکی که خورده شود نیست اما به هر حال نوعی خوراک محسوب می شود.

نور خورشید به ما انرژی می دهد. نمی توان انکار کرد که ویتامین D موجود در آن یک ماده مغذی ضروری برای بدن است، اما گذراندن زمان بیش از حد زیر نور خورشید می تواند عوارض خود را روی پوست شما بگذارد. تا ظهر، اشعه ماوراء بنفش ناشی از نور شدید خورشید می تواند به ژن های سلول های پوست شما آسیب برساند و باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست شود. برای جلوگیری از این امر از لوسیون ضد آفتاب استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=36485

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.