تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
2

ورود مقاومت عراق به مرحله جدید جنگ

  • کد خبر : 36401
  • 04 بهمن 1402 - 9:20
ورود مقاومت عراق به مرحله جدید جنگ
جنگنده‌های آمریکایی بامداد چهارشنبه به چند پایگاه الحشد الشعبی در شهرهای «جرف النصر» و «القائم» در استان‌های بابل و الانبار در غرب عراق حمله کردند.

«صبح من» با سیاست بین الملل: جنگنده‌های آمریکایی بامداد چهارشنبه به چند پایگاه الحشد الشعبی در شهرهای «جرف النصر» و «القائم» در استان‌های بابل و الانبار در غرب عراق حمله کردند.

به گزارش مجله خبری صبح من، منابع محلی بامداد چهارشنبه از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار در مناطقی در غرب عراق خبر دادند.

رسانه عراقی بامداد چهارشنبه از حمله جنگنده‌های آمریکایی به منطقه جرف‌النصر در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد واقع در استان بابل خبر داد.

اداره درمان استان بابل نیز گفت که چندین آمبولانس به سمت محل حملات در جرف‌النصر اعزام شده و بخش اورژانس بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش هستند.

یک خبرنگار صهیونیست خبرگزاری «رویترز» نیز مدعی شد که در این حملات، مواضع برخی از گروه‌های مقاومت عراقی هدف قرار داده شده است.

برخی منابع غیررسمی می‌گویند که احتمالاً دانشکده نظامی در جرف‌النصر و منطقه‌ای نزدیک گذرگاه «طریبیل» در مرز عراق-اردن هدف حملات قرار گرفته‌اند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند این حملات را در واکنش به زخمی‌شدن تعدادی از نیروهای این کشور بر اثر حملات موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد انجام دادند. دولت آمریکا در حالی به سادگی تجاوز نظامی و غیرقانونی به خاک عراق را توجیه می‌کند که چندی پیش مدعی شده بود عملیات موشکی اخیر ایران علیه مواضع گروه‌های تروریستی – که حملات جنایتکارانه‌ای را داخل ایران انجام داده بودند – ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق است.

در ادامه رسانه‌های عراقی گزارش دادند که بخشی از شهر «القائم» واقع در غرب این کشور نیز هدف حملات تجاوزکارانه آمریکایی‌ها قرار گرفته است. جنگنده‌های آمریکایی در حملات جداگانه‌ای به استان‌های بابل و الانبار، پایگاه‌های الحشد الشعبی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق را هدف قرار دادند.

دقایقی بعد رسانه عراقی نوشت که بر اساس گزارش‌های اولیه، دو رزمنده الحشد الشعبی در حملات آمریکا به شهر القائم، به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش مجله خبری صبح من، «ابو الاء الولائی» دبیرکل گروه مقاومت گردان‌های سیدالشهداء عراق بامداد چهارشنبه گفت: در پاسخ به حمله مجدد آمریکایی‌ها ، رزمندگان ما هم مرحله دوم عملیات خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: مرحله دوم عملیات ما شامل محاصره کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و حذف بنادر این نهاد غاصب از خدمت است.

گردآوری مجله خبری صبح من
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=36401

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.