تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3
بخش ششم؛

علوم ترسناک؛ دوربین چشمی، اعجازی با تکنولوژی بالا

  • کد خبر : 35912
  • 02 بهمن 1402 - 11:00
علوم ترسناک؛ دوربین چشمی، اعجازی با تکنولوژی بالا
در ادامه سلسله مطالب مربوط به «علوم ترسناک»، قصد داریم از اعجاز دوربین چشمی بگوییم، خواص اشک را بدانیم و مطالبی درباره‌ی کاربرد عینک امپراتور روم باستان بدانیم.

مجله‌ی خبری «صبح من»: در آفرینش هر یک از اعضای بدن، اعجازی نهفته است که انسان را شگفت‌زده می‌کند. در ادامه سلسله مطالب مربوط به «علوم ترسناک»، قصد داریم از اعجاز دوربین چشمی بگوییم، خواص اشک را بدانیم و مطالبی درباره‌ی کاربرد عینک امپراتور روم باستان بدانیم.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، به کمک دوربین اعجاب‌برانگیز چشم، دیدن، باورکردنی می‌شود. کافیست دوربین خود را تنظیم کنید، هر جایی که بروید، دوربین، همراه شماست!

دوربین چشمی بیش از ۱۳۰ میلیون سلول حساس بینایی دارد که در فضایی به اندازه‌ی یک تمبر پستی به صورت فشرده کنار هم گذاشته شده‌اند.

دوربین چشمی شما تنها دوربین دنیاست که از آب پر شده است. بخش جلویی آن برای دیدن تصاویر واضح و واقعی، باز و بسته می‌شود.

۶ ماهیچه ظریف و خیلی محکم دوربین چشمی را نگه می‌دارند و به آن اجازه می‌دهند تا بدون افتادن، در کف اتاق بچرخند.

نیازی نیست از چشم‌های خود محافظت کنید چرا که بدن شما این کار را انجام می‌دهد.

چشم‌ها یک سرویس خودکار برف‌پاک‌کن به نام گریه کردن دارند خوشبحتانه برای گریه کردن حتما نباید غمگین باشید. زمانی که بیمار هستید، سرفه می‌کنید یا وقتی چیزی در چشم شما فرو می‌رود و یا حتی با خندیدن، اشک تولید می‌شود.

وقتی چشمک می‌زنید، اشک در کره چشم پخش می‌شود هر بار پلک زدن بین ۰٫۳ تا ۰٫۴ ثانیه طول می‌کشد به عبارت دیگر نیم ساعت در روز یا ۵ سال در کل زندگی شما.

هر اشک در مجرایی از گوشه‌های چشم به داخل بینی امتداد یافته، خشک می‌شود.

هر یک از چشم‌های شما با ۲۰۰ مژه محافظ می‌شود هر مژه ۳ تا ۵ ماه دوام دارد بعد از این مدت، می‌افتد و به جایش یکی دیگر رشد می‌کند.

در ریشه هر مژه موجودات ریزی زندگی می‌کنند که هشت پا دارند و شبیه نهنگ هستند. نگران نشوید. آنها هیچ آسیبی به شما نمی‌رسانند بلکه با بلعیدن میکروب‌های مضر به شما کمک می‌کنند.

جالب است بدانید یکی از اولین افرادی که از عینک استفاده کرد، نرون، امپراتور روم باستان بود. او برای اینکه منظره‌ی وحشتناک دریده شدن انسان‌ها توسط شیر در بازی‌های روم را با لذت تماشا کند، از یک قطعه زمرد استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=35912
  • نویسنده : نیک آرنولد. نقاشی: تونی دوسالز
  • منبع : علوم ترسناک
  • 2275 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.