تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
3

آخرین خبرها درباره‌ی انفجارهای سراوان

  • کد خبر : 35889
  • 28 دی 1402 - 10:00
آخرین خبرها درباره‌ی انفجارهای سراوان
صفحه توئیتری اخبار نیروهای مسلح پاکستان اعلام کرد که «۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران (سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده را مورد حمله قرار داده است».

«صبح من» با سیاست: معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان شنیده شده است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، علیرضا مرحمتی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفته: مسوولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند.

در همین حال صفحه توئیتری اخبار نیروهای مسلح پاکستان اعلام کرد که «۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران (سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده را مورد حمله قرار داده است».

گفته شده که این انفجارها باعث مجروح شدن چندین نفر شده است.

پیش از این نیز اخبار و تصاویری مبنی بر وقوع انفجار در بخشی از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

به دنبال وقوع انفجار در اطراف سراوان، رسانه‌های پاکستانی گفته بودند که این حادثه ناشی از حمله ارتش این کشور به گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ در خاک ایران بوده است.

در همین حال، حساب کاربری وابسته به نیروهای مسلح پاکستان با ادعای حمله به اهداف جدایی‌طلبان بلوچستان در ایران، هرگونه حمله به مقر سپاه پاسداران را تکذیب کرد و آن را اخبار جعلی کاربران هندی و ایرانی خواند.

خواجه محمد آصف وزیر سابق دفاع پاکستان، درباره حملات ایران به مقر تروریست‌ها در بلوچستان پاکستان گفت: تروریسم قطعا یک چالش جدی برای دو کشور است و ما باید در کنار هم این بحران را حل کنیم.

وی افزود: پاکستان همواره از روابط برادرانه و تاریخی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده و ما باید مراقب اهمیت این روابط باشیم و اجازه تخریب آن را ندهیم.

خواجه محمد آصف خاطرنشان کرد، ایران در دشوارترین شرایط همواره حامی پاکستان بوده و به ما کمک کرده و این مساله در تاریخ نیز ثبت شده است.

به گفته‌ی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شدند.

به گزارش تسنیم، در پی حمله صبح امروز از سمت پاکستان به یک روستای مرزی در اطراف سراوان در استان سیستان و بلوچستان یک مقام آگاه اعلام کرد: ایران خواستار توضیح فوری مقامات پاکستان درباره این حادثه است.

گفتنی است، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای پیرامون حمله بامداد امروز به مناطقی در ایران مسئولیت این حملات را پذیرفته است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=35889

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.