تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
3

یوگای صورت؛ جایگزینی مناسب برای بوتاکس و جراحی پلاستیک

  • کد خبر : 35619
  • 26 دی 1402 - 11:00
یوگای صورت؛ جایگزینی مناسب برای بوتاکس و جراحی پلاستیک
مردم همواره به دنبال راه‌هایی برای تقویت و حفظ ویژگی‌های صورت بوده‌اند. در این میان، تاریخچه یوگای صورت به عنوان پلی بین روش سنتی و تکنیک‎‌های مدرن امروزی، مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه، به بیان این تاریخچه و چند راهکار برای داشتن پوستی جوان می‌پردازیم.

«صبح من» با زیبایی: تلاش برای حفظ پوستی جوان و درخشان از گذشته وجود داشته است؛ از روش‌های زیبایی محرمانه تمدن‌های باستانی گرفته تا روش‌های نوآورانه امروزی، مردم همواره به دنبال راه‌هایی برای تقویت و حفظ ویژگی‌های صورت بوده‌اند. در این میان، تاریخچه یوگای صورت به عنوان پلی بین روش سنتی و تکنیک‎‌های مدرن امروزی، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در ادامه، بیشتر به این مطلب می‌پردازیم.

هند باستان: اولین ارجاعات به یوگای صورت را می‌توان در هند باستان ردیابی کرد. آیورودا، یک سیستم پزشکی جامع است که بر اهمیت تمرینات صورت و ماساژ برای حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری تاکید دارد.

چین باستان: طب سنتی چینی تمرینات صورت را نیز شامل می‌شد. گوا شا، یک تکنیک خراش دادن پوست و طب فشاری صورت است. در این روش، اعتقاد بر این است که گردش خون بهبود بخشیده شده و پوست، جوان می‌شود.

مصر باستان: زیبایی کلئوپاترا فقط نتیجه وراثت نبود. مصریان باستان به خاطر مراسم مجلل مراقبت از پوست، که برخی از آنها شامل تمرینات صورت و ماساژ با استفاده از ابزارهای مخصوص ساخته شده از یشم و سنگ های دیگر بود، شهرت داشتند.

رازهای زیبایی ژاپنی: در دوران باستان، زنان ژاپنی از ترکیبی از تمرینات صورت، ماساژ و مواد طبیعی برای حفظ پوست استفاده می کردند.

شیوه های یونانی و رومی: یونانیان و رومیان باستان به قدرت شفابخش ماساژ اعتقاد داشتند و تمرینات صورت را در روال زیبایی خود قرار می دادند.

تشریفات بومیان آمریکا: قبایل مختلف آیین‌هایی داشتند که شامل رقص‌های صورت می‌شد، جایی که اعتقاد بر این بود که حرکات و عبارات خاص مزیت بیشتری برای تقویت عضلات صورت دارند.

قرن گذشته شاهد ادغام این سنت‌های غنی با درک علمی بودیم به گونه‌ای که مفهوم یوگای صورت در غرب محبوبیت پیدا کرد و پذیرندگان اولیه و متخصصان زیبایی شروع به وارد کردن تمرینات صورت در رژیم خود کرده‌اند. در ادامه نیز، ادغام تکنیک‌های باستانی با دانش مدرن باعث ایجاد رویکردی ساختاریافته شده است.

در ادامه، به بیان چند راهکار برای داشتن پوستی جوان می‌پردازیم.

شما باید یک دست خود را با چشمان بسته روی پیشانی خود قرار دهید. هنگامی که چشمان خود را باز می کنید، به نحوه حرکت پیشانی خود توجه کنید. به احتمال زیاد، وقتی چشمانتان بازتر و بازتر می‌شود، حرکت آن را به سمت بالا احساس خواهید کرد. هدف این تمرین توقف آن حرکت است. هنگامی که پیشانی خود را در حالت یخ‌زده قرار دادید، این وضعیت را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.

برای انجام این تمرین صورت، ابتدا دهان خود را باز کنید تا به شکل O در بیایید. بعد، انگشتان اشاره خود را بگیرید و از سمت دهان خود فشار وارد کنید که از خط فک به سمت بینی شروع می‌شود. این تمرین برای تقویت عضلات اطراف دهان طراحی شده است.

اگر می‌خواهید چین و چروک‌های چشم را کاهش دهید، این بهترین راه است. برای این کار باید انگشت وسط خود را با فشار متوسط ​​روی گوشه داخلی چشم قرار دهید. سپس انگشت اشاره خود را با فشار ملایم به گوشه بیرونی چشم اضافه کنید. چشمان خود را باز کنید و به بالا نگاه کنید (اما نه آنقدر دور که احساس کنید ابروهایتان حرکت می‌کنند) سپس چشمان خود را در جایی که احساس می‌کنید عضلات کمی می‌لرزند ببندید. چند ثانیه در این حالت بمانید. سپس پلک بزنید.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=35619

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.