تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
3
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش پنجم

چگونگی دستیابی به رویا و هدف

  • کد خبر : 34656
  • 17 دی 1402 - 11:00
چگونگی دستیابی به رویا و هدف
به یاد داشته باشید که هر سفری، با یک هدف آغاز می‌شود. باید مسیر حرکت خود را کشف کنید و عادت‌هایی که به شما برای رسیدن به مقصد، کمک می‌کنند را مشخص کنید.

غریزه‌ام به من می‌گوید، بیشتر خانم‌هایی که این مطلب را می‌خوانند، به دنبال کشف هدفشان هستند و نه طلا! بله. در جستجوی هدف هستند. شما هدف یا رویایی در سر دارید که تنها با یک تلنگر از جنس تشویق یا توصیه، می‌توانید به آن دست یابید.

هدف خود را پیدا کنید، روی آن متمرکز شوید و تمام تلاش خود را بکنید تا هر روز به آن نزدیک و نزدیک‌تر شوید. برای رسیدن به اهدافتان باید کمی به خودتان بیایید و شفافیت داشته باشید.

دو ویژگی دستیابی به هدف، تمرکز داشتن و بهره‌وری کافی برای نزدیک شدن به اهداف است. اگر در حال حاضر، آنها را در اختیار ندارید، به این دلیل است که تا به حال آنها را پرورش نداده‌اید پس علت این نیست که هیچ گاه نمی‌توانید به آنها دست پیدا کنید.

رویاها اهدافی هستند که آرزوی رسیدن به آنها را داریم. رویاها از آن دسته اهدافی هستند که اگر تحقق پیدا کنند، می‌توانند روزتان را بسازند. رویاهایی همچون «ای کاش اینقدر احساس خستگی نکنم»، «ای کاش می‌توانستم یک اندام متناسب داشته باشم»، «دوست دارم از زیر بار قرض و بدهی بیرون بیایم»، «ای کاش می‌توانستم به یک سفر لاکچری بروم»، «ای کاش آخر برج پول کم نیاورم و مدام منتظر فیش حقوقی نباشم»، «ای کاش بتوانم شغل دومی دست و پا کنم» و … .

از آنجایی که خاستگاه فرهنگی و جغرافیایی ما متفاوت است، رویاهای ما نیز خاص و منحصر به فرد هستند. هرکس رویای خودش را دارد اما همه به رویاهای خود، بها نمی‌دهند یا حتی احتمال تحقق آنها را هم به ذهنشان راه نمی‌دهند. اما بی‌شک هر کسی که این مطلب را می‌خواند، آرزوهای قلبی زیادی دارد. آرزوهایی که در سر دارید، رویاهای شما هستند. اما رویا و هدف، دو مقوله‌ی کاملا متفاوت از هم هستند.

هدف، رویایی است که آماده‌ی محقق کردن آن هستید. هدف، رویایی است که عزم خود را جزم کرده‌اید تا آن را به واقعیت تبدیل کنید. مقصدی است که به سمت آن در حرکت هستید نه صرفا اندیشه‌ای که به ذهن شما خطور کرده است و یا صرفا آرزوی آن را دارید.

امید، ابزاری زیبا و ارزشمند است که به ما انگیزه می‌دهد و این امکان را برای ما فراهم می‌سازد که از احتمالات آینده‌ی زندگی خود، الهام بگیریم. اما بگذارید این مبحث را شفاف‎‌تر توضیح دهم؛ امید، استراتژی نیست.

امید اگر فقط به این انگیزه ختم شود که زندگی بهتری خواهید داشت یا خودتان بهتر می‌شوید و بدون انجام فعالیت خاصی و یا اقدامی ناگهان تمرکز و دقت بیشتری پیدا می‌کنید، ارزشی ندارد و باید حتما در این مسیر، فعال باشید و اقدام کنید تا به چنین اهدافی دست پیدا کنید.

شما باید برای دستیابی به موفقیت، برنامه‌ریزی داشته باشید. باید مصمم و هدفمند باشید. باید همین الان در مورد آنچه که می‌خواهید به دست آورید و فردی که دوست دارید به آن تبدیل شوید، تلاش کنید.

باید به خودتان باور داشته باشید. به اینکه می‌توانید در خود، تغییر ایجاد کنید و به شخص مورد نظر خود برسید.

به یاد داشته باشید که هر سفری، با یک هدف آغاز می‌شود. باید مسیر حرکت خود را کشف کنید و عادت‌هایی که به شما برای رسیدن به مقصد، کمک می‌کنند را مشخص کنید.

گردآوری، تخلیص و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من»
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=34656
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 2993 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.