تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
1
بخش دوم:

علوم ترسناک: پوست پُر عَرَق، لباسی با ویژگی‌های خاص!

  • کد خبر : 33103
  • 27 آذر 1402 - 13:00
علوم ترسناک: پوست پُر عَرَق، لباسی با ویژگی‌های خاص!
در بخش دوم بریده‌هایی از این کتاب که از این پس در مجله‌ی خبری «صبح من» خواهید خواند، به برخی ویژگی‌های پوست بدن انسان، پرداخته شده است.

مجله‌ی خبری «صبح من»: اگر در گوشه‌های تاریک خانه بگردید، ممکن است مجموعه‌ای زیبا از ناخن، مو و تکه‌های پوست پیدا کنید. تکه‌های پوست؟ بله. آیا شما ذرات زیبای گرد و غباری را که در زیر نور خورشید یک صبح تابستان می‌رقصند، دیده‌اید، بیشتر آنها ذرات جدا شده پوست هستند. این فقط تعداد کمی از ده بیلیون ذره‌ای است که روزانه از پوست شما جدا می‌شود.

اگر پوست یک فرد بالغ را بردارید (که کار خیلی پیچیده و سختی است) سطحی در حدود دو متر مربع را می‌پوشاند. پوست یک کودک، سطحی در حدود ۱٫۵ متر مربع را می‌پوشاند.

پوست، یکی از سنگین‌ترین قسمت‌های بدن است و بسته به جثه فرد، ۲٫۵ تا ۴٫۵ کیلوگرم وزن دارد. پوست به سنگینی یک سبد پر از مواد غذایی سوپرمارکت است! اما ضخامت لایه خارجی پوست، کمتر از ۱ میلی‌متر است.

در پوست، گیرنده‌های سرما و گرما، رگ‌های خونی، چربی و سلول‌های تولیدکننده عرق و غیره قرار دارند. واقعا که حیرت‌آور است! سعی کنید پوستتان را مانند یک لباس فضایی باورنکردنی مدل جدید تصویر کنید. آیا جرأت پوشیدن آن را دارید؟

جراحان پلاستیک با اضافه یا جدا کردن پوست، چهره‌ی افراد را تغییر می‌دهند. جراحی پلاستیک در حدود ۲۰۰۰ سال پیش در هند آغاز شد. در آنجا جنایتکاران را با بریدن بینی، مجازات می‌کردند. اما روزی شخصی متوجه شد که می‌تواند روی زخم، قسمتی از پوست پیشانی یا گونه را بدوزد طوری که زخم، زیاد ناجور به نظر نرسد.

در سیسیل ایتالیا، در یک مرحله پیشرفته‌تر، جراحی بدنهاد به نام برانکا، بینی برده‌ای را برید و به یکی از بیمارانش که بینی خود را در دعوا از دست داده بود، پیوند زد!

امروزه جراحان پلاستیک با اضافه کردن یا جدا کردن پوست، چهره افراد را تغییر می‌دهند. این جراحی‌ها، پیوند پوست نامیده می‌شوند.

آیا هیچ وقت آرزو کرده‌اید که درون چیز آرام‌بخشی رها شوید؟ چیز خنکی در گرما و چیز گرمی در سرما؟ لباس تولد جدید را امتحان کنید. اما فرض کنید که قبلا آن را پوشیده‌اید! بله این لباسی است که روز تولدتان به تن کردید یعنی همان روزی که به دنیا آمدید.

از این نشانه‌های باورنکردنی شگفت‌زده شده‌اید؟ دوستتان را با لباس تولد خود که قدرت جادویی دارد و منحصر به فرد است، شگفت‌زده کنید.

گردآوری، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=33103
  • نویسنده : نیک آرنولد
  • منبع : علوم ترسناک
  • 241 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.