تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
2

با این گیاهان جادویی، از چربی شکم رهایی یابید

  • کد خبر : 32795
  • 19 آذر 1402 - 10:21
با این گیاهان جادویی، از چربی شکم رهایی یابید
چربی اضافه‌ی دور شکم مشکلی است که بسیاری از افراد را نگران می‌کند. در این مطلب سعی داریم مهمترین گیاهانی که به سوزاندن چربی شکم در زمانی بی‌سابقه کمک می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

«صبح من» با تغذیه: چربی اضافه‌ی دور شکم مشکلی است که بسیاری از افراد را نگران می‌کند. آنها تلاش زیادی برای کاهش این چربی آزاردهنده انجام می‌دهند. برخی از افراد برای از بین بردن این چربی، به عمل‌های جراحی گران قیمت متوسل می‌شوند و برخی دیگر ممکن است ورزش را امتحان کرده و یا با گرفتن رژیم‌های گوناگون، به دنبال از بین بردن آن باشند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در این مطلب سعی داریم مهمترین گیاهانی که به سوزاندن چربی شکم در زمانی بی‌سابقه کمک می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

تحقیقات نشان می‌دهد، برخی از گیاهان و ادویه‌ها، بهترین راه برای طعم دادن به غذا بدون کالری اضافی، شکر، سدیم یا هر چیز دیگری است که برای سلامتی شما مضر است. زمانی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، این امر بسیار مهم است. بنابراین از این گیاهان چربی سوز استفاده کنید و رژیم غذایی سالم و متعادل خود را فراموش نکنید و برای اثربخشی بیشتر ورزش کنید.

دارچین دارای خواصی است که به ویژه در کاهش چربی شکم بسیار موثر است. دارچین خواص دارویی زیادی دارد که می‌تواند متابولیسم شما را تسریع کند و به کاهش وزن کمک کند.

از آنجایی که دارچین سرشار از آنتی اکسیدان است، قند خون را متعادل می‌کند و باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

از دارچین در اولین فنجان چای صبح استفاده کنید تا میزان چربی معده کاهش یابد. علاوه بر این، می‌توانید دارچین را همراه با آب بنوشید.

همچین می‌توانید چوب دارچین را نیم ساعت در آب جوش خیس کنید، سپس بنوشید. شما حتی می‌توانید مقداری دارچین را به ماست یا پنیر اضافه کرده و همراه با غذای خود، نوش جان کنید.

دانه‌های شنبلیله، هضم غذا را بهبود بخشیده و به کاهش وزن کمک می‌کنند. شنبلیله گرسنگی را کاهش داده، احساس سیری را تقویت کرده و به افزایش متابولیسم کمک می‌کند و به نوبه خود باعث از بین رفتن چربی‌ها می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد، شنبلیله می‌تواند به کنترل اشتها و کاهش مصرف غذا کمک کرده و منجر به کاهش وزن شود.

گیاه رازیانه برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، بسیار مفید است. این گیاه به کنترل گرسنگی کمک کرده و منجر به کاهش مصرف غذا و در نتیجه کاهش چربی بدن و شکم می‌شود.

رازیانه چه به سبزی‌ها اضافه شود و چه بعد از تهیه دمنوش، نوشیده شود، مفید است.

رازیانه با تأثیر مستقیم بر برخی پروتئین‌ها و ژن‌هایی که سنتز چربی در بدن را تنظیم می‌کنند، به کاهش وزن کمک کند.

فلفل دارای ترکیبی است که طعم تند را به آن می‌دهد. این ترکیب، فواید گوناگونی برای سلامتی دارد. فلفل با افزایش دمای بدن شما، کمک می‌کند تا متابولیسم و ​​سوزاندن کالری بیشتر صورت گیرد.

بهتر است سعی کنید فلفل تند را روی آجیل برشته شده، سوپ، تخم مرغ، ماست یا سس بپاشید.

زیره دارای فواید بسیاری برای سلامتی از جمله تسریع کاهش وزن و چربی‌سوزی است.

بنا بر مطالعاتی که بر روی افراد دارای اضافه وزن انجام شده، مشخص شده است که افزودن یک قاشق چای‌خوری زیره به یک وعده غذایی روزانه ،به سوزاندن سه برابر بیشتر چربی بدن کمک می‌کند.

زیره را به سوپ‌ها، خورش‌ها، سس‌ها، سیب‌زمینی پخته، ترشی و … اضافه کنید.

زنجبیل معمولا در طب سنتی به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری‌های گوناگون استفاده می‌شود. زنجبیل به کنترل قند خون کمک کرده و از افزایش سطح گلوکز پس از خوردن یک وعده غذایی سرشار از قند یا کربوهیدرات، جلوگیری می‌کند.
زنجبیل مانند زردچوبه و فلفل هندی، دارای خواص چربی‌سوزی یا گرمازایی است.

زنجبیل تازه را روی سیب‌زمینی پخته شده، ماهی پخته شده، سالاد میوه یا چای رنده کنید.

زردچوبه دارای کورکومین است که با افزایش گرمای بدن در سوزاندن چربی کمک کرده و متابولیسم را افزایش می‌دهد.

زردچوبه دارای خواص بی‌شماری است از مبارزه با بیماری آلزایمر گرفته تا کنترل هورمون‌ها در دوران قاعدگی.

زردچوبه را به سوپ یا خورش اضافه کنید یا روی سبزیجات برشته یا آجیل بپاشید.

این گیاه در طب سنتی چینی به دلیل خواص تقویت‌کننده سلامت استفاده می‌شود. یک مطالعه بر روی حیوانات نشان می‌دهد، جینسینگ با تغییر در تولید چربی و کاهش جذب چربی، به کاهش وزن کمک می کند.

سیر معمولاً به عنوان تقویت‎ کننده طعم در بیشتر غذاها اضافه می‌شود و خاصیت چربی‌سوزی دارد. طعم تند سیر غذا را خوشمزه‌تر کرده، به چربی‌سوزی بدن کمک کرده و ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. سیر همچنین باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

جوز هندی یک ادویه شناخته شده است.
استفاده منظم از جوز هندی، فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا باعث کاهش وزن و تحریک خواب با کیفیت بهتر می‌شود.

هل یک ادویه با ارزش است که از دانه‌های گیاه مربوط به زنجبیل به دست می‌آید. هل به افزایش دمای بدن و متابولیسم کمک می‌کند.

برای چربی‌سوزی می‌توان هل را با جوز هندی، دارچین، میخک و زنجبیل مخلوط کرد.
مقداری از این ادویه را به غذاهای پخته شده یا گوشت اضافه کنید.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=32795

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.