تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
4
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش نخست

چرا نظرات دیگران، تا این اندازه برای شما مهم است؟

  • کد خبر : 32707
  • 18 آذر 1402 - 9:40
چرا نظرات دیگران، تا این اندازه برای شما مهم است؟
هر رویایی که در سر دارید، تنها و تنها متعقل به خود شماست و نه کس دیگر. هیچ لزومی ندارد که توجهی به نظر دیگران داشته باشید. تا زمانی که توجه شما به تأیید دیگران نباشد، نیازی نیست از آنها اجازه بگیرید.

حقیقت آن است که من هم همانند خیلی از خانم‌های دیگر، هنوز در حال دست و پنجه نرم کردن با یکی از خصیصه‌های ذاتی جنس مونث هستم؛ ما همیشه در صدد آن هستیم که دیگران را از خود راضی نگه داریم. همواره تمام تلاشم را کرده‌ام تا کنترل آن بخش از زندگی‌م که هیچ ارتباطی با نظرات شخصی دیگران ندارد، در دست بگیرم. اما راستش را بخواهید، همیشه هم موفق نبوده‌ام. بله. درست است.

حتی من که یک مشاور ارشد هستم، گاهی اوقات تحت فشارهای سنگین و فلج‌کننده‌ی دیگران، له می‌شوم و مجبور می‌شوم دست از موضع خود بردارم اما در زندگی با موقعیت‌های زیادی روبرو بوده‌ام و کوشیده‌ام به هیچ عنوان کوچک‌ترین اهمیتی به حرف مردم ندهم. در ادامه راهکارهایی برای تسلیم نشدن در برابر سخن مردم را با شما در میان می‌گذارم.

تعیین اهداف بزرگ برای مادری که شاغل است و به خود می‌بالد به جای آنکه در برابر فشارهای درونی و عذاب وجدان‌های مادری، سر خم کند و نیز رسیدن به این باور جسورانه، بالا بردن حس شجاعت، غرور و منزلت یکی از این راهکارهاست.

شاید بعضا خودم را در دام شبکه‌های مجازی ببینم که در مورد وضع ظاهر، سبک لباس پوشیدن و یا حتی نوع نگارشم اظهارنظر می‌کنند اما دیگر حتی ثانیه‌ای هم در مورد طرز تفکر دیگران نسبت به رویاهای بزرگی که در سر دارم، فکر نخواهم کرد.

استقبال از ایده‌هایی که تنها برای خود شما رضایت‌بخش است و دیگران حتی نمی‌توانند علت شکل‌گیری چنین ایده‌هایی را در ذهن‌تان درک کنند، از جمله دلگرم‌کننده‌تین و قدرتمندترین احساساتی است که می‌توانید در دنیا تجربه کنید. دوست دارید معلم کلاس سوم باشید؟ بهتر از این نمی‌شود! آرایشگاه اصلاح حیوانات اهلی باز کنید و تازه تخصص شما هم صورتی رنگ کردن موی سگ‌ها باشد؟! چه اشکالی دارد؟ خیلی هم خوب است. دلتان می‌خواهد پس‌انداز مالی داشته باشید تا به یک تعطیلات باشکوه بروید و از همه بخواهید شما را «بیانکا» صدا بزنند در حالی که اسم واقعی شما «پم» است؟ عالی است.

هر رویایی که در سر دارید، تنها و تنها متعقل به خود شماست و نه کس دیگر. هیچ لزومی ندارد که توجهی به نظر دیگران داشته باشید. تا زمانی که توجه شما به تأیید دیگران نباشد، نیازی نیست از آنها اجازه بگیرید. در حقیقت هر زمان به این نتیجه رسیدید که هیچ لزومی به توجیه رویاهای شخصی خودتان به دیگران ندارید، مطمئن باشید که به سمت هدف مورد نظر خود نزدیک شده‌اید. منظورم این نیست که با بی‌احترامی و گستاخانه اهدافتان را به دیگران بازگو کنید بلکه منظورم این است که روی رویاهایتان وقت بگذارید و حس عذاب وجدان در مورد تلاش‌های بی‌وقفه‌ی خود را کنار بگذارید.

جای بسی تأسف است که بیشتر افراد در کل عمر خود، حتی یک بار هم چنین فرصتی را تجربه نکرده‌اند. به طور خاص خانم‌ها غالبا نسبت به خودشان سخت‌گیر هستند و قبل از آنکه تمام تلاش خود را برای تحقق رویاهایشان کنند، تنها به آن فکر می‌کنند و می‌کوشند به شکلی، خود را از انجام آن کار منصرف کنند.

گردآوری و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من»
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=32707
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : مجله خبری «صبح من» ـ شرمندگی تا کی دختر؟
  • 327 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.