تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
3

دلایل دوری عاطفی همسران از یکدیگر چیست؟

  • کد خبر : 32544
  • 15 آذر 1402 - 11:00
دلایل دوری عاطفی همسران از یکدیگر چیست؟
ارتباط ضعیف، عدم احترام متقابل بین همسران و فاصله عاطفی، آفتی بزرگ است که باعث تضعیف روابط بین همسران می‌شود. در ادامه، به برخی از بارزترین دلایلی که ممکن است باعث دوری زن و شوهر از یکدیگر شود، اشاره می‌کنیم.

«صبح من» با سواد زندگی: دوری عاطفی شایع‌ترین پدیده در روابط عاشقانه است. هرچند دوری عاطفی، به کندی ایجاد می‌شود اما کم کم بر روی زندگی همسران، تأثیرات خود را ایجاد می‌کند. دوری عاطفی گاهی به خاطر شوهر و گاهی به خاطر زن، اتفاق می‌افتد.

در ادامه قصد داریم در اتاق زندگی «صبح من»، به برخی از بارزترین دلایلی که ممکن است باعث دوری زن و شوهر از یکدیگر شود، اشاره می‌کنیم:

گاهی ممکن است بی‌تفاوتی و دوری عاطفی در رابطه زناشویی به دلیل عصبانیت و انتقاد بیش از حد، به وجود آید. وقتی همسر به دنبال کشف اشتباهات شریک زندگی بوده، توجه خود را روی آنها متمرکز کند و یا به صورت کلامی یا عملی، روابط زناشویی خود را ناموفق و ناکافی بداند، زمینه را برای برداشتن گامی برای دور شدن، فراهم می‌کند. در این هنگام، شریک زندگی می‌ترسد هر اقدامی که انجام دهد، دریچه‌ی دیگری برای انتقاد و رنجش به روی شما باز کند.

در مواردی که افراد از استرس شدید رنج می‌برند، اغلب به گوشه‌گیری متوسل می‌شوند و از اختلاط با دیگران کناره‌گیری می‌کنند. این امر باعث می‌شود که فرد بخواهد، مشکلات خود را به تنهایی حل کند. در این هنگام، شریک زندگی باید به همسر خود این اطمینان را بدهد که تنها نیست و با هم می‌توانند بر مشکلات غلبه کنند

اگر متوجه علایم افسردگی در همسر خود شدید، به آرامی به او پیشنهاد دهید که برای حل مشکل از یک روانپزشک متخصص مشاوره بگیرد.

زن و شوهر بیشتر وقت‌ها به دنبال قدردانی از کارهایی هستند که برای خانواده و خانه انجام می‌دهند و نبود این احساس، آنها را از یکدیگر دور می‌کند. همانگونه که زن برای کارهایی که برای خانه انجام می‌دهد نیاز به تمجید دارد، شوهر نیز به این نیاز دارد تا هر بار با همان انرژی و میل این کار را انجام دهد.

این امر همچنین مستلزم قدردانی، مراقبت از همسر و حمایت همسر برای افزایش اعتماد به نفس اوست.

در بسیاری از موارد، افراد متاهل، به ویژه آنهایی که فرزندان خردسال دارند، برای خود وقت کمی می‌گیرند یا اصلاً وقت نمی‌گذارند، بنابراین با سرگرم شدن به تلفن، اینترنت یا تلویزیون، به گوشه‌گیری متوسل می‌شوند.

سعی کنید زمانی را به خود اختصاص دهید به ویژه اگر ذاتاً افراد درونگرا باشید. این مسأله به هیچ وجه به این معنا نیست که از همسر خود خسته شده‌اید و نمی‌خواهید با او وقت بگذرانید. اگر احساس می‌کنید دلیل دوری شما از یکدیگر، همین مسأله است، راه حل‌هایی برای حل آن، ارایه دهید.

در پایان باید گفت، توجه به نقاط قوت و ضعف روابط زناشویی به نفع همه اعضای خانواده خواهد بود، بردباری، تعهد، فداکاری و مشارکت در تصمیم‌گیری، مهمترین عناصر استحکام در روابط زناشویی است. از طرفی، ارتباط ضعیف، عدم احترام متقابل بین همسران و فاصله عاطفی آفتی بزرگ است که باعث تضعیف روابط بین همسران می‌شود. پس از امنیت روابط زناشویی خود اطمینان حاصل کنید.

در مطلب بعدی سعی خواهیم کرد درباره‌ی نکاتی سخن بگوییم که به تقویت روابط بین همسران و بهبود کیفیت زندگی عاطفی آنان، کمک کند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=32544

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.