تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
5

ترک سیگار با کمک گرفتن از روش های طب سنتی

  • کد خبر : 32382
  • 13 آذر 1402 - 15:40
ترک سیگار با کمک گرفتن از روش های طب سنتی
تکنیک‌های طب سنتی باعث کاهش هوس سیگار کشیدن در افراد سیگاری می‌شوند؛ در مرحله بعد لازم است که با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید تا به لحاظ روانی نیز برای ترک سیگار آمادگی داشته باشید. اگر برای ترک سیگار مصمم هستید در این مقاله، راهکارهای ساده ای در طب سنتی ایرانی را به شما معرفی می کنیم.

«صبح من» با سلامت: در جامعه امروز یکی از مواد اعتیادآور، سیگار می باشد. اعتیاد به سیگار یک مورد آزار دهنده برای خود شخص و اطرافیانش می باشد که نه تنها سلامتی شخص و اطرافیانش را به خطر می اندازد بلکه ضررهای مالی زیادی نیز به بار می آورد.

تکنیک‌های طب سنتی باعث کاهش هوس سیگار کشیدن در افراد سیگاری می‌شوند؛ در مرحله بعد لازم است که با یک مشاور در این زمینه مشورت کنید تا به لحاظ روانی نیز برای ترک سیگار آمادگی داشته باشید. اگر برای ترک سیگار مصمم هستید در این مقاله، راهکارهای ساده ای در طب سنتی ایرانی را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش مجله خبری صبح من، در ابتدا متذکر شویم که طب ایرانی به تنهایی نمی‌تواند یک روش قابل اعتماد برای ترک سیگار باشد، اما استفاده از این روش در کنار سایر روش‌های ترک سیگار بسیار تأثیرگذار است.

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است ؛ نیکوتین از جمله موادی است که باعث افزایش سرطان ریه و فشارخون و بالا رفتن ضربان قلب و ایجاد مشکلات تنفسی و… در افراد می شود و در نتیجه در این مقاله به چند راه جالب برای ترک سیگار می پردازیم .

به این نکته توجه داشته باشید که با تلفیق طب سنتی با سایر روش‌های درمانی می‌توانید تجربه موفقی در ترک سیگار داشته باشید. برای ترک سیگار با طب سنتی باید یک برنامه جامع داشته باشید تا بتوانید ابتدا مزاج و طبع خود را شناخته و سپس از انواع داروهای گیاهی و خوراکی‌های تأثیرگذار برای ترک سیگار استفاده کنید؛

در طب سنتی، بیمار با تنظیم برنامه غذایی خود بر پایه سردی و گرمی و همچنین استفاده از گیاهان دارویی باعث درمان بیماری‌های گوارشی و پوستی و… می‌شود. زمانی که شما تصمیم به ترک سیگار دارید، بدن‌تان پس از گذشت چند ساعت نیاز شدید خود به نیکوتین را نشان می‌دهد که با کمک روش‌های ارائه شده در این مطلب می‌توانید تا حدی آن میل شدید به نیکوتین را کاهش دهید.

 داروهای گیاهی موثر در ترک سیگار

 ۱- استفاده از چای کوهی برای ترک سیگار

چای کوهی برای سلامتی بسیار مفید است و ازجمله گیاهانی است که در طب سنتی بسیار پیشنهاد می‌شود. ما هم به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه سیستم عصبی مغز بهبود یابد از این گیاه استفاده کنید.

۲- مصرف گل راعی در ترک سیگار

یکی از راهکارهای طب سنتی برای ترک سیگار مصرف گل راعی است. از آنجا که نیکوتین موجود در سیگار تاثیر زیادی بر روی افسردگی و مشکلات روحی افراد دارد با ترک سیگار شخص دچار اضطراب و استرس می شود .

لذا برای رهایی از این مشکلات می توان گل راعی که ضد افسردگی و اضطراب می باشد و تاثیر زیادی بر روی آرامش شخص دارد را مصرف نمود. لازم به ذکر است گل راعی باید با تجویز پزشک مصرف گردد که با سایر داروها تداخل ایجاد نکند؛

همچنین این دارو که به صورت کپسول و شربت در بازار به فروش می رود مناسب مصرف زنان باردار و شیرده نمی باشد.

 ۳- ترک کردن سیگار با نوشیدن آب

در طول روز هرچه آب بیشتری بنوشید بدن شما راحت تر سموم را دفع خواهد کرد و همچنین با نوشیدن آب عوارض ترک سیگار در بدن شما بسیار کمتر خواهد شد.

نوشیدن آب فراوان به سم زدایی بدنتان کمک خواهد کرد. با نوشیدن یک لیوان آب میل تان را به کشیدن سیگار کاهش دهد.

۴- مصرف شیرین بیان

گیاه شیرین بیان برای افزایش سطح انرژی در بدن بسیار مفید است؛ این گیاه خلط آور است و برای دوران ترک سیگار مفید است.

اولین توصیه طب سنتی برای ترک این اعتیاد خطرناک، استفاده از شیرین بیان است. شیرین بیان یکی از گیاهان دارویی است که فواید درمانی بسیار زیادی دارد.

اما در رابطه با ترک سیگار، تاثیر آن در افزایش انرژی بدن و شادی است و همچنین باعث تصفیه ریه‌های‌تان می‌شود. بدن شما با مصرف شیرین بیان شروع به ایجاد خلط‌هایی می‌کند که بعد از چند روز تاثیر سیگار را تا حد زیادی در ریه‌های‌تان کاهش می‌دهد.

از آنجایی که سیگار کشیدن باعث ترشح هورمون دوپامین (هورمون مرتبط با شادی) می‌شود، مصرف شیرین بیان باعث می‌شود تا شما یک جایگزین طبیعی برای آن داشته باشید و بدن‌تان از این لحاظ کمبودی احساس نکند.

 ۵- فلفل قرمز یک دارو طبیعی برای ترک سیگار

فلفل قرمز، همچنین یکی از بهترین دارو‌های طبیعی برای ترک سیگار است، ادویه را در رژیم غذایی خود قرار دهید یا مقداری ادویه داشته باشید، و در یک لیوان آب مخلوط کنید.

فلفل قرمز، کمک می‌کند تا حساسیت سیستم تنفسی به همه چیز‌های اعتیاد آور مانند تنباکو و نیکوتین کاهش پیدا کند همچنین به کاهش میل به سیگار نیز کمک می‌کند.

۶- گُل لوبیلیا موثر در ترک سیگار

این گیاه نیز به کاهش اثرات نیکوتین کمک کرده و همچنین به وسیله ماده لوبلین می تواند باعث ترشح دوپامین در بدن شود .شما می توانید لوبلیا را که در بازار به شکل سرکه موجود می باشد؛ تهیه کرده و تحت نظارت پزشک از آن استفاده کنید و از دز کم یعنی سه تا پنج قطره شروع کرده و کم کم مقدار آن را افزایش دهید . با توجه به این که این گیاه سمی است باید تحت نظر پزشک استفاده شود.

۷- ترک سیگار با جو

جو دوسر برای رفع استرس، افزایش آرامش و همچنین تقویت سیستم اعصاب هم پیشنهاد می‌شود.

۱- یکی از بهترین دارو‌های خانگی برای ترک، جو است.

۲- یک قاشق جو را در دو فنجان آب جوش ترکیب کنید.

۳- ترکیب حاصل را یک شب کنار بگذارید و صبح روز بعد ۱۰ دقیقه آن را جوشانده و میل کنید.

۴- برای کاهش سموم بدن پس از هر وعده غذایی مخلوط بدست آمده را بنوشید.

۵- البته این محلول را نباید شب مصرف کرد.

 ۸- ترک سیگار با مصرف علف چای

درمان گیاهی ترک سیگار بدون کمک گرفتن از علف چای کمی سخت است. اکثر افراد برای رفع استرس سیگار می‌کشند. اما یکی از دلایلی که از ترک سیگار می‌ترسند احساس می‌کنند که دوباره استرس به سراغ آن‌ها بیاید.

خاصیت علف چای برای تسکین دردها و کاهش استرس در هنگام ترک سیگار بسیار مناسب است. سعی کنید حدود ۱۵ روز قبل از ترک سیگار استفاده از علف چای را شروع کنید تا سیستم بدن شما به‌مرورزمان بتواند از نیکوتین دست بکشد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=32382

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.