تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
2

چگونه هوش مصنوعی را به فتوشاپ اضافه کنیم؟

  • کد خبر : 32087
  • 11 آذر 1402 - 10:21
چگونه هوش مصنوعی را به فتوشاپ اضافه کنیم؟
هوش مصنوعی! احتمالاً این عبارت پرتکرارترین واژه‌ی دنیای فناوری در سال‌های اخیر بوده است. در این مقاله قصد داریم به این پرسش که ادوبی فایرفلای چیست، پاسخ داده و همچین نحوه اضافه کردن آن به فتوشاپ را توضیح دهیم. همراه ما باشید.

«صبح من» با فناوری: هوش مصنوعی! احتمالاً این عبارت پرتکرارترین واژه‌ی دنیای فناوری در سال‌های اخیر بوده است. بسیاری از شرکت‌ها، با معرفی فناوری‌های توسعه یافته خود با هوش مصنوعی، تغییر و تحولات بسیاری را ایجاد کرده‌اند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دنیای فناوری، پس از معرفی هوش مصنوعیChatGPT به تکاپو افتاند و یکی پس‌از دیگری، از مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی خود رونمایی کردند. یکی از این شرکت‌ها، ادوبی، توسعه‌دهنده نرم‌افزار فتوشاپ است که چند ماه می‌شود از مجموعه ابزار‌های هوش مصنوعی خود با نام فایرفلای رونمایی کرده است.

ادوبی قصد دارد مجموعه ابزارهای فایرفلای را به سرویس‌ها و نرم‌افزارهای خود اضافه کند تا کاربران با استفاده از آن‌ها بتوانند کارهای حرفه‌ای انجام دهند. البته، هم‌اکنون نیز با برخی از روش‌ها می‌توان ادوبی فایرفلای را به فتوشاپ، محبوب‌ترین سرویس گرافیست کارها اضافه کرد. ما در این مقاله قصد داریم به این پرسش که ادوبی فایرفلای چیست، پاسخ داده و همچین نحوه اضافه کردن آن به فتوشاپ را توضیح دهیم. همراه ما باشید.

شرکت ادوبی که احتمالاً آن را با نرم‌افزار فوق‌العاده فتوشاپ می‌شناسید، در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی، از مجموعه ابزار‌های ادوبی فایرفلای رونمایی کرد. این مجموعه نرم‌افزار‌ها، با هوش مصنوعی توسعه یافته‌اند و به زودی با سرویس‌ها و ابزارهای مطرح این شرکت از جمله فتوشاپ، پریمیر، ایلاستریتور و … ادغام می‌شوند.

اکنون، برخی ابزار‌های ابتدایی خانواده ادوبی فایرفلای در دسترس هستند و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، از جمله Text to Image و Generative Fill. ابزار اول، برای تبدیل دستورات متنی به تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ دقیقا همان چیزی که میدجورنی انجام می‌دهد. ابزار دو هم برای حذف المان‌ها و جایگزینی المان‌های جدید در تصاویر به کار می‌رود. Generative Fill همان ابزاری است که کار طراحان و گرافیست‌ها را آسان‌تر کرده و احتمالا تاکنون نحوه استفاده از آن را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید.

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی ادوبی فایرفلای می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

افزایش سرعت: با اضافه‌شدن این ابزار‌ها به فتوشاپ، سرعت کار گرافیست‌‌کارها برای طراحی افزایش می‌یابد و به‌صورت بهینه‌تر می‌توانند از زمان خود استفاده کنند.

افزایش دقت کار: استفاده از این ابزار‌ها به طراحان کمک می‌کند که دقت بیشتری در هنگام کار داشته باشند و پروژه‌های خود را با کیفیت بالا و کمترین خطا انجام دهند.

انجام کار‌های حرفه‌ای: ابزار‌های هوش مصنوعی ادوبی، به خوبی آموزش دیده‌اند و توانایی ایجاد طرح‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ی را دارند. در نتیجه، این ابزار‌ها به شما کمک می‌کنند تا طرح‌های حرفه‌ای مانند تصویر فوق ایجاد کنید.

در ادامه، چگونگی استفاده از نسخه‌ی وب مجموعه ابزارهای ادوبی فایرفلای و همچنین اضافه کردن آن‌ها به فتوشاپ را آموزش می‌دهیم.

ادوبی امکان استفاده از نسخه‌ی وب ابزار‌های هوشی مصنوعی فایرفلای را فراهم کرده است. شما با مراجعه به بخش Generative-AI در سایت ادوبی یا با سرچ Adobe Firefly در گوگل، به‌صورت آنلاین می‌توانید به ابزار‌های هوش مصنوعی این شرکت دسترسی داشته باشید. البته برای وارد شدن به سایت ادوبی و استفاده از این ابزار‌ها، باید IP دستگاه خود را با VPN یا از طریق تنظیم DNS جدید، تغییر دهید. برای تنظیم DNS جدید، مقاله‌ی راهنمای تغییر DNS در ویندوز ۱۰ را بخوانید.

پس از مراجعه به بخش Adobe Firefly در سایت ادوبی، تصویر زیر را مشاهده می‌کنید.

در این بخش، می‌توانید از ابزار‌هایی که گزینه Creative With Firefly دارند، استفاده کنید، سایر ابزار‌ها هم در حال توسعه هستند. به عنوان مثال، برای تبدیل دستورات متنی خود به تصویر، باید سرویس Text to image را انتخاب کنید. خبر خوشحال‌کننده این است که سرویس مذکور از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و با تایپ‌کردن به فارسی هم می‌توانید با متن تصویر بسازید.

ابتدا باید جدیدترین نسخه‌ی فتوشاپ را دانلود و نصب کنید؛ چراکه برای اضافه کردن فایرفلای به فتوشاپ، به نسخه‌های با ورژن بالاتر از ۲۴.۶ نیاز است. اگر نسخه‌ی فتوشاپ شما بالاتر از ۲۴.۶ است، دیگر نیازی به نصب نسخه‌ی جدید این نرم‌افزار نخواهد بود. پس از نصب فتوشاپ، باید فایل نرم‌افزاری فایرفلای را هم دانلود کنید. برای دانلود فایل فایرفلای، می‌توانید از این لینک کمک بگیرید.

اکنون باید به حساب کاربری خود در فتوشاپ وارد شوید. ناگفته نماند که برای واردشدن به اکانت فتوشاپ، باید در وب سایت ادوبی حساب کاربری داشته باشید. مانند تصویر زیر، در سربرگ‌، باید ابزار Help و در ادامه sign in را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که به علت تحریم‌ها، کاربران ساکن ایران نمی‌توانند در حساب کاربری خود در فتوشاپ وارد شوند. در نتیجه، باید روی شبکه خود DNS جدید تنظیم یا از VPN استفاده کنید.

پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در سایت ادوبی، فایل فتوشاپ را ببندید و VPN خود را خاموش کنید. در نهایت، فقط کافیست که روی فایل فایرفلای کلیک راست کرده و گزینه‌ای run as administrator را انتخاب کنید. پس از اضافه کردن فایر فلای به فتوشاپ، یک نوار مطابق تصویر زیر به پروژه‌ها اضافه می‌شود.

این نوار ابزار به شما کمک می‌کند تا به آسانی بخش‌هایی از تصویر را انتخاب و با ابزارهای فایرفلای آن را حذف یا بخشی را به آن اضافه کنید. در کادر مشخص شده‌ی تصویر فوق، کافیست که دستورات خود را به‌صورت متن وارد و گزینه‌ی Generate را بزنید تا فتوشاپ تغییرات مد نظر شما را اعمال کند.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=32087

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.