تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
17
بخش نخست

طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین سرود ملی جهان متعلق به کدام کشورهاست؟

  • کد خبر : 31559
  • 04 آذر 1402 - 10:20
طولانی‌ترین و کوتاه‌ترین سرود ملی جهان متعلق به کدام کشورهاست؟
آیا می‌دانید طولانی‌ترین سرود ملی جهان و کوتاه‌ترین سرود ملی دنیا برای کدام کشور است؟ در این مطلب درباره سرود ملی کشورهای مختلف سخن می‌گوییم.

«صبح من» با دانستنی‌ها: بهترین سرود جهان کدام است؟ زیباترین سرود ملی دنیا برای هر کشوری معنا و مفهوم متفاوتی دارد که مربوط به خاک و کشور خودشان است. آیا می‌دانید کدام کشور سرود ملی ندارد؟ طولانی‌ترین سرود ملی جهان و کوتاه‌ترین سرود ملی دنیا برای کدام کشور است؟ در این مطلب درباره سرود ملی کشورهای مختلف سخن می‌گوییم.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، سرود ملی نشانه فرهنگ هر کشوری است که تاریخی پشت آن‌ها نهفته است. یکی از موضوعات مورد مطالعه درباره کشور‌ها مطالعه سرود ملی آن‌ها است. طولانی ترین سرود ملی جهان را می توان به لحاظ متنی و زمانی تقسیم بندی کرد.

ترانه «ای خاوری‌ها، یا میهن یا گور» سرود ملی کشور اروگوئه است. منظور آن‌ها از خاور، در حقیقت شرق، یا همون جنوب شرقی قاره آمریکاست وگرنه به‌طور کلی‌تر، اروگوئه در غرب جهان قرار دارد. این سرود از نظر مدت زمان اجرای موسیقی آن، طولانی‌ترین سرود ملی در جهان به‌شمار می‌آید؛ هرچند طولانی‌ترین ترانه را ندارد. متن این سرود در ۱۸۳۳ رسمیت یافت که «فرانسیسکو آکونیا دفیگوئروآ» آن را سروده است و متن سرود ملی پاراگوئه را نیز همو سروده است. این سرود قابلیت آن را دارد که در تمام آمریکای لاتین به صورت یک سرود مقاومت و استقلال‌خواهی و آزادی‌طلبی استفاده شود.

کشور یونان طولانی‌ترین سرود ملی را در جهان دارد و این موسیقی که توسط شخصی به نام «دیونیسیوس سولوموس» ساخته شده است ۱۵۸ بند مجزا را شامل می‌شود و البته اجرای نسخه کوتاه شده آن بیشتر از ۵ دقیقه به طور می‌انجامد.

کوتاه‌ترین سرود‌های ملی نیز متعلق به کشور‌های ژاپن و اردن و سن مارینو است که هر کدام از آن‌ها فقط از ۴ بیت تشکیل شده است! سرود السلام الملکی الاردنی، سرود ملی کشور اردن است این سرود پس از استقلال کشور اردن در سال ۱۹۴۶ به تصویب رسید. متن سرود را عبدالمنعم الرفاعی سروده و آهنگ آن را عبدالقادر التنیر تهیه کرده‌است. نسخه اول این سرود بسیار کوتاه بود، اما بعد‌ها کامل‌تر شد.

سرود ملی ژاپن (به ژاپنی: 君が代) (کیمیگایو) از سال ۱۸۶۸ در ژاپن رسمیت یافته‌است. خطاب این سرود به امپراتوران ژاپن است.

قطر با ۳۲ ثانیه کوتاه‌ترین سرود ملی جهان را دارد و البته به تازگی یک نسخه ویرایش شده از آن با طول بیشتر در مراسم رسمی به اجرا درمی‌آید.

هیچ مدرک معتبری دال بر این که سرود‌های ملی چه زمانی و چگونه ساخته شده اند، وجود ندارد. اسناد موجود نشانگر این است که برای اولین بار در جهان «کیم گائو» که اکنون سرود ملی امپراتوری ژاپن تلقی می‌شود در سال ۹۰۵ میلادی سروده شده است. البته برخی هم سرود هت ویلهلموس هلند را که طی سال‌های ۱۵۶۸ تا ۱۵۷۲ در خلال جنگ‌های هشتاد ساله به رشته تحریر درآمده، قدیمی‌ترین سرود ملی جهان دانسته اند.

در بخش نخست این گزارش، مطالب جالبی را درباره‌ی سرود ملی کشورها خواندیم در بخش دوم نکاتی برجسته درباره سرود ملی برخی کشورها را خواهیم خواند؛ از سرود ملی شراکتی! تا کشوری فاقد سرود ملی مستقل است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=31559

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.