تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
4

دلایل کم پشت و نازک شدن ابروها و راهکارهایی طبیعی برای درمان

  • کد خبر : 27768
  • 17 مهر 1402 - 11:17
دلایل کم پشت و نازک شدن ابروها و راهکارهایی طبیعی برای درمان
اگر ابروهای شما به دلیل بیماری و یا به طور طبیعی، پرپشت نیست و از آن راضی نیستید بهتر است بدانید راهکارهایی طبیعی برای پرپشت شدن ابروها وجود دارد که می‌توانید برای افزایش جذابیت چهره‌ی خود، از آنها بهره بگیرید.

«صبح من» با زیبایی: آرایشگاه‌ها و شرکت‌های عرضه‌ی محصولات آرایشی، از مداد ابرو، ژل و وسایل آرایشی دیگر برای کمک به داشتن ابروهایی پرپشت، استفاده می‌کنند اما چرا ابروها نازک و کم پشت می‌شوند و آیا راهکاری طبیعی وجود دارد که به کمک آن بتوان تراکم ابروها را بدون نیاز به این وسایل، پرپشت‌تر کرد؟

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، اگر ابروهای شما به دلیل بیماری و یا به طور طبیعی، پرپشت نیست و از آن راضی نیستید بهتر است بدانید راهکارهایی طبیعی برای پرپشت شدن ابروها وجود دارد که می‌توانید برای افزایش جذابیت چهره‌ی خود، از آنها بهره بگیرید.

چرا برخی افراد، ابروهای نازک‌تری دارند؟

در طول تاریخ، ابروهای پرپشت، طرفداران بیشتری داشته است و در بسیاری موارد، اعتقاد بر این است که ابروهای نازک، شما را پیرتر نشان می‌دهد.

بسیاری از اوقات به دلیل برداشتن بیش از حد ابرو یا اپیلاسیونی که به درستی انجام نشده باشد، ابروها نازک می‌شوند. گاهی اوقات نیز بیماری‌هایی مانند اگزما، کم‌کاری تیروئید و … باعث از دست رفتن ابروها می‌شود.

از دیگر مواردی که موجب کم پشت شدن و نازک شدن ابروها می‌شود، می‌توان سبک تغذیه‌ای و کمبود برخی از مواد مناسب برای بدن، استفاده‌ی نادرست از وسایل آرایشی و همچنین زایمان و شیردهی را نام برد.

امروزه برخی درمان‌های پزشکی مانند رادیوتراپی و شیمی درمانی نیز باعث ریزش مو به ویژه در خط ابرو می‌شود.

چه مدت طول می‌کشد تا ابروها رشد کنند؟

اگر ابروهای خود را بیش از حد برداشته‌اید و یا آرایشگر شما، آنها را به اشتباه نازک کرده است، حتما به این فکر می‌کنید که چقدر طول می‌کشد تا ابروهای شما دوباره رشد کنند. بهتر است بدانید این مسأله، بستگی به مراحل رشد ابرو دارد.

موهای ابرو نیز دارای مراحل رشد هستند. این مراحل شامل:

  • آناژن: رشد بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می‎‌کشد
  • کاتاژن: رشد بین ۱۵ تا ۲۵ روز طول می‌کشد
  • تلوژن: مرحله‌ی استراحت که تقریبا ۱۰۰ روز طول می‌کشد.

پس از مرحله‌ی تلوژن، مو دوباره چرخه‌ی آناژن را آغاز می‌کند. بیشتر موهای ابرو، معمولا در فاز تلوژن هستند و منتظر آغاز فاز آناژن. این امکان وجود دارد که موهای ابرو، به دلیل ضربه به فولیکول مو در مرحله‌ی تلوژن گیر کرده باشند. کندن ابرو به زور یا با موچین و نخ زبر می‌تواند باعث این امر شده باشد. بنابراین اگر احساس می‌کنید ابروهای شما رشد نمی‌کند، به احتمال زیاد در فاز تلوژن گیر کرده است.

توصیه می‌شود از قرار دادن موهای ابرو در حالت کشش بیش از حد جلوگیری کنید چرا که باعث می‌شود ابروها پس از مرحله‌ی استراحت، دیگر رشد نکنند.

به طور متوسط، ۸ تا ۱۶ هفته طول می‌کشد تا ابروهای شما پرپشت به نظر برسند اما این میزان نیز بستگی به این دارد که موهای ابروی شما در چه مرحله‌ای هستند.

۵ درمان طبیعی برای داشتن ابروهای پرپشت‌تر

اگر احساس می‌کنید ابروهای شما بیش از حد نازک و کم پشت هستند، می‌توانید از برخی درمان‌های طبیعی که در ادامه آورده شده است استفاده کنید.

استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که در بسیاری از موارد برای سلامتی مفید می‌باشد. این روغن یکی از موثرترین درمان‌ها برای افزایش رشد موهای ابرو است. روغن کرچک سرشار از انواع پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب است که فولیکول‌های مو را تغذیه کرده و در نتیجه، رشد موها را تقویت می‌کند.

روغن کرچک همچنین به رشد مژه‌ها نیز کمک کرده و آنها را ضخیم‌تر، بلندتر و تیره‌تر می‌کند.

روغن کرچک به دلیل خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی خود، مانع از رشد هرگونه میکروارگانیسم در رشد موها می‌شود.

برای استفاده از روغن کرچک، یک تکه پنبه را به روغن، آغشته کرده و پیش از خواب، به روی ابروهای خود بمالید. ماساژ ابروها با نوک انگشتان و به آرامی، به مدت دو تا سه دقیقه نیز مفید است. می‌توانید پس از نیم ساعت، ابروها را بشویید اما ماندن روغن کرچک بر روی آنها در طول شب، نتیجه‌ی بهتری را نشان می‌دهد.

شما باید این روند را به مدت دو هفته تا زمان بهبودی ابروها، ادامه دهید.

روغن کرچک، به عنوان روغنی بی خطر و بدون عوارض جانبی شناخته شده است اما بهتر است برای اطمینان، پیش از استفاده، مقداری از آن را روی بخش کوچکی از پوست بازوی خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به روغن کرچک، حساسیت ندارید.

استفاده از روغن نارگیل

امروزه از روغن نارگیل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، استفاده می‌شود. همچنین روغن نارگیل به عنوان یک مکمل غذایی نیز شناخته شده است.

استفاده از روغن نارگیل به صورت موضعی برای پوست و موی شما مفید است.

برای استفاده از روغن نارگیل جهت تقویت رشد موهای ابرو، مقدار کمی از این روغن را گرم کرده و به ابروهای خود بمالید و به آرامی و با نوک انگشتان به مدت دو تا سه دقیقه، ماساژ دهید. بهتر است اجازه دهید این روغن، شب تا صبح روی ابروهای شما بماند و صبح آن را با صابون بشویید.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=27768

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.