تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

آشنایی با خواص کم نظیر روغن آرگان برای پوست

  • کد خبر : 26620
  • 01 مهر 1402 - 11:00
آشنایی با خواص کم نظیر روغن آرگان برای پوست
روغن آرگان به طور سنتی به صورت موضعی و خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن‌ها استفاده می‌شود. این روغن، دارای مخلوطی از ویتامین‌هاست که برای ارتقای سلامت پوست، مفید می‌باشند. در ادامه، به فواید روغن آرگان برای پوست می‌پردازیم.

«صبح من» با زیبایی: روغن آرگان از دانه‌های درخت آرگان که بومی کشور مراکش است، ساخته می‌شود و اغلب به صورت یک روغن خالص فروخته می‌شود.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، روغن آرگان به طور سنتی به صورت موضعی و خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن‌ها استفاده می‌شود. این روغن، دارای مخلوطی از ویتامین‌هاست که برای ارتقای سلامت پوست، مفید می‌باشند.

در ادامه، به فواید روغن آرگان برای پوست می‌پردازیم:

محافظ در برابر آسیب نور خورشید

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن آرگان، به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید، کمک می‌کند. این امر در درازمدت از سوختگی و ایجاد سرطان پوست، جلوگیری می‌کند.

مکمل‌های روغن آرگان را می‌توان به صورت خوراکی مصرف کرد و یا از روغن، به پوست مالید تا از فواید آن بهره برد.

مرطوب‌کننده‌ی پوست

روغن آرگان شاید بیشتر به عنوان مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. به همین است که در ترکیبات بیشتر لوسیون‌ها و صابون‌ها، از روغن آرگان استفاده می‌شود. این روغن به دلیل وجود ویتامین E اثر مرطوب‌کنندگی بالایی دارد. آنتی‌اکسیدان‌های محلول در چربی، می‌توانند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کنند.

درمان برخی از بیماری‌های پوستی

روغن آرگان خواص درمانی، آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد که به کاهش علایم بیماری‌های التهابی پوست، کمک می‌کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه، روغن آرگان خالص را مستقیما روی لکه‌های پوستی بمالید و یا مکمل خوراکی آن را مصرف کنید.

درمان جوش‌های صورت

جوش صورت به دلیل سبوم اضافی ناشی از هورمون‌ها ایجاد می‌شود. روغن آرگان، سبوم پوست را تنظیم می‌کند و پوستی صاف و زیبا را هدیه می‌دهد. دست کم دو بار در روز روغن آرگان و یا کرم‌های حاوی روغن آرگان را به پوست بمالید و پس از چهار هفته، نتیجه را مشاهده کنید.

درمان عفونت‌های پوستی

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان، درمان عفونت پوستی است زیرا این روغن خواص ضدباکتریایی و قارچ‌کشی دارد. برای این کار روغن آرگان را دست کم دو بار در روز بر روی موضع آسیب دیده بمارید.

کمک به بهبود زخم

آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان، ترکیب قدرتمندی هستند که به بهبود سریع زخم، کمک می‌کنند.

اثرات ضدپیری

روغن آرگان از دیرباز به عنوان یک درمان ضدپیری مورد استفاده قرار می‌گرفته است. محققان دریافته‌اند ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و آرایشی، به افزایش قابل توجه خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند. برای این کار، روغن آرگان را مستقیم بر روی پوست بمالید و مصرف منظم مکمل‌های خوراکی آن را فراموش نکنید.

کاهش چربی پوست

برخی از افراد، پوست چرب‌تری نسبت به دیگران دارند. روغن آرگان، چربی اضافه پوست را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

جلوگیری و کاهش علایم کشش پوستی

ترک‌های پوستی به ویژه در دوران بارداری یا رژیم‌های مختلف، هر فردی را رنج می‌دهد. روغن آرگان به پیشگری و درمان این ترک‌ها کمک می‌کند. دست کم دو بار در روز، روغن آرگان را به ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. اگر بخشی از پوست علایم کشیدگی دارد، سریع‌تر درمان را آغاز کنید.

عوارض روغن آرگان

  • در صورت استفاده‌ی موضعی، ممکن است باعث تحریک پوست شود
  • در صورت مصرف خوراکی ممکن است باعث ناراحتی گوارشی، حالت تهوع و یا اسهال شود.
  • ممکن است باعث کاهش اشتها یا ایجاد نفخ شود.
  • برخی افراد ممکن است واکنش‌های پوستی مانند جوش یا آکنه را پس از استفاده، تجربه کنند.
  • در بسیاری از موارد نادر، عوارضی مانند گیجی، مشکلات خواب، ضعف عمومی، برانگیختگی بیش از حد، افسردگی و یا بی‌قراری ممکن است پس از مصرف مکمل‌های حاوی آرگان، پیش آید.

در صورت وجود هر یک از این علایم، مصرف روغن آرگان را متوقف کنید.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=26620

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.