تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
0

معجونی بی نظیر برای تقویت بدن به همراه نحوه و زمان مصرف

  • کد خبر : 26097
  • 26 شهریور 1402 - 15:40
معجونی بی نظیر برای تقویت بدن به همراه نحوه و زمان مصرف
بسیاری از پزشکان طب سنتی به چهار شیره شربت آهن طبیعی یا اکسیر حیات برای کم خونی و فقر آهن می گویند. چهارشیره در واقع از ترکیب شیره 4 میوه ی طبیعی (انگور، خرما، انجیر و توت) تشکیل شده است. ترکیب این چهار شیره در کنار هم معجون طبیعی و فوق العاده را می دهد که سرشار از آهن، منیزیم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله کم خونی بسیار مفید است.

«صبح من» با تغذیه: طب سنتی طبع چهار شیره (خرما، توت، انجیر و انگور) را طبع گرم می داند و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود نیاز دارد، بهترین و مفیدترین ماده غذایی محسوب می شود. 

بر اساس طب سنتی ایرانی چهار شیره معجون معجزه انگیزی برای درمان کم خونی می باشد. علاوه بر درمان کم خونی و فقر آهن، یبوست و بیماری های استخوانی بسیار مفید است.

طب ایرانی استفاده از این محصول را باعث تقویت قوای جنسی و تقویت حافظه می دانند که سرشار از ویتامین A، B، C، پتاسیم، کلسیم و منگنز است.

به گزارش مجله خبری صبح من، چهار شیره معجون طبیعی است که سرشار از مواد مفید و خواص بسیار برای بدن است. این معجون سرشار از پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌ها است.

بسیاری از پزشکان طب سنتی به چهار شیره شربت آهن طبیعی یا اکسیر حیات برای کم خونی و فقر آهن می گویند. چهارشیره در واقع از ترکیب شیره ۴ میوه ی طبیعی (انگور، خرما، انجیر و توت) تشکیل شده است.

ترکیب این چهار شیره در کنار هم معجون طبیعی و فوق العاده را می دهد که سرشار از آهن، منیزیم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان بوده و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله کم خونی بسیار مفید است.

۱- انرژی ‌زا و مقوی بدن

میزان کالری بالای موجود در معجون چهار شیره آن را به یک ماده غذایی مفید برای تامین انرژی و کالری مورد نیاز بدن تبدیل کرده است.

مصرف چهار شیره انرژی مورد نیاز کودکان و دانش آموزان را تامین کرده و از همین رو قدرت یادگیری و فعالیت آنها را افزایش می دهد. همچنین انرژی بالای چهار شیره باعث رفع بی حسی و کرختی در افراد بزرگسال و سالمند نیز می گردد.

 2- معجون ۴ شیره مفید برای دوران بارداری

این معجون طبیعی برای دوران بارداری بسیار مفید است و بهترین جایگزین برای داروها برای رفع کمبود هموگلوبین است. میزان جذب آهن موجود در این معجون بسیار بالاتر از قرص آهن است.

به دلیل طبع گرم و خاصیت ضدالتهابی این معجون استفاده از آن سبب تسکین دردهای مفصلی و آرتروز می‌شود. مواد معدنی موجود در این شیره‌های گیاهی نظیر کلسیم، منیزیم و فسفر به استحکام و سلامت استخوان‌ها بسیار کمک می‌کند.

 3- چهار شیره، تسکین دردهای مفصلی، روماتیسم و آرتروز

به دلیل طبع گرم و خاصیت ضد التهابی این معجون استفاده از آن باعث تسکین دردهای مفصلی و آرتروز می شود. مواد معدنی موجود در این شیره‌های گیاهی نظیر کلسیم، منیزیم و فسفر به استحکام و سلامت استخوان ها بسیار کمک می کند.

 ۴- کمک به رشد کودکان و نوجوانان

این معجون به رشد کودکان و نوجوانان کمک می‌کند. تمامی املاح، مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری برای رشد بهتر و سالم تر کودکان و نوجوانان در این معجون وجود دارد.

همچنین به دلیل فعالیت و تحرک بالای کودکان، مصرف چهار شیره در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آن‌ها، باعث تقویت حافظه و افزایش قدرت یادگیری آن‌ها نیز می‌شود.

مصرف چهار شیره انرژی مورد نیاز کودکان و دانش‌آموزان را تامین می‌کند و به همین خاطر قدرت یادگیری و فعالیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. انرژی بالای چهار شیره سبب رفع بی‌حسی و کرختی در افراد بزرگسال و سالمند نیز می‌شود.

هر کدام از این شیره‌ها، جداگانه خواص بسیار زیادی دارد و وقتی با هم ترکیب شود، در درمان کم خونی معجزه می‌کند.

 شیوه مصرف چهار شیره

روش اول:

برای بزرگسالان هر ۸ ساعت یک قاشق غذاخوری و برای کودکان یک قاشق مرباخوری مصرف شود.

روش دوم:

می توانید دو تا سه قاشق غذاخوری چهار شیره را در یک لیوان آب حل کرده و یک قاشق غذاخوری گلاب یا عرق بیدمشک را به آن اضافه کنید تا به صورت شربتی بسیار خوشمزه و خوش طعم درآمده و سپس مصرف کنید.

روش سوم:

می توانید مخلوط فوق را با ارده مخلوط و میل کنید.

بهترین زمان مصرف چهار شیره

مصرف چهار شیره به همراه ارده در وعده صبحانه و همچنین یک ساعت و نیم بعد از هر وعده غذایی توصیه میشود.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=26097

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.