تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
2

۳۰۰۰۰ یورو برای یک تکه پنیر!

  • کد خبر : 24843
  • 11 شهریور 1402 - 11:00
۳۰۰۰۰ یورو برای یک تکه پنیر!
یک رستوران اسپانیایی، 30000 یورو برای یک تکه پنیر دست‌ساز به وزن 2.2 کیلوگرم پرداخت کرد و رکورد جدیدی را برای گران‌ترین تکه پنیر، به ثبت رساند.

«صبح من» با اقتصاد: یک رستوران اسپانیایی، ۳۰۰۰۰ یورو برای یک تکه پنیر دست‌ساز به وزن ۲٫۲ کیلوگرم پرداخت کرد و رکورد جدیدی را برای گران‌ترین تکه پنیر، به ثبت رساند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، هر ساله در آخرین هفته آگوست، شهر «لاس آرناس» اسپانیا، میزبان مسابقه‌ای است که در آن، بهترین تکه‌های پنیر کابرالس، مشهورترین پنیر اسپانیایی، به بالاترین قیمت پیشنهادی، به حراج گذاشته می‌شود.

بنا بر این گزارش، در مسابقات امسال، رستورانی در اسپانیا، ۳۰۰۰۰ یورو برای یک تکه پنیر کابرالس دست‌ساز از شیر گاو و بز پرداخت کرد. این پنیر از بین ۱۵ محصول شرکت‌کننده در مسابقه توسط هیأت داوران به عنوان بهترین پنیر، انتخاب شد. این پنیر چندین ماه در غاری از کوه‌های پیکو قرار داشت تا به عمل آید.

«گیرمو بینداس بادا»، سازنده‌ی پنیر، می‌گوید: «می‌دانستیم که پنیر خوبی داریم. در عین حال می‌دانستیم برای برنده شدن، مسیری دشوار خواهیم داشت».

گفتنی است، «کابرالس» پنیری طبیعی است که از شیر خام گاو یا مخلوطی از دو یا سه نوع شیر گاو، گوسفند و بز، ساخته می‌شود. این پنیر در اسپانیا و برخی کشورهای دیگر، محبوبیت فراوانی دارد به طوری که تنها در سال گذشته میلادی، ۶۶۲۲۶ کیلوگرم از آن تنها در اتحادیه‌ی اروپا فروخته شد.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=24843

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.