تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
13

آشنایی با ۴ زندان مخوف و خطرناک دنیا

  • کد خبر : 24500
  • 07 شهریور 1402 - 11:00
آشنایی با ۴ زندان مخوف و خطرناک دنیا
زندان جزیره‌ی ریکرز، یکی از بدنام‌ترین زندان‌ها در ایالات متحده به شمار می‌رود. اما جالب است بدانید، این زندان بدترین و خطرناک‌ترین زندان موجود در جهان نیست چراکه زندان‌های دیگری وجود دارند که به مراتب، بدتر، خشن‌تر و خطرناک‌تر هستند که در ادامه، به 4 مورد از آنها می‌پردازیم.

«صبح من» با دانستنی‌ها: نزدیک به دو قرن، محله‌ی چینی‌های نیویورک، مکانی برای مبارزات واقعی بوده است. جایی که کارگران و مهاجران و خانواده‌های آنان، در خانه‌هایی کوچک با سقفی کوتاه و فقیرانه، زندگی می‌کنند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، «دنیس چانگ»، صاحب رستوران «باستر گریل و نودلز» که حدود ۲۷ سال است آن را اداره می‌کند، توانسته از وقایع زیادی مانند بمب‌گذاری ۱۱ سپتامبر، طوفان سندز و همه‌گیری کرونا، جان سالم به در ببرد.

اکنون درست روبروی رستوران چانگ، ساخت و ساز یک زندان جدید بزرگ آغاز شده است که بزرگ‌ترین زندان در جهان خواهد بود.

به گزارش روزنامه‌ی «گاردین»، این زندان با ارتفاع ۱۰ متر، بلندترین زندان در جهان بوده و قرار است جایگزین زندان جزیره‌ی رایکرز شود که یکی از بدنام‌ترین زندان‌های جهان است و شورای شهر نیویورک در سال ۲۰۱۹، رأی به تعطیلی آن داده است.

زندان جزیره‌ی ریکرز در ناحیه کوئینز شهر نیویورک

زندان جزیره‌ی ریکرز، یکی از بدنام‌ترین زندان‌ها در ایالات متحده به شمار می‌رود. کافی است بدانید ۸۵ درصد از زندانیان این زندان، هنوز محکوم نشده و در انتظار محاکمه هستند. میانگین نگهداری زندانیان در این مرکز، ۴ ماه است یعنی چهار برابر میانگین ملی در آمریکا.

بسیاری از زندانیان در این زندان، در نهایت مرده‌اند. این زندان دارای ساختمان‌های فرسوده و شرایط غیربهداشتی است و نگهبانان آن به طور سازمان‌یافته با زندانیان بدرفتاری می‎کنند.

جالب است بدانید، زندان ریکرز، بدترین و خطرناک‌ترین زندان موجود در جهان نیست چراکه زندان‌های دیگری وجود دارند که به مراتب، بدتر، خشن‌تر و خطرناک‌تر هستند که در ادامه، به ۴ مورد از آنها می‌پردازیم.

زندان گیتاراما در رواندا

شلوغ‌ترین زندان جهان با بیش از ۷۰۰۰ زندانی، زندان گیتاراما در روانداست. این زندان که تنها گنجایش ۶۰۰ زندانی را دارد، بیشتر زندانیان مظنون به نسل‌کشی ۱۹۹۴ رواندا را در خود جای داده است.

به دلیل ازدحام شدید در این زندان، زندانیان مرد و زن مجبورند در تمام ساعات شبانه‌روز، با پاهای برهنه روی کف زمین بایستند و همین امر، باعث پوسیدگی پاها و ایجاد قانقاریا در میان آنها می‌شود. بسیاری از زندانیان در نهایت، نیاز به قطع عضو دارند اما با اختصاص تنها یک پزشک تمام وقت به آنها، بیشتر زندانیان، قادر به درمان نیستند و به همین دلیل دست کم روزانه ۶ نفر از زندانیان، جان خود را از دست می‌دهند.

زندانیان زندان گیتار از پشت میله‌های زندان به بیرون نگاه می‌کنند

زندان ADX در آمریکا

این زندان که بالاترین امنیت را در بین زندان‌های جهان دارد در سال ۱۹۹۴ در دامنه‌ی کوه‌های راکی کلرودا در ایالات متحده‌ی آمریکا ساخته شد.

زندانیانی مانند تد کزینسکی، تروریست بمب‌گذار، رمزی یوسف، متهم بمب‌گذاری مرکز تجارت جهانی در سال ۱۹۹۳، مایکل سوانگو، پزشک متهم به مسمومیت و کشتن ۶۰ بیمار و متهمان بمب‌گذاری ۱۱ سپتامبر، در این زندان به سر می‌برند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، زندانیان ۲۳ ساعت شبانه‌روز را در سلول‌های انفرادی بتنی کوچک به ابعاد ۲ در ۳٫۵ متر با پنجره‌های کوچک می‌گذرانند و وعده‌های غذایی خود را از طریق سوراخ‌های کوچک درهای فلزی سلول‌ها، دریافت می‌کنند. زندانیان در طول هواخوری یک ساعته، با دستبند و توسط نگهبان، به قفس کوچکی در هوای آزاد، همراهی می‌شوند.

«رابرت»، زندانبان سابق این زندان، آن را «نسخه‌ی کوچک جهنم» توصیف می‌کند.

زندان ADX در آمریکا، فوق امنیت‌ترین زندان جهان

زندان مندوزا در آرژانتین

زندان مندوزا در آرژانتین، جمعیتی نزدیک به سه برابر ظرفیتش را در خود جای داده است. حداکثر ۵ زندانی در سلول‌هایی به مساحت ۴ متر مربع جمع شده‌اند و این امر باعث شده تعدادی از زندانیان مجبور باشند بدون داشتن حتی یک تشک، بر روی زمین بخوابند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی درباره‌ی وضعیت سخت زندانیان در سال ۲۰۰۵ هشدار داد، افراد زندانی در مندوزا، وضعیت ناامیدکننده‌ای دارند و تا جایی پیش رفته‌اند که حتی دهان خود را برای خواستن شرایط بهتر زندگی، دوخته‌اند.

شرایط این زندان بسیار اسفناک و شامل شکنجه تا سرحد مرگ بود. زندانیان از مراقبت‌های پزشکی کافی برخوردار نبودند. نکته‌ی تأسف‌بار اینکه، زندان فاقد سرویس‌های بهداشتی بود و زندانیان مجبور به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و بطری بودند!

زندان دلفین سیاه در روسیه

برج مراقبت زندان دلفین سیاه در روسیه

این زندان در نزدیکی مرز روسیه با قزاقستان قرار دارد. خطرناک‌ترین و خشن‌ترین جنایتکاران از جمله قاتلان زنجیره‌ای، آدم‌خواران، متجاوزگران به کودکان و تروریست‌ها، در این زندان نگهداری می‌شوند.

ترجمه‌ و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=24500

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.