تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
4

حضور قطعی سدان چینی در ایران به عنوان تاکسی+آشنایی بیشتر

  • کد خبر : 24187
  • 02 شهریور 1402 - 12:20
حضور قطعی سدان چینی در ایران به عنوان تاکسی+آشنایی بیشتر
بر طبق شنیده ها و نیز تأییدیه گروه بهمن خودرو، حضور سدان الکتریکی هونگچی E-QM5 در ایران قطعی شده است و به نظر می رسد این امر پیرو تأکید ویژه وزیر صمت، بر لزوم واردات و عرضه خودروهای برقی، رخ داده است.

«صبح من» با اخبار خودرو: بر طبق شنیده ها و نیز تأییدیه گروه بهمن خودرو، حضور سدان الکتریکی هونگچی E-QM5 در ایران قطعی شده است و به نظر می رسد این امر پیرو تأکید ویژه علی آبادی، وزیر صمت، بر لزوم واردات و عرضه خودروهای برقی، رخ داده است.

اکنون به نظر می رسد بهمن موتور در گامی هم راستا با اهداف وزارت صمت، به سوی واردات یکی از محصولات برقی برند هونگچی به نام E-QM5 رفته است. بنا بر شنیده‌ ها بهمن موتور قصد دارد خودروی برقی E-QM5 را به عنوان تاکسی شهری کاربری سازی کند.

در خصوص هونگچی

هونگچی نشان لوکس ساز فاو است و از نظر کیفیت و سطح لوکس بودن در رده ای بالاتر نسبت به دیگر خودروهای چینی قرار می گیرد. فعالیت هونگچی در سال ۱۹۵۸ آغاز شد و این برند همواره در راستای معرفی و تولید خودروهای لوکس و متفاوت از سایر محصولات چینی فعالیت کرده است. نام این برند به معنی پرچم سرخ است و در ابتدا به عرضه خودروهایی مناسب برای تردد نمایندگان حزب کمونیست چین می‌ پرداخت. اکنون نیز رئیس جمهور کشور چین با محصولات ویژه و حفاظتی از برند هونگچی تردد دارد و این مورد قطعاً افتخاری برای برند باسابقه هونگچی به شمار می آید. به نوعی می توان هونگچی را رولزرویس چینی ها دانست.

معرفی هونگچی E-QM5

هونگچی E-QM5 یک سدان لوکس است که در سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار رونمایی شد. این خودرو دارای پلتفرم مشترکی با هونگچی H5 است و به نوعی نسخه برقی H5 به شمار می آید. اگرچه طراحی های هونگچی در محصولات لوکس نسبت به دیگر چینی ها مورد تحسین بوده است، اما آن ها در طراحی این سدان تمام برقی طراحی عجیبی را در دستور کار خود قرار داده اند. از نظر سگمنت و ابعاد بدنه، شاید بتوان این سدان را رقیب خودروهایی نظیر تسلا مدل ۳ و بی وای دی Seal دانست، اما از نظر شکل کلی، این خودرو با طراحی خطی عجیب چراغ هایش شبیه به هیچ چینی دیگری نیست.

هونگچی E-QM5 دارای ۵,۰۴۰ میلی متر طول، ۱,۹۱۰ میلی متر عرض و ۱,۵۶۹ میلی متر ارتفاع بوده و فاصله محوری آن هم ۲,۹۹۰ میلی متر اعلام شده است. به لطف برقی بودن می بینیم که فاصله محوری در این خودرو زیاد است و همانند دیگر برقی های همرده، در این سدان هم فضای کافی را درون کابین خواهیم داشت. در نمای جلو طرح آبشاری را می بینیم که با خطوط عمودی ال ای دی تزیین شده و به نوعی، جایگزین جلوپنجره های مرسوم در خودروهای بنزینی است و چراغ های روز با الگویی شبیه به J برعکس در دو طرف قرار گرفته اند. چراغ های اصلی به سبک دیگر چینی های جدید در پایین و در گوشه سپر تعبیه شده اند.

چراغ های عقب با فرمت Lشکل طراحی شده اند و برآمدگی در قسمت گلگیرها باعث شده است خودرو پهن تر به نظر برسد. رینگ هایی با طراحی جدید را در این خودرو می بینیم و خطوط شکسته در سپر و درِ صندوق با زاویه های تند به کار رفته اند.

داخل کابین هونگچی E-QM5 چه خبر است؟

درون کابین شاهد طراحی ساده تری نسبت به بدنه هستیم و سعی طراحان بر آن بوده اند که تا حد امکان کلیدهای فیزیکی حذف شوند. یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی در مرکز داشبورد، سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد، این سیستم مجهز به سیستم تشخیص صدا و فرامین صوتی است. دکوراتیو طرح چوب، تهویه اتوماتیک، جلوآمپر (کلاستر) نیمه دیجیتال، سنسور نور، سنسور باران، پد شارژ وایرلس، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سیستم استارت و ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز هوشمند اتوماتیک، تریم های رنگی متفاوت و… از جمله امکاناتی است که در این سدان برقی متوسط دیده می شود.

مشخصات فنی هونگچی E-QM5

هونگچی E-QM5 دارای دو نوع مشخصات فنی است. نوع اول دارای پیشرانه برقی با ظرفیت باتری ۵۴ کیلووات ساعت است و توان تولید نهایت قدرت ۱۳۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر را دارد. این مدل با هر بار شارژ کامل می تواند مسافت ۴۳۱ کیلومتر را طی نماید.

نسخه دوم به یک پیشرانه برقی مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. با هر بار شارژ کامل باتری این خودرو می توان مسافت ۶۰۵ کیلومتر (بر اساس استاندارد NEDC) را پیمود و ظرفیت پک باتری ۸۲ کیلووات ساعت است.

بنابر شنیده‌ ها، بهمن موتور قصد دارد خودروی برقی E-QM5 را به عنوان تاکسی شهری کاربری سازی کند. در نهایت، پشتیبانی بهمن از این محصول می‌تواند نویدبخش گسترش بازار این خودرو، فراتر از تاکسی‌ های شهری باشد. اکنون باید دید آیا E-QM5 فقط به شهرداری تهران می‌رسد یا مالکان خصوصی هم خواهد داشت؟

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=24187

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.