تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3

پیش از خرید کوله‌پشتی مدرسه، این نکات را در نظر بگیرید

  • کد خبر : 23808
  • 30 مرداد 1402 - 11:00
پیش از خرید کوله‌پشتی مدرسه، این نکات را در نظر بگیرید
شاید برای شما این پرسش به وجود آید که چگونه می‌توان هم سلایق کودکان را در نظر گرفت و هم استانداردهایی که مورد نظر والدین است؟ در ادامه‌ی مطلب، با ما همراه باشید.

«صبح من» با زندگی: برای کودکان، کیف مدرسه به معنای وسیله‌ای با رنگ‌های شاد و تصاویر جذاب است اما والدین باید علاوه بر این موارد، قیمت و استانداردهای مربوط به ایمنی و کیفیت کوله پشتی مدرسه را در نظر بگیرند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»؛ شاید برای شما این پرسش به وجود آید که چگونه می‌توان هم سلایق کودکان را در نظر گرفت و هم استانداردهایی که مورد نظر والدین است؟ در ادامه‌ی مطلب، با ما همراه باشید.

اندازه و ابعاد کیف

بسیاری از والدین به خرید یک کوله‌پشتی نسبتا بزرگ و مستحکم روی می‌آورند تا کودکان بتوانند دست کم برای بیشتر از یک سال تحصیلی، از آن استفاده کنند. اما باید در نظر گرفت، سایز کوله پشتی، باید با وزن و قد کودک، هماهنگ باشد تا باعث کمردرد و گردن درد، نشود.

در ادامه، پیشنهادهایی برای ابعاد مناسب کوله پشتی مدرسه با توجه به سن کودکان، ارایه شده است. دقت کنید این ابعاد با توجه به قد و وزن کودک، متفاوت است.

پیش دبستانی و مهدکودک

در سن ۵ـ۴ سالگی، ابعاد کوله پشتی یا کیف کودک (طول×عرض) نباید از ۱۵×۲۷ سانتی‌متر، بیشتر باشد.

دوره‌ی اول ابتدایی

در سنین ۸ـ۶ سالگی، ابعاد کوله پشتی، نباید از ۱۷×۳۰ سانتی‌متر، بیشتر باشد.

دوره‌ی دوم ابتدایی

در سنین ۱۰ـ۹ سالگی، ابعاد کوله پشتی، نباید از ۲۰×۳۵ سانتی‌متر، بیشتر باشد.

دوره‌ی اول متوسطه

در سنین ۱۴ـ۱۱ سالگی، ابعاد کوله پشتی، نباید از ۲۳×۲۸ سانتی‌متر، بیشتر شود.

دوره‌ی دوم متوسطه

در سنین ۱۸ـ۱۵ سالگی، ابعاد کوله‌پشتی نباید از ۲۴×۴۳ سانتی‌متر، بیشتر باشد.

همچنین کارشناسان برای انتخاب کوله پشتی مدرسه، روش دیگری را نیز پیشنهاد می‌کنند:

فاصله‌ی شانه‌های فرزند خود تا ناف او را اندازه بگیرید. تقریبا ۵ سانتی‌متر به این اندازه اضافه کنید. عددی که به دست می‌آید، طول ایده‌آل برای کوله‌پشتی فرزند شماست.

حالا فاصله‌ی بین شانه‌های فرزند خود را اندازه بگیرید و تقریبا ۵ سانتی‌متر به آن اضافه کنید. این عدد، عرض ایده‌آل کوله‌پشتی فرزند شماست.

وزن کوله پشتی مدرسه

انتخاب کوله‌پشتی نامناسب، ممکن است باعث آسیب به شانه، ستون فقرات و یا کمردرد شود. وزن زیاد کوله پشتی نیز ممکن است منجر به خم شدن کودک و آسیب به ستون فقرات شود.

وزن کوله‌پشتی با وسایل داخل آن، نباید بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ درصد وزن کودک شما باشد.

طراحی کوله‌پشتی

طراحی ایده‌آل کوله پشتی باید به شکلی باشد که دست کم قد کوله، ۵ سانتی‌متر از کمر کودک، بالاتر باشد تا از هرگونه ناراحتی و آسیب در ناحیه‌ی کمر و ستون فقرات، جلوگیری شود.

هرچه بخش‌های مختلف کوله پشتی مانند جیب‌ها، بیشتر باشد، بهتر است چرا که وزن وسایل داخل کوله پشتی، در آن توزیع شده و از تمرکز وزن در یک نقطه، جلوگیری می‌شود.

کوله‌پشتی باید دارای یک دسته‌ی کوچک در قسمت بالا برای آویزان کردن آن و جیب‌های کناری برای قرار دادن بطری آب باشد. علاوه بر این موارد، حتما بندهای شانه‌ای، باید قابل تنظیم باشد و به هیچ عنوان کوله‌پشتی بر روی یک شانه، حمل نشود.

بهتر است برای حفظ تعادل، بندهای شانه‌ای دارای بالشتک پهن برای جذب وزن سنگین کیف باشند.

در پایان باید گفت، هنگام خرید کوله پشتی مدرسه، دو عامل مهم باید در نظر گرفته شود؛ نخست کیفیت، دوام کیف، توانایی تحمل وزن و امکان شستشو و دوم، جذابیت طرح برای پاسخگویی به روحیه‌ی کودکان.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=23808

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.