تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
0

دلیل عجیب مشکلات بینایی در کودکان

  • کد خبر : 23672
  • 29 مرداد 1402 - 11:00
دلیل عجیب مشکلات بینایی در کودکان
به تازگی مطالعه‌ای درباره‌ی افزایش مشکلات بینایی در کودکان صورت گرفته که نشان می‌دهد مشکلات بینایی به گذراندن وقت کودکان در بیرون از منزل بستگی دارد.

«صبح من» با مطالب پزشکی: به تازگی مطالعه‌ای درباره‌ی افزایش مشکلات بینایی در کودکان صورت گرفته است. این مطالعه که توسط شبکه جهانی آگاهی از نزدیک‌بینی چشم انجام شده است، نشان می‌دهد مشکلات بینایی به گذراندن وقت کودکان در بیرون از منزل بستگی دارد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»؛ در مطالعه‌ی انجام شده، تأکید شده است هرچه کودکان زمان بیشتری را در بیرون از خانه و زیر نور طبیعی خورشید بگذرانند، میزان ابتلا به مشکلات بینایی به ویژه نزدیک‌بینی، کاهش می‌یابد.

به گفته‌ی محققان، اگر کودکان روزانه دست کم ۷۶ دقیقه را در خارج از خانه بگذرانند، خطر ابتلا به مشکلات بینایی به ویژه نزدیک‌بینی، تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

این گزارش می‌افزاید: بیش از نیمی از والدینی که در این مطالعه شرکت کرده‌اند، اذعان داشته‌اند، فرزند آنها، کمتر از زمان کودکی خودشان، در بیرون از خانه بازی می‌کند.

بیش از سه چهارم والدین گفته‌اند، دوست دارند زمان بیشتری را با کودکان خود در خارج از منزل بگذرانند اما فرزندان آنان ترجیح می‌دهند وقت خود را در منزل و با وسایل الکترونیکی بگذرانند.

بنا بر این گزارش، تقریبا یک چهارم والدین مورد بررسی در این مطالعه، هرگز کودکان خود را برای بررسی‌های بینایی به چشم‌پزشکی نبرده بودند.

حمزه موسی، اپتومتریستی که در این مطالعه شرکت کرده است، در این زمینه می‌گوید: مشکلات بینایی به ویژه نزدیک‌بینی در کودکان، رو به افزایش بوده و به یک مشکل بهداشتی جهانی تبدیل شده است چرا که این مشکل، غیرقابل بازگشت است.

به گفته‌ی این اپتومتریست، معاینات منظم پزشکی برای جلوگیری از هرگونه مشکلات بینایی در کودکان، ضروری است.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=23672

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.