تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
4

استفاده از تبلت چه مشکلاتی را برای انگشتان کودک به وجود می‌آورد؟

  • کد خبر : 23454
  • 26 مرداد 1402 - 11:00
استفاده از تبلت چه مشکلاتی را برای انگشتان کودک به وجود می‌آورد؟
به گفته‌ی پزشکان، استفاده‌ی بیش از حد از گوشی‌های هوشمند و تبلت، مانع از رشد ماهیچه‌های انگشتان کودک شده و به همین دلیل، این کودکان نمی‌توانند مداد را به درستی در دست بگیرند.

«صبح من» با سلامتی: پزشکان هشدار داده‌اند، کودکان به دلیل استفاده‌ی بیش از حد از گوشی‌های هوشمند و تبلت، توانایی گرفتن خودکار و مداد را از دست داده‌اند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، به گفته‌ی پزشکان، استفاده‌ی بیش از حد از گوشی‌های هوشمند و تبلت، مانع از رشد ماهیچه‌های انگشتان کودک شده و به همین دلیل، این کودکان نمی‌توانند مداد را به درستی در دست بگیرند.

«سالی پین»، سرپرست کاردرمانی اطفال در بنیاد قلب انگلستان، می‌گوید: کودکان امروز، با قدرت دست و مهارت کودکان ده سال پیش، وارد مدرسه نمی‌شوند. امروزه وقتی به کودکانی که وارد مدرسه می‌شوند، مداد داده می‌شود، بسیاری از آنها نمی‌توانند مداد را به خوبی در دست بگیرند چراکه مهارت‌های حرکتی اساسی را ندارند.

به گفته‌ی وی، کودک برای این‌که مداد را به خوبی در دست بگیرد و حرکت دهد، به کنترل قوی عضلات انگشتان خود نیاز دارد.

«پین» با بیان اینکه ماهیت بازی‌ها تغییر کرده است، می‌افزاید: دادن آی‌پد به کودک، آسان‎تر از تشویق او به انجام بازی‌هایی مانند ساختن بلوک‌ها، بریدن و چسباندن شکل‌ها، کشیدن یا هُل دادن اسباب‌بازی‌ها و … است. این مهارت‌های پایه‌ای، باعث تقویت عضلات انگشتان دست می‌شود.

«پاتریک» شش ساله به مدت شش ماه به جلسات کار درمانگری رفته است تا به او کمک شود قدرت لازم برای گرفتن مداد در انگشتان دست را ایجاد کند و مداد را دُرُست در دست بگیرد.

«لورا» مادر «پاتریک» در حالی که خود را سرزنش می‌کرد، گفت: با نگاهی به گذشته، می‌بینم که من گوشی‌های هوشمند را به بازی‌های سنتی و اسباب‌بازی‌ها ترجیح دادم. وقتی پاتریک به سن مدرسه رسید، با من تماس گرفتند و گفتند، فرزند شما مداد را مانند غارنشینان در دست می‌گیرد! از آنجایی که پاتریک نمی‌توانست مداد را دُرُست در دست بگیرد، بنابراین نتوانست نوشتن را نیز یاد بگیرد.

لورا می‌افزاید: جلسات درمانی کمک زیادی به من کرد. اکنون من در خانه برای دسترسی فرزندم به گوشی هوشمند و تبلت، بسیار سخت‌گیر هستم. مدرسه خیلی زود به مشکل فرزندم پی برد و از این جهت، هیچ آسیبی به وی، وارد نشد.

«ملیسا پرانتی»، کاردرمانگر اطفال که در زمینه‌ی مشکلات دست‌خط کودکان تخصص دارد، نگران این است که استفاده‌ی زیاد کودکان از فناوری، باعث بدخطی آنها در آینده شود.

وی که نایب رییس انجمن ملی دست‌خط است، در مورد بررسی مهارت‌های کلیدی دوران کودکی از جمله دست‌خط می‌گوید: ما فرضیات زیادی در مورد اینکه چرا یک کودک، قادر به نوشتن نیست، داریم و در این زمینه، وجود یک علت مرتبط با وسایلی مانند تبلت و گوشی هوشمند، به چشم می‌خورد.

«باربی کلارک»، روان‌درمانگر کودک و موسس آژانس تحقیقاتی خانواده، کودکان و نوجوانان می‌گوید: این مشکل حتی در مهدکودک‌ها نیز به چشم می‌خورد.

به گفته‌ی وی، متأسفانه در برخی از مدارس در کنار استفاده از مداد، استفاده از تبلت نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

«کارین بیشاپ»، کاردرمانگر، نیز در این زمینه می‌گوید: این مطلب که فناوری، دنیایی که کودکان ما در آن بزرگ می‌شوند را تغییر داده است، غیرقابل انکار است. شواهد زیادی وجود دارد که این امر بر سبک زندگی، ترویج بی تحرکی و کاهش تعامل اجتماعی، تأثیر گذاشته است. امروزه کودکان، زمان بیشتری را داخل خانه و در حال بازی‌های هوشمند و یا حتی آموزش‌های آنلاین صرف می‌کنند و زمان کمتری برای شرکت در فعالیت‌های فیزیکی وجود دارد.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز می‌باشد.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=23454

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.