تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
2

(عکس) کشف فسیل سه میلیون ساله گونه‌ای از پنگوئن‌ها

  • کد خبر : 22226
  • 14 مرداد 1402 - 12:38
(عکس) کشف فسیل سه میلیون ساله گونه‌ای از پنگوئن‌ها
قدیمی‌‌ترین گونه‌ی پنگوئن‌ها به دوران دایناسورها بازمی‌گردد اما به تازگی تیمی از محققان در نیوزیلند، یک عضو دیگر از خانواده‌ی این گونه‌ی قدیمی پرندگان را کشف کرده‌اند. جزییات بیشتر را در ادامه بخوانید.

«صبح من» با مطالب علمی: محققان، گونه‌های جدید منقرض‌شده‌ای از پنگوئن‌ها را کشف کرده‌اند که دست کم، سه میلیون سال پیش، می‌زیسته‌اند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»؛ پنگوئن‌ها گونه‌هایی مدرن پرندگان هستند که در برابر دمای انجماد، مقاومت می‌کنند و به آسانی، در اعماق جریان‌های سریع آب، فرو می‌روند.

قدیمی‌‌ترین گونه‌ی پنگوئن‌ها به دوران دایناسورها بازمی‌گردد اما به تازگی تیمی از محققان در نیوزیلند، یک عضو دیگر از خانواده‌ی این گونه‌ی قدیمی پرندگان را کشف کرده‌اند. این گونه کوچک و گرانبها، به نام «Eudyptula wilsonae» شناخته شده است. نام آن به معنای پنگوئن کوچک ویلسون است.

این فسیل‌ها در جزیره‌ی شمالی نیوزیلند کشف شده‌اند. جمجمه‌های این پنگوئن‌ها کمی باریک‌تر از پنگوئن‌های کروروا است که در حال حاضر در سواحل همین جزیره، زندگی می‌کنند.

فسیل کشف شده این پنگوئن‌ها، قدیمی‌ترین فسیل از این پرندگان است و نشان می‌دهد احتمالا آنها اجاد پنگوئن‌های کنونی بوده‌اند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=22226

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.