تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
5

راهکارهایی برای مراقبت از پوست در فصل تابستان

  • کد خبر : 22162
  • 12 مرداد 1402 - 11:00
راهکارهایی برای مراقبت از پوست در فصل تابستان
فصل تابستان زمان تعطیلات و فصل گرماست. متأسفانه نور خورشید، رطوبت پوست صورت را جذب کرده و آن را خشک می‌کند. بنابراین مراقبت از پوست در فصل تابستان، بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد. در ادامه، بهترین روش‌ها برای شاداب نگه داشتن پوست در فصل تابستان را برای شما قرار داده‌ایم.

«صبح من» با زیبایی: فصل تابستان زمان تعطیلات و فصل گرماست. متأسفانه نور خورشید، رطوبت پوست صورت را جذب کرده و آن را خشک می‌کند. بنابراین مراقبت از پوست در فصل تابستان، بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، متخصصان می‌گویند، استفاده از مواد شیمیایی، رطوبت طبیعی پوست را از بین برده و در طولانی مدت، موجب ایجاد حساسیت، تیرگی پوست، ایجاد رنگدانه‌ها و دیگر مشکلات پوستی خواهد شد.

در ادامه، بهترین روش‌ها برای شاداب نگه داشتن پوست در فصل تابستان را برای شما قرار داده‌ایم.

استفاده از سرم مرطوب کننده

استفاده از سرم مرطوب کننده، نه تنها پوست شما را درخشان می‌کند، بلکه از آن در برابر اشعه‌های مضر UV و آلودگی، محافظت می‌کند. این سرم‌ها حاوی مواد ضدچروک پوست نیز هستند.

استفاده از ژل مرطوب‌کننده

یک مرطوب‌کننده خوب، کلید سلامت پوست است. در تابستان از یک مرطوب‌کننده سبک استفاده کنید. مرطوب کردن ناحیه گردن را نیز فراموش نکنید.

استفاده از ضدآفتاب مناسب

استفاده از ضدآفتاب مناسب در فصل تابستان، از آسیب‌های جدی پوست در برابر اشعه‌های خورشید، مراقبت می‌کند. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که گرمای تابستان، باعث چرب شدن پوست می‌شود پس از ضدآفتاب‌های مات استفاده کنید تا پوست شما براق به نظر نرسد.

استفاده از ماسک مرطوب کننده

ماسک‌های مرطوب کننده، باعث آب‌رسانی به سطح پوست می‌شوند. ماسک‌هایی که حاوی موادی مانند آلوئه‌ورا، عسل، آووکادو و خیار باشند، از بقیه مناسب‌ترند. برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر، این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

استفاده از اسپری صورت

اسپری صورت، بهترین راهکار برای محافظ از پوست است. این اسپری، به طراوت و درخشندگی پوست کمک می‌کند و حسی آرامش‌بخش برای شما به همراه خواهد داشت.

نوشیدن آب

نوشیدن مقدار کافی آب، یکی از راهکارها برای حفظ رطوبت پوست است. پوست، زمانی خشک می‌شود، که آب بدن، کم شود. نوشیدن دست کم هشت لیوان آب در روز، توصیه می‌شود. سعی کنید هنگام بیرون رفتن از خانه، حتما بطری آب به همراه داشته باشید.

مصرف میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات غنی از آب مانند هندوانه، خیار، توت فرنگی و … به حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کنند.

در پایان باید گفت، مراقبت از پوست در فصل گرما، پوستی سالم و درخشان را برای شما به همراه خواهد داشت. بهتر است به دنبال مواد طبیعی در محصولات مراقبت از پوست باشید. موادی مانند آلوئه‌ورا، عسل، روغن جوجوبا و روغن نارگیل.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=22162

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.