تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
3

(تصاویر) چگونه خط و خش روی گوشی و تبلت را از بین ببریم؟

  • کد خبر : 22040
  • 11 مرداد 1402 - 11:00
(تصاویر) چگونه خط و خش روی گوشی و تبلت را از بین ببریم؟
آیا صفحه نمایش گوشی یا تبلت شما دچار خط و خش شده است؟ این امر یک مشکل بسیار رایج است اما شما می‌توانید با ترفندهایی ساده، مقداری از این خط و خش ایجاد شده را از بین ببرید.

«صبح من» با ترفندها: آیا صفحه نمایش گوشی یا تبلت شما دچار خط و خش شده است؟ این امر یک مشکل بسیار رایج است اما شما می‌توانید با ترفندهایی ساده، مقداری از این خط و خش ایجاد شده را از بین ببرید.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»؛ اگر صفحه نمایش گوشی یا تبلت شما از جنس پلاستیک است، می‌توانید از خمیردندانی که بر پایه ژل نیست، استفاده کنید. در مورد صفحه نمایش‌هایی که از جنس شیشه است، استفاده از پولیش، توصیه می‌شود. پس از ترمیم خراش‌های جزیی، بهتر است اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از خراش‌های بعدی را انجام دهید.

یک خمیردندان ساده، برای کار مناسب است.

مقداری خمیردندان روی یک مسواک تمیز بدون استفاده، بمالید. با کمک پارچه‌ی نرم یا حوله کاغذی و یا حتی گوش پاک کن نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

سطح خراش روی گوشی یا تبلت را به خمیردندان آغشته کنید. با حرکات دایره‌ای، خمیردندان را کاملا روی سطح، پخش کنید تا جایی که خراش، به سختی قابل مشاهده باشد.

گوشی یا تبلت را با کمک یک پارچه‌ی نرم، کاملا تمیز کنید.

اگر صفحه نمایش گوشی یا تبلت شما از جنس شیشه است، باید از محلول سنگین‌تری به جای خمیردندان برای از بین بردن خط و خش، استفاده کنید. در این مورد، پولیش اکسید سریم استفاده کنید. این پولیش، به صورت پودر یا محلول، وجود دارد. ۱۰۰ گرم پودر اکسید سریم برای صیقل دادن به گوشی شما کافی است.

پودر را در آب حل کنید. ۵۰ گرم پودر باید در ۱۰۰ میلی لیتر آب حل شود. پودر را به آرامی اضافه کنید و مرتب هم بزنید. این مقدار تقریبی است.

نقاط آسیب پذیر گوشی را با چسب، بپوشانید. بهتر است بدانید پولیش اکسید سریم اگر از هر یک از سوراخ‌های گوشی مانند بلندکو، پورت هدفون یا ورودی شارژ نفوذ کند، دستگاه شما را به خطر می‌اندازد.

پولیش را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید و با حرکات دایره‌ای، مالش دهید. سی ثانیه این کار را ادامه دهید، سپس گوشی را با دستمالی نرم، پاک کنید. این روند را برای بیشترین اثربخشی، تکرار کنید.

توجه داشته باشید در این کار، وسواس بیش از حد به خرج ندهید. از بین رفتن خط و خش روی گوشی و یا تبلت تا حدودی که صفحه را قابل مشاهده کند، کافی است. اصرار بیش از حد در این کار، ممکن است گوشی شما آسیب ببیند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=22040

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.