تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

راهکارهایی برای رویارویی با گرمای هوا

  • کد خبر : 21092
  • 31 تیر 1402 - 10:59
راهکارهایی برای رویارویی با گرمای هوا
گرمای هوا برای دومین سال پیاپی در جهان، رکورد زده و قربانیان زیادی را گرفته است. این گرما به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث مرگ حدود 62 هزار نفر در تابستان گذشته در سراسر جهان شده است. اما چه راهکارهایی برای رویارویی با گرمای هوا وجود دارد؟

«صبح من» با مطالب پزشکی: یک پزشک آلمانی نکات مهمی را برای کاهش اثرات منفی دمای بالای هوا به ویژه برای کسانی که در تابستان، خارج از منزل و یا در مکان‌هایی فاقد تهویه‌ی مطبوع کار می‌کنند، ارایه داده است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، «یوهانس نیسن»، رئیس فدراسیون پزشکان آلمان گفت: «هنگامی که هوا گرم است، ما باید صبح زود بیدار شویم و کارها را آغاز کنیم. کار مفید در ساعات صبح و استراحت در بعدازظهر، بهترین راهکاری است که می‌توانیم در تابستان به آن عمل کنیم».

وی افزود: زمانی که هوا بسیار گرم است، افراد قادر به انجام کارهای معمولی خود نیستند. گاهی کم خوابی به دلیل نداشتن دستگاه‌های خنک کننده در شب نیز منجر به بروز مشکلاتی خواهد شد.

«نیسن» تعویق کارهای پیچیده را به ساعات اولیه روز، توصیه می‌کند و می‌گوید: نوشیدن مایعات زیاد، خوردن غذاهای سبک و استفاده از حمام پا، راهکارهای مناسب دیگری برای مقابله با گرمای هواست.

حمام پا، یعنی قرار دادن پا در لگن حاوی آب سرد است. اگر این امکان برای شما وجود دارد که در محل کار، از راهکار حمام پا استفاده کنید، حتما این کار را انجام دهید.

گرمای هوا برای دومین سال پیاپی در جهان، رکورد زده و قربانیان زیادی را گرفته است. این گرما به طور مستقیم و غیرمستقیم باعث مرگ حدود ۶۲ هزار نفر در تابستان گذشته در سراسر جهان شده است.

ایتالیا بیشتری آسیب را از نظر تعداد مرگ و میر داشته و پس از آن، یونان، اسپانیا و پرتغال قرار دارند. این مرگ و میر در گروه‌های سنی بالاتر و زنان، بیشتر دیده می‌شود.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=21092

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.