تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

(اینفوگرافیک) آداب عزاداری در ایام ماه محرم

  • کد خبر : 20917
  • 28 تیر 1402 - 12:04
(اینفوگرافیک) آداب عزاداری در ایام ماه محرم
دوستداران و عاشقان سیدالشهدا (ع) در قالب هیات های عزاداری، چند روز قبل از رسیدن ماه محرم، خیمه های عزا را برپا کرده و خود را آماده برگزاری جلسات شور و شعور حسینی می کنند. آنچه در این میان مهم است، توجه به دستورات دینی و سفارش های بزرگان برای زنده نگه داشتن ذکر مصیبت و نوحه سرایی در عزای عزیز فاطمه است. اینک با یادآوری آداب عزاداری در قالب یک اینفوگرافیک، به استقبال ماه محرم می‌رویم.

«صبح من» با مناسبت‌های مذهبی: دوباره ماه محرم رسید و کتیبه‌های عاشورایی «باز این چه شورش است» در کوچه و خیابان‌های شهرها و روستاهای کشورمان زینت‌بخش مجالس حسینی می‌شود و هر کس در تلاش است تا ارادت خود را به سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش به شکلی انجام دهد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، امروز ۲۸ تیر مصادف با اولین روز از سال ۱۴۴۵ قمری و نخستین روز از ماه محرم است؛ روزی که امام رضا (ع) به ریّان‌ بن‌شبیب فرمود محرّم، ماهی است که اهل جاهلیّت به احترام آن، ظلم و جنگ را حرام کرده بودند ولی این اُمّت، احترام آن و احترام پیغمبر خود را حفظ نکردند، و در این ماه اولاد او را کشتند و زنانش را اسیر و اموالش را غارت کردند.

دوستداران و عاشقان سیدالشهدا (ع) در قالب هیات های عزاداری، چند روز قبل از رسیدن ماه محرم، خیمه های عزا را برپا کرده و خود را آماده برگزاری جلسات شور و شعور حسینی می کنند. آنچه در این میان مهم است، توجه به دستورات دینی و سفارش های بزرگان برای زنده نگه داشتن ذکر مصیبت و نوحه سرایی در عزای عزیز فاطمه است. اینک که در آستانه ماه محرم و عزای حسینی قرار داریم، با یادآوری آداب عزاداری در قالب یک اینفوگرافیک از بیانات مقام معظم رهبری، به استقبال ماه محرم می‌رویم:

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=20917

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.