تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
2

طرز تهیه گلت زردآلوی شیک و خوشمزه

  • کد خبر : 20437
  • 24 تیر 1402 - 14:20
طرز تهیه گلت زردآلوی شیک و خوشمزه
گلت ها همان تارت های میوه ای هستند اما مزیت گلت این است که به قالب پای و تارت احتیاج ندارد و به راحتی می توانید یک شیرینی میوه ای تهیه کنید. امروز طرز تهیه گلت زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

«صبح من» با آشپزی: گلت زردآلو یکی از گلت های تابستانی است که به دلیل رنگ و خواص زردآلو طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این گلت زردآلو را از هسته آن جدا می کنند سپس در تهیه گلت استفاده می کنند. توجه داشته باشید حتما وقتی زردآلو ها را از هسته جدا کردید هسته آن را دور نریزید و آن را بشکنید و هسته آن را میل کنید چون هسته زردآلو دارای خواص زیادی از جمله ویتامین ب هست که این نوع از ویتامین فقط در هسته زردآلو و سبوس برنج موجود است و باعث خوش اخلاقی و خوی بهتر می شود. از این گلت می توانید به عنوان عصرانه یا صبحانه همراه شیر و چای میل کنید.

به گزارش صبح من، گلت ها همان تارت های میوه ای هستند اما مزیت گلت این است که به قالب پای و تارت احتیاج ندارد و به راحتی می توانید یک شیرینی میوه ای تهیه کنید. امروز طرز تهیه گلت زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه خمیر گلت زردآلو

کره ۱۵۰ گرم

آرد ۳۰۰ گرم

شکر ۱ قاشق سوپ خوری

نمک ۱ پنس

طرز تهیه خمیر گلت زردآلو

مرحله اول: ترکیب کردن مواد

در یک ظرف آرد را الک کنید سپس شکر و نمک را نیز اضافه کنید. برای خوش عطر شدن آن می توانید از وانیل نیز در آن استفاده کنید. کره سرد را نیز از یخچال خارج کنید و به مواد اضافه کنید. با چنگال یا انگشتان دست خود مخلوط کنید تا آرد و کره با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم: اضافه کردن آب

حدود ۲ قاشق سوپ خوری آب کاملا سرد را به تدریج به مخلوط آرد اضافه کنید و ورز دهید تا حدی که خمیر جمع شود. در صورت نیاز می توانید کمی بیشتر آب اضافه کنید و ورز دهید اما توجه داشته باشید که که زیاد ورز دادن خمیر باعث نرم شدن آن می شود و خمیر گلت را خراب می کند. خمیر را در یک کیسه نایلونی بریزید و به مدت دو ساعت بزارید استراحت کند.

مواد لازم برای طرز تهیه مواد روی گلت زردآلو

مارمالاد زردآلو ۳ قاشق سوپ خوری

شکر ۳ قاشق سوپ خوری

نشاسته ذرت ۱ قاشق سوپ خوری

زردآلو ۵۰۰ گرم

خامه صبحانه ۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه مواد روی گلت

مرحله اول: آماده کردن زردآلو ها

زردآلو ها را با آب بشویید سپس از هسته جدا کنید و به صورت خلالی خرد کنید. در یک ظرف نشاسته و شکر را بریزید و با هم مخلوط کنید. مواد پودری را روی زردآلو های خرد شده بپاشید تا زردآلو ها به خوبی به آن آغشته شود.

مرحله دوم: ترکیب خمیر و مواد

خمیر را بعد از یک ساعت که استراحت دادید روی یک کاغذ روغنی که در سینی فر پهن کردید بریزید و پخش کنید. در وسط گلت مارمالاد را بمالید سپس زردآلو ها را نیز در وسط گلت بچینید. دور خمیر را در گلت جمع کنید. برای رومال نیز خامه صبحانه را با آب ترکیب کنید و روی خمیر بمالید. گلت را در فر از قبل گرم شده قرار دهید بعد از اینکه طلایی شد گلت شما آماده است می توانید آن را میل کنید.

فوت و فن های طرز تهیه گلت زردآلو

دمای فر روی ۱۸۰ درجه باشد و گلت به مدت ۲۰ دقیقه در فر بماند تا خوب طلایی شود.

می توانید قبل از اینکه گلت را در فر قرار دهید کمی مغر بادام یا بادام زمینی نیز به خمیر آن اضافه کنید و سپس در فر قرار دهید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=20437

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.