تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
5

کدام رنگ‌ها برای اتاق خواب مناسب است؟

  • کد خبر : 20237
  • 21 تیر 1402 - 11:00
کدام رنگ‌ها برای اتاق خواب مناسب است؟
هنگام انتخاب رنگ برای اتاق خواب، به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ آیا تاکنون به تأثیر روانی و حسی رنگ‌ها، توجه کرده‌اید؟ اگر خیر، وقت آن رسیده که این مفاهیم را بیشتر در نظر بگیرید.

«صبح من» با چیدمان: هنگام انتخاب رنگ برای اتاق خواب، به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ آیا تاکنون به تأثیر روانی و حسی رنگ‌ها، توجه کرده‌اید؟ اگر خیر، وقت آن رسیده که این مفاهیم را بیشتر در نظر بگیرید.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، از آنجایی که اتاق خواب، محلی برای آرامش و استراحت است، رنگی که برای آن انتخاب می‌شود، باید این احساس را به شما منتقل کند. در ادامه، به مناسب‌ترین رنگ‌های اتاق خواب، می‌پردازیم.

رنگ آبی

آبی، رنگ آرامش است. این رنگ احساس مهربانی، آرامش و صبر را برمی‌انگیزد. برای از بین بردن انرژی‌های منفی، از رنگ آبی استفاده کنید. با این حال بهتر است بدانید آبی، از خانواده‌ی رنگ‌های سرد است و استفاده‌ی زیاد از آن ممکن است سردی در روابط را به وجود آورد.

برای استفاده از رنگ آبی در اتاق خواب، می‌توانید مقداری از فضای اتاق را به این رنگ اختصاص دهید. از آنجایی که رنگ آبی و زرد، مکمل یکدیگر هستند، ترکیب این رنگ‌ها به همراه رنگ‌های ملایم‌تر و خنثی مانند خاکستری و سفید، بسیار مناسب است.

رنگ سبز

رنگ سبز، ترکیبی از رنگ آبی و زرد است. به همین دلیل این رنگ، ویژگی‌های دو رنگ آبی و زرد را در خود دارد. رنگ سبز، رنگ تعادل است. استفاده از این رنگ در اتاق خواب، بی‌خوابی، هیجانات عصبی، فشار خون و سردرد را کاهش می‌دهد. رنگ سبز، رنگ آرام‌بخش و خواب‌آور است و به کاهش خستگی کمک می‌کند.

رنگ بنفش

رنگ‌های بنفش، صورتی و یاسی، معنویت، عرفان و قدرت را نشان می‌دهد. بنفش اتحادی بین آبی و قرمز است. این رنگ در کنار رنگ سبز، ترکیبی زیبا و جسورانه ایجاد می‌کند. اگر به آرامش می‌اندیشید، بنفش را با سفید و خاکستری ترکیب کنید.

در پایان باید گفت، ترکیب رنگ‌های خنثی و رنگ‌های اصلی در کنار هم و استفاده از رنگ‌های آرامش بخش در چیدمان اتاق خواب، خوابی بهتر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=20237

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.