تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
4

راهکارهایی برای بهره وری بیشتر در هنگام کار در خانه

  • کد خبر : 20306
  • 21 تیر 1402 - 16:20
راهکارهایی برای بهره وری بیشتر در هنگام کار در خانه
اگر شما هم تا به حال تجربه کار کردن در خانه را داشته‌اید، حتما می‌دانید که میزان بهره وری بسیار پایین‌تر از محل کار مثل اداره و دفتر و … است. دلیل این امر به عوامل زیادی مربوط می‌شود. اما شما با استفاده از برخی وسایل و رعایت نکات ساده‌ای خواهید توانست در خانه بهره وری بیشتری در هنگام کار داشته باشید.

«صبح من» با زندگی: اگر شما هم تا به حال تجربه کار کردن در خانه را داشته‌اید، حتما می‌دانید که میزان بهره وری بسیار پایین‌تر از محل کار مثل اداره و دفتر و … است. دلیل این امر به عوامل زیادی مربوط می‌شود. اما شما با استفاده از برخی وسایل و رعایت نکات ساده‌ای خواهید توانست در خانه بهره وری بیشتری در هنگام کار داشته باشید.

به گزارش صبح من، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۱ محصولی که به شما کمک می کند تا هنگام کار در خانه بهره وری بیشتری داشته باشید آشنا کنیم.

بهره وری بیشتر در هنگام کار

همان طور که در بالا گفتیم دلایل زیادی را می‌توان یاد کرد که باعث کاهش بهره وری در هنگام کار در خانه می‌شوند. دلایلی مثل: راحتی بیشتر در خانه، وجود وسایل و اتفاقات حواس پرت کن مثل تلویزیون و …، معاشرت و صحبت با اعضای خانواده و … . برای حل این مشکلات و جلوگیری از کاهش بهره وری در هنگام کار در خانه، راه حل‌های زیادی وجود دارد که در این بخش ما به ۱۱ مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اگر دوست دارید که بهره وری بیشتر در هنگام کار در خانه را تجربه کنید و به ایده آل‌های خودتان برسید، تا انتها ما را همراهی کنید.

۱- پایه لپ تاپ:

اگر شغل شما به گونه‌ای است که با لپ تاپ و کامپیوتر سر و کار زیادی دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک پایه لپ تاپ قابل حمل برای خود تهیه کنید. از موارد مورد نیاز جهت بهره وری بیشتر در هنگام کار در خانه، گوشی و اتاق آن چنانی و … نیست، بلکه وسایلی هست که به شما کمک کند و باعث راحت‌تر شدن کار شما شود.

این نوع پایه های لپ تاپ باعث می‌شوند تا شما از کمر درد، سردرد، خستگی چشم و گردن درد راحت شوید و مدت زمان زیادی بتوانید پشت لپ تاپ بنشینید و کارهای خود را انجام دهید.

۲- صندلی راحت:

داشتن یکی صندلی راحت برای انجام دادن کارهای خود در خانه بسیار لازم و ضروری است. صندلی نامناسب باعث آسیب دیدن ستون فقرات و گردن شما می‌شود. همچنین نامناسب بودن صندلی می‌تواند به خستگی و گرفتگی گردن هم منجر شود و شما نتوانید راحت به کارهای خودتان برسید.

به همین دلیل اگر دوست دارید بهره وری بیشتر در هنگام کار در خانه را تجربه کنید، باید یک صندلی راحت برای خود تهیه نمایید.

۳- مرطوب کننده هوا:

اکسیژن و هوا نقش بسیار مهمی در نوع کارکرد مغز و سیستم دریافت و ارسال اطلاعات در آن دارد. خانه‌های اغلب ما ایرانی‌ها پنجره زیادی دارد که باعث رسیدن هوای تازه به خانه می‌شود. اما بهتر است یک مرطوب کننده هم در اتاق کار خود نصب نمایید تا به راحتی هوای تازه تنفس کنید.

۴- اولویت بندی کارها:

کارهای زیاد وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید. هم کارهای مربوط به خانه و زندگی خود و هم کارهای مربوط به شغل خود. شما برای انجام دادن هر کدام از این کارها باید برنامه ریزی و اولویت داشته باشید و کارهایی که باید هر چه سریع‌تر انجام شوند را در اولویت بالاتر قرار دهید.

۵- فضای سبز در خانه:

اخیر بر اساس مطالعاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شده، افرادی که در محل کار خود از گل و گیاه استفاده می‌کنند، ۲۶% کارایی و بهره وری بیشتری داشته‌اند. شما هم برای بهره وری بیشتر در هنگام کار می‌توانید از انواع گل و گیاه به خصوص گل سانسوریا تریفاسکیاتا استفاده کنید.

این گیاه زیبا علاوه بر زیبایی، به دفع سموم و آلودگی‌های داخل اتاق کار شما هم کمک زیادی می‌کند.

۶- موسیقی یک راه عالی برای بهره وری بیشتر در هنگام کار:

موسیقی کمک زیادی به افزایش عملکرد مغز ما می‌کند. اگر شما هم عادت دارید که هنگام کار کردن به موسیقی گوش دهید، پیشنهاد می‌کنیم از یک هندزفری و یا هدفون مثل ایرپاد پرو محصول جدید اپل استفاده کنید که نویز محیط را به صورت کامل گرفته و باعث می‌شود تا به غیر از صدای موسیقی، صدای دیگری نشنوید.

۷- مرتب بودن محیط کار:

برای این که بتوانید بهره وری بیشتر در هنگام کار را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم همیشه مرتب و بانظم باشید. نظم و مرتب محیط کار از پرت شدن حواس شما جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تا راحت‌تر به کارهای خود برسید.

۸- هدف گذاری:

همیشه در آخر هر روز کاری مخصوصا شب‌ها، برای خود هدف گذاری کنید و تعیین کنید که فردا به کارهای خواهید پرداخت. این کار باعث می‌شود تا هنگام شروع به کار، راحت‌تر شروع به کار کنید و وقت زیاد برای تعیین کارهای خود هدر ندهید.

۹- سنگ سیترین:

احتمالا تا به حال شما هم در مورد خواص سنگ‌های معدنی و تاثیری که بر روی مغز داشته و دارند، مطالب مختلفی شنیده‌اید. سنگ سیترین یکی از این نوع سنگ‌هاست که کمک می‌کند تا مغز آرام‌تر شود. همچنین این نوع سنگ در خلاقیت و تحریک مغز هم تاثیر زیادی دارد.

سنگ سیترین یکی دیگر از راه‌های داشتن بهره وری بیشتر در هنگام کار در خانه است که به راحتی می‌توانید استفاده کنید.

۱۰- آب کافی:

تحقیقات نشان داده‌اند، زمانی که بدن شما به آب نیاز دارد، عملکرد مغز هم کاهش پیدا می‌کند. پس برای جلوگیری از این کار و تقویت مغز بهتر است که همیشه آب کافی مصرف کنید.

۱۱- دفترچه یادداشت:

زیاد بودن وظایف و کارهایی که باید در طول روز انجام دهید، باعث می‌شود تا هم سردرگم شوید و هم این که گاهی برخی از کارهای خود را فراموش کنید. برای جلوگیری از این کار و داشتن بهره وری بیشتر در هنگام کار بهتر است یک دفترچه یادداشت با خود داشته باشید و کارهای مهم و روزانه خود را در آن بنویسید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=20306

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.