تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
10

(تصاویر) مطالبی جالب درباره‌ی آداب غذا خوردن ژاپنی‌ها

  • کد خبر : 19579
  • 13 تیر 1402 - 11:00
(تصاویر) مطالبی جالب درباره‌ی آداب غذا خوردن ژاپنی‌ها
اگر از ژاپن دیدن کرده باشید، متوجه شده‌اید مردم این کشور، به جزییات، توجه زیادی دارند. حتی میز غذای ژاپنی‌ها بر اساس نظم خاصی، چیده می‌شود. در این مطلب، مختصری درباره‌ی آداب غذا خوردن در ژاپن برای شما خواهیم گفت.

«صبح من» با سبک زندگی: در سال ۲۰۱۳، یونسکو، «واشوکو» یا غذای سنتی مردم ژاپن را به فهرست میراث فرهنگی خود اضافه کرد. وعده‌های غذایی ژاپنی به دلیل فواید خود، یک رژیم غذایی کاملا متعادل هستند. در این وعده‌ها سوپ، مواد نشاسته‌ای مانند سیب زمینی، رشته فرنگی و نیز ماهی، گوشت و تخم‌مرغ است.

به گزارش «صبح من»؛ اگر از ژاپن دیدن کرده باشید، متوجه شده‌اید مردم این کشور، به جزییات، توجه زیادی دارند. حتی میز غذای ژاپنی‌ها بر اساس نظم خاصی، چیده می‌شود.

چگونگی چیدمان میز غذا توسط مردم ژاپن، استثنایی است. بنا بر فرهنگ مردم ژاپن، هنر چیدن میز غذا برای صرف یک وعده غذایی، بسیار مهم است.

استفاده از چاچستیک (چوب‌هایی که برای غذا خوردن استفاده می‌شود) از اقلام مهم چیدمان میز ناهارخوری است. چرا که بدون این چوب‌ها، نمی‌توان یک غذای سنتی ژاپنی را میل کرد.

جالب است بدانید اندازه‌ی همه‌ی چاپستیک‌ها یکسان نیست. مثلا چاچستیک‌های ژاپنی، کوتاه‌تر از چوب‌های غذاخوری چینی و بلندتر از چاپستیک‌های کره‌ای است. هنگامی که چاپستیک‌ها روی میز غذاخوری قرار می‌گیرند، باید حتما کنار هم و به موازات میز قرار گیرند و نوک آنها به سمت چپ باشد.

بشقاب و کاسه‌های ژاپنی‌ها دارای طرح‌ها و چاپ‌های زیبایی هستند تا تجربه غذاخوری شما را زیباتر کنند. ظروف غذاخوری ژاپنی‌ها شامل کاسه سوپ، کاسه خورش، کاسه برنج، بشقاب‌های مستطیلی برای سرو گوشت یا ماهی و سینی است.

برخی ظروف ژاپنی از جنس چوب یا سرامیک بوده و در اندازه‌های کوچک ساخته می‌شوند که بتوان آنها را به راحتی با یک دست، نگه داشت.

ست‌های سوشی سنتی ژاپنی شامل بشقاب سوشی، یک جفت چاپستیک و دو ظرف کوچک برای نگهداری سس سویا و سس واسابی است.

ست‌های چای ژاپنی در مقایسه با دیگر نقاط جهان، کوچکتر است. اگرچه قوری‌ها دارای دسته‌ هستند اما فنجان‌ها معمولا بدون دسته می‌باشند. قوری‌ها معمولا دارای یک فیلتر هستند.

در این مطلب، مختصری درباره‌ی آداب غذا خوردن در ژاپن برای شما گفتیم. در آینده، درباره‌ی آداب و رسوم کشورهای مختلف، بیشتر خواهیم گفت.

ترجمه و تنظیم: صبح من ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=19579

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.