تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
4

(عکس) طراحی خودروهای آینده‌ی تویوتا توسط هوش‌ مصنوعی!

  • کد خبر : 19254
  • 10 تیر 1402 - 12:20
(عکس) طراحی خودروهای آینده‌ی تویوتا توسط هوش‌ مصنوعی!
تویوتا با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی توانسته است زیرساخت‌هایی برای خودروهای آینده‌ی خود در نظر بگیرد. اما این مهم، روی چهره‌ی خودروهای تویوتا تغییری ایجاد می‌کند؟ جزییات بیشتر به همراه عکس‌هایی از طراحی خودروهای این شرکت ژاپنی توسط هوش مصنوعی را در ادامه ببنید.

«صبح من» با فناوری: تویوتا اعلام کرده است که توسط هوش مصنوعی مولد خود که توسط موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) توسعه یافته است، شروع به تحقیق در مورد طراحی خودرو مبتنی بر هوش مصنوعی کرده است.

به گزارش «صبح من»، صنعت خودرو با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر از هوش مصنوعی برای وظایف مختلف در بخش تحقیق و توسعه خود استفاده می‌کنند، عقب نیست. تویوتا اکنون اعلام کرده است که به لطف تکنیک هوش مصنوعی مولد خود که توسط موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) توسعه یافته است، شروع به تحقیق در مورد طراحی خودرو مبتنی بر هوش مصنوعی کرده است.

نگران نباشید، پیکاپ بعدی تاکوما شما یک نمای بیرونی کاملاً طراحی شده با هوش مصنوعی نخواهد داشت. در عوض، تویوتا می خواهد از این فناوری در مراحل اولیه طراحی استفاده کند، جایی که تکرارهای مختلف یک پروژه خاص برای ملاحظات مهندسی مورد نیاز است. یا به بیان ساده، اگر خودروساز تصمیم به ساخت یک کوپه دو در بزرگ جدید داشته باشد، می تواند از هوش مصنوعی بخواهد که تعدادی طرح اولیه را بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده ایجاد کند. در خصوص رندری که در در ادامه می‌بینید، چنین است، این رندر توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

مدیر بخش رانندگی تعاملی انسانی (HID) TRI توضیح می‌دهد: «ابزارهای مولد هوش مصنوعی اغلب به‌عنوان الهام‌بخش طراحان استفاده می‌شوند، اما نمی‌توانند ملاحظات مهندسی و ایمنی پیچیده‌ای را که در طراحی واقعی خودرو وجود دارد، مدیریت کنند. این تکنیک، نقاط قوت مهندسی سنتی تویوتا را با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مولد مدرن ترکیب می‌کند.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=19254

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.