تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
7

(تصاویر) آشنایی با هفت جاذبه‌ی گردشگری کشور دانمارک

  • کد خبر : 19237
  • 10 تیر 1402 - 10:52
(تصاویر) آشنایی با هفت جاذبه‌ی گردشگری کشور دانمارک
دانمارک به دلیل معماری زیبا، طراحی زیبای شهری، پل‌های زیبا و عظیم، سواحل شنی، شهرهای ساحلی و جزایر مسحورکننده‌اش، بسیار معروف است. در ادامه، به برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های معروف این کشور، می‌پردازیم.

«صبح من» با گردشگری خارجی: دانمارک، شادترین کشور جهان، کوچک‌ترین کشور اسکاندیناوی و بخشی از قاره‌ی اروپاست. این کشور به دلیل معماری زیبا، طراحی زیبای شهری، پل‌های زیبا و عظیم، سواحل شنی، شهرهای ساحلی و جزایر مسحورکننده‌اش، بسیار معروف است. در ادامه، به برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های معروف این کشور، می‌پردازیم.

باغ تیوولی ـ کپنهاگ

باغ تیوولی یک باغ تفریحی زیبا در پایتخت دانمارک است که دارای یک شهربازی دیدنی می‌باشد. این پارک با شهرتی جهانی در ۱۵ آگوست ۱۸۴۳ افتتاح شد و تاکنون چندین بار بازسازی و طراحی شده است. این پارک، دارای سازه‌های باشکوه، سالن تئاتر، رستوران‌ها و کافه‌ها و همچنین وسایل تفریحی هیجان‌انگیز مانند چرخ و فلک، ترن هوایی و … است. نورپردازی خیره‌کننده این باغ در شب، به طور کامل آن را روشن و ایده‌آل می‌کنند.

لگولند ـ بیلوند

لگولند یک پارک معروف در شهر بیلوند دانمارک است. این پارک، نخستین بار در ۷ ژوئن ۱۹۶۸ درهای خود را به روی عموم باز کرد. این مکان دارای سازه‌ها، مجسمه‌ها و خانه‌هایی است که از لگوهای پلاستیکی ساخته شده‌اند و آن را به یکی از جاذبه‌های مشهور گردشگری دانمارک، تبدیل کرده‌اند. این پارک، دارای یک روستای کامل، مزارع و آسیاب‌های بادی است.

نیهاون ـ کپهنهاگ

نیهاون به معنای «بندر جدید» یکی از جاذبه های گردشگری کپنهاگ است. این مکان تفریحی در قرن هفدهم به طول ۴۵۰ متر بر روی کانال نیهاون ساخته شده است و دارای اقامتگاه‌های رنگارنگ، کافه و رستوران‌هایی با غذاهای لذیذ است که به جاذبه‌ای برای گردشگری تبدیل شده است. خانه‌های رنگارنگ نیهاون منظره‌ای خیره‌کننده را به وجود آورده است.

پل اورسوند

پل اورسوند یکی از معروف‌ترین پل‌های جهان است که دانمارک و سوئد را به یکدیگر متصل می‌کند. این پل در مالمو دانمارک قرار دارد و بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ ساخته و در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد. طول این پل ۸ کیلومتر، دهانه‌ی آن ۴۹۰ متر و ارتفاع آن ۲۰۴ متر است. فاصله تقریباً ۸ کیلومتری شهر مالمو در سوئد و جزیره مصنوعی پبرهولم توسط پل و فاصله ۴ کیلومتری این جزیره تا کپنهاگ از طریق تونل پیموده می‌شود. در این مسیر دو ریل راه‌آهن برای رفت‌وآمد قطارها و چهار خط ماشین‌رو تعبیه شده است. پل اورسوند طولانی‌ترین پل جاده‌ای و ریلی اروپاست و شبکه‌های جاده‌ای و ریلی شبه جزیره اسکاندیناوی از طریق این پل به اروپای مرکزی و غربی وصل شده است. پل اورسوند از مرز بین دانمارک و سوئد عبور می‌کند اما با توجه به پیمان شنگن کنترل پاسپورت روی این پل انجام نمی‌شود.

قلعه کرانبورگ ـ هلسینگور

قلعه کرانبورگ واقع در شهر هلسینگور دانمارک از بقایای دوره‌ی رنسانس است. در سال ۱۴۲۰ پادشاه دانمارک این قلعه را ساخت. پس از تخریب و آتش سوزی شدید، این قلعه، در چندین مرحله ترمیم و بازسازی شد. تزیینات به کار رفته در ساخت این قلعه، از شاهکارهای طراحی است که آن را در میراث فرهنگی یونسکو قرار داده است.

سواحل اسکاگن

اسکاگن واقع در نوار شمالی دانمارک است. این منطقه، زیباترین سواحل را دارد و دارای پرچم گواهی آبی است. این پرچم نشان می‌دهد که ساحل به خوبی حفظ شده و از نظر کیفیت آب، شنا و ماهیگیری، ایده‌آل است. این سواحل، از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کشور دانمارک هستند.

قلعه فردریکسبورگ ـ هیلرود

این قلعه، موقعیت قدرتمند پادشاه دانمارک، کریستین چهارم بود. قلعه دارای ۷۰ اتاق است که هنرهای مشهور دانمارکی مانند نقاشی و طراحی‌های فراوان، در آن به نمایش درآمده است.

ترجمه و تنظیم: صبح من ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=19237

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.